Ny telefon efter krabb med 3

Diskussion i 'Allmänt' startad av Eschricht, 5 sept 2011.

1. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

självklart är deras 6200 ett hittepå-pris.
    Som jag sade tidigare LG 3D finns fortfarande på marknaden, bara för tre att pallra ner till närmsta elektronikvaruhus och köpa en åt honom.

2. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

""Vid skada på objektet ska detta repareras eller bytas ut om reparation inte är möjlig. Vid utbyte av objektet ersätts detta, oavsett fabrikat, med motsvarande eller närmast motsvarande objekt. Högsta ersättningsbelopp är SEK 10 000.""

Innebär nog inte att du kan få ut ett belopp upp till 10 000 om telefonen kostade 5 000.
    Utan dom ersätter nog telefonens pris upp till 10 000 kr, därutöver går det inte att få mer.
    Annars hade man ju kunnat köpa en Nokia 3210:a och loosa den och få 10 000 kr.

3. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Produktförsäkringsbolag brukar vara flexibla på denna punkten, det gäller bara att ligga på dem lite..

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Kan inte du starta ett försäkringsbolag? Jag är först i kön till att ta en försäkring på min lägenhet, mina bilar, mina telefoner, mina TV-apparater och allt annat! De kommer säkert bli snodda förr eller senare då jag gladeligen kommer se ditt försäkringsbolag gå i the big K efter att du fått ge mig dyrare saker än vad jag försäkrade.

Hur tänker du?

5. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är inge ovanligt att få en dyrare och nyare produkt på försäkring. Själv har jag blivit av med flera cyklar och fått nya på försäkringen som är både bättre och dyrare då det inte funnits lika dan inne. Det samma med TV apparater och dator.

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Första instinkten är att fiska efter vilka försäkringsbolag det är du använder men jag orkar inte tjata fram och tillbaka så jag släpper det.

Och i de fallen du skriver om går de efter inköpspris och ger dig en likvärdig produkt. I TS fall är inte en SGS2:a en likvärdig produkt. Detta står i klartext i deras listor. Detta står med säkerhet också i det finstilta när han tecknade försäkringen.

Eftersom 3:s premisser med hur de sköter sina försäkringsärenden klargjorts i tråden så är det väl ganska självklart att han inte får en nyare och dyrare telefon?