Ny rss läsare [DroidGReader /mod]

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 30 mar 2010.

1. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Tips använd en QR kod så blir det lättar att lada ner den :)

2. drauks

drauks Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Nvidia Shield Pro Android TV
    Pixel Buds Pro
    Pixel Watch
    Två snabba saker:
    På N1:an ser det bra ut, men på G1:an så syns bara ca 1/3 av framåt-bakåt-knapparna, de ligger under skärmen så att säga.
    Sedan så sparas inte inloggning, utan man måste skriva in sina inloggningsuppgifter vid varje start.

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Har du testat med den senaste versionen av DroidGReader drauks? Där ska det se snyggt ut på alla skärmar.
    Jag vet att int inloggningen sparas är något jag måste fixa

4. Varazir

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Får kolla på det senare

5. drauks

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro
    Pixel Watch
    Japp, laddade ner och testade precis innan jag skrev.

6. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Såg det konstigt ut i den versionen också?

7. drauks

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro
    Pixel Watch
    Jo, tyvärr. Samma på min Galaxy, har testat där nu också.

8. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det var konstigt eftersom jag har hört andra som har samma upplösning på skärmen som inte har några problem.

Det kommer snart en ordentligt uppdaterad version som innehåller
    * Mark all as read i en feed.
    * Inställningar av färger i gränssnittet
    * Spara lösenord och användarnamn
    * För bättring av text storleken på feeds så att det är lättare att trycka.
    //Reconnnn

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Nu finns det en ny version med uppdateringarna jag berättade om i mitt tidigare inlägg och buggfixar testa och se om det har fixat dem buggarna ni har sett. Länk

//Reconnnn

10. Moodilic

Moodilic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väldigt rent gränssnitt och lätt att läsa med stora bokstäver.

Ett par snabba punkter då jag endast testat i 10 minuter.

* Välja teckenstorlek
    * Fixa FC buggen när man vill "go to source"
    * Fixa responsiveness för rubrikerna till feeds (måste trycka flera gånger för att den ska registrera)

Last edited: 1 apr 2010
  11. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Moodilik tack för att du testat DroidGReader jag har nu fixat buggarna du påpekade.
    * Välj text storlek finns nu på artikel texten, item texterna och feed texterna
    * FC buggen är fixad jag upptäckte att google ibland skickar med lite konstigheter innan själva länken kommer detta har jag nu tagit bort.
    * responsiveness i på de olika textena är på grund av att du måste träffa texten vilket är lite konstigt dessvärre kan jag inte göra något åt det rent programmeringsmässigt (om det är någon som anser att jag kan göra det och vet hur så är jag väldigt intresserad av hur jag löser det) det du kan göra nu som du inte kunde i tidigare versioner är att göra texten större detta kommer göra det lättare att träffa den.

Download

Det finns nu lite bilder på min blogg där ni som inte har eller kan ladda ner DroidGReader kan se hur den ser ut innan ni laddar ner.

//Reconnnn

Last edited: 1 apr 2010
  12. Varazir

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Det går inte få man kan välja vilka feeds man vill se ? Då jag har några få jag verkligen följer

13. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det är en ide som dessvärre inte skulle fungera eftersom det inofficiella apiet som finns för google reader inte är tillräckligt avancerat för att klara av det jag måste nämligen ladda ner samtliga olästa items. Det går inte att ladda ner olästa items för en specifik feed. Det som däremot är möjligt är att jag kan begränsa antalet items som ska laddas ner.

När du laddar ner feeds gör du det över 3g lr wifi?

//Reconnnn

14. Varazir

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Både och men mest på wifi . Problemet är att jag har feeds som får en ny varje minut om inte oftare. Vissa har jag mest så jag kan söka efter info

15. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Testade du ladda ner både när du har kört på wifi och 3g lr bara det ena.

Jag tror problemet ligger i att du försöker ladda ner så många items att tillslut så ger den bara upp. Tror du att det går att lösa det genom att begränsa antalet ner laddade items till kanske 100st.

Har du fått det att fungera i någon annan rss läsare?

Du kanske skulle fundera på att ha 2 google reader konton där du har ett för blandade saker och ett med saker du faktiskt vill läsa.

Om du kollar på den här adressen så ser du hur xmlen jag har att jobba med.
    https://www.google.com/reader/atom/...g-list?xt=user/-/state/com.google/read&n=9999

se hur lång tid det tar för den att ladda ner den xml filen.

//Reconnnn

16. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jag kanske faktiskt kan fixa så även du Varazir kan använda min rss-läsare upptäckte precis en ny sak i apiet som jag inte visste tidigare. Jag kan försöka fixa det imorgon.
    Men det kan nog gå :D

//Reconnnn

17. Moodilic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag laddade ner den nya versionen, 1.4, och jag får fortfarande FC när jag ska gå till källa.

Det där med att man måste träffa texten stämmer inte riktigt. Jag har försökt att vara väldigt noggrann när jag trycker med fingret och jag kan aldrig få den att registrera när jag trycker exakt på utan på kanterna som på en knapp, då registreras det.

Det hade nog underlättat om du kunde göra dessa länkar/feeds till knappar utan borders (om du förstår vad jag menar) eller något liknande.

Sedan ett par punkter till.

* Sätt namn på settings och refresh knapparna
    * Istället för numeriska värden man sätter i själv så gör en slider för teckenstorleken (5-50 t.ex.)
    * Sliders för färgkombinationer som har med bakgrund och text att göra (0-255 t.ex.)

Jag vet inte om du är bra på html/css/javascript men det finns ett verktyg för att göra native applikationer istället för att pilla med dalvikspecifik javakod.

Om du skulle kunna tänkas vara intresserad så finns programmet Titanium Developer från appcelerator.com att testa. Ett tips bara.

Jag skulle väldigt gärna lära mig mer om att kunna programmera till Android med java också.

Last edited: 2 apr 2010
  18. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jag trodde jag fixade go to source buggen men upptäckte precis själv att så inte är fallet. Jag tror jag har fixat det på en del ställen för den feeden jag själv lyckades återskapa felet på fungerar nu men hittade en annan fred som också spökar ska kolla på gir de länkarna är uppbyggda och hur jag kan lösa det felet imorgon. Knappar utan kanter kan vara en bra ide jag ska se om det är genomförbart. Jag är utan tvekan en bättre java programmerare än css html och java skript utvecklare men detta är min första riktiga android application så allt är lite nytt är igentligen bäst på c# men det finns inte riktigt som alternativ till android. Prefrence viewn är inte riktigt färdig men det var ett bra förslag med slidern hade ont själv tänkt på att det fins. Är du själv utvecklare lr vill du lära dig? Om du tror jag kan hjälpa dig med några av dina programmerings problem så är det bara att skriva ett privat meddelad så ska jag göra mitt bästa. Jag ursäktar för eventuella stavfel skrev detta på telefonen så det är lite svårt att kontrollera.

//reconnnn

19. Moodilic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett riktigt bra exempel på hur det kan se ut. Leta upp Tele2 appen på market så ser du på de två kategorier som finns (sammanfattning och fakturor), dem funkar perfekt och man behöver inte precisions-sikta för att den ska registrera trycket.

Haha, nej jag är ingen utvecklare men jag har en del html/css kunskaper, javascript är en riktigt svag sida hos mig.
    Jag har även gått kurs om Java programmering men jag är inte godkänd i kursen ännu (pinsamt nog). När jag började på kursen visste jag inte att jag skulle bli en Android användare så därför ångrar man sig att man inte kämpade hårdare. Jag har dock boken kvar (Java direkt med Swing från 2004), vilket är riktigt bra och beskrivande tycker jag, men vad vet jag, haha.

Vad schysst av dig att erbjuda din hjälp. Nåt jag skulle vara intresserad av är hur du har gått till väga med denna applikationen (PM kanske?). Fast jag förstår om du håller kod och sånt för dig själv då du också håller på och lära dig. Tänkte bara då du möjligt fortfarande befinner dig tidigt i utvecklingsfasen.

Har du någon mindmap, eller mindre roadmap som man kan få ta del av?
    Måste bara påpeka att detta är första gången jag testar något i tidigt utvecklingsstadie så det är självklart spännande att följa ditt arbete.

Mycket text det blev, är så trött så man skulle kunna sova vid datorn, haha.
    Nåja, på "återseende".

20. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Självklart kan vi fixa så du kan få ta del av koden. Jag är dån att jag sätter igång helt planlöst när jag programmerar jag klarar inte av att uttrycka mig först på papper och sedan i kod då har jag tröttnat långt innan jag startat programmera. Skriv din mejl.adress i ett pm så ska jag se om jag kan skicka koden till dig imorgon kan nog få med lite kommentarer i den också så. Den blir lättare att förstå. Jag tycker det är super kul att du tar sänt intresse i min application.

//reconnnn