Man hör ju mest talas om LG när det gäller OLED och därmed tänker man att de är bättre, men Sony kan absolut vara ett alternativ.
Finns det något man kan säga generellt om skillnaden?
På NoN har de en modell som heter XR-55A80J. Är det någon som kan uttala sig om hur denna är i förhållande till LG C1?
Edit: Tittade lite på apputbudet till WebOS och såg att flera kanaler jag brukar se på saknas. Jag tog för givet att alla de "vanliga" kanalerna skulle finnas till samtliga OS men så var tydligen inte fallet. Det är ingen katastrof för jag har ju kvar chromecasten, men jag hade hoppats att slippa den när jag köpte ny TV. Fördel Sony där.
Tydligen har den bättre ljud också enligt några recensioner jag läst, och eftersom jag i alla fall tillsvidare kommer att använda den inbyggda högtalaren är det ytterligare ett plus.
Edit 2: Hittade faktiskt en del jämförelser på nätet mellan just de modellerna och Sonyn blir alltmer intressant. Egentligen ligger den över min tilltänkta budget men denna är inte huggen i sten och det verkar vara en enormt bra TV. Får se vart priserna tar vägen när rean startar...
Last edited: 18 november 2021