Det jag försöker få fram, utan att hetsa upp diskussionen mer, är att alla bokstäver i AMOLED faktiskt
specifikt bekriver en särskild teknik som används i skärmen. Däremot är det första S:et bara ett "märke" som Samsung har satt dit själva.
Det betyder givetvis inte att S-AMOLED skulle var helt identisk andra AMOLED-skärmar på marknaden, för det är den givetvis inte. Men det är lämpligt att skilja på det som beskriver "märken" och det som beskriver
stora skillnader i den bakomliggande tekniken.
Ingen brydde ju sig om att hacka upp LCD-skärmar och AMOLED-skärmar ytterligare sub-kategorier bara för att man ändrade på några parametrar. I alla fall inte förrän nu på senare tid.
Risken som jag försökte påtala tidigare är att varje enkild telefonmodell får en egen specialbokstavskombination på skärmen, eftersom den skiljer sig lite från andra modeller. Desires AMOLED skulle lika gärna kunna heta DAMOLED, och Legends för LAMOLED (exempelvis), och så vidare, om man gör som Samsung gör med SGS och SAMOLED.
-
Dock har jag nu insett att det är rätt självklart att många SGS-användare är väldigt "stolta" över sin SAMOLED-skärm, och att kasta in den i kategorin AMOLED-displayer är tydligen något som många av dessa personer blir riktigt stötta av, eller kategorin OLED-Displayer också, för den delen. Jag förstår dock inte riktigt varför...
-
Kärnan i diskussionen är ju uppenbarligen det som
Tre skrivit, så för att kommentera det:
Trubbigt av Tre? Mjo, kanske. Men knappast felaktigt.
Click to expand...