Ny ROM-version ute

Diskussion i 'Dream' startad av ZilverZurfarn, 23 jun 2009.

  1. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Jag är ett nytt fan av dessa ROMar, har kört nk02's ION-ROM innan, Cyanogens ROM skiljer sig inte vidare mycket, nk02-ROMen är tillochmed lite bättre i vissa avseenden, men nk02 har varit tyst i ett par veckor nu och Cyanogen jobbar verkligen på. OTA-uppdateringar verkar ju toppen med, jag kör 4.0.1 ett tag så får vi se, har inte märkt några fel i den än i alla fall.

    Någon som vet om man kan få mappar på Home screen att stänga sig själva när man startat något i en mapp, precis som det fungerade i nk02's ION ROM, detta är väl det enda jag saknar hittils.

    Ja jag kör ju då en Vodafone Magic från Tyskland.
     
  2. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Detta kräver ändringar i koden för Launcher.apk (Home-screen). Cyanogen har dock släppt en alternativ Launcher.apk för CyanogenMod, med bland annat en inställning för denna feature och möjlighet att byta antalet skärmar (mellan 2 och 10). Installera med följande kommandon (på datorn):
    Kod:
    adb remount
    adb push Launcher.apk /system/app/Launcher.apk
    adb reboot
    Om du inte förstår vad som menas ovan bör du inte testa ;)
     
  3. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Temat Smorg (som jag använder) innehåller (till min förvåning) just denna alternativa launcher.

    /Mats
     
  4. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Tack! :D Jag förstår UTMÄRKT vad ni båda menar, skall ladda hem Launcher-alternativet och även testa Temat Smorg.

    Edit:
    Hmm hoppar nog Smorg, det såg lite (för) avskalat ut. Har bytt Launcher.apk nu till den alternativa och bootat om. Men inte f-n hittar jag någon inställning för fler Home-skärmar eller stängning av mappar (ink02's ROM fanns en More-knapp i Menyn till Launchern där detta fanns). :( Har letat på Cyanogens Twitter-sida med och försökt på XDA men hittar inget annat tips i ärendet. Kan det vara att något ligger kvar på EXT3-partitionen som ställer till det?

    Edit 2:
    Löste det genom att slänga in Launchern härifrån istället: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=540880
     
    Last edited: 19 aug 2009
  5. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Hmm... Det ska vara samma. Cyanogen's Launcher.apk är baserad på den, bara specialbyggd för CyanogenMod inklusive några smärre förändringar...
     
  6. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Ja, skumt. Men nu har jag det som jag vill i alla fall. Tack för tipset. Skall lägga in Heros tgb idag med, och sedan se vad man kan göra med ordlisteproblemet...

    Edit:
    Haha, det låg ju redan inlagt (tangentbordet). Nåväl, då återstår ju trixandet med ordlistan, vore ju kul om man kunde på något sätt få den att plocka svenska ord.
     
    Last edited: 19 aug 2009