Ny TV. Vad ska man tänka på?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Tobby, 24 okt 2012.

1. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Verkligen. Trist att det fått en sån dålig klang. Dum och lycklig skulle man varit. :P

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

60" är rätt ovanligt faktiskt! De sista 5" som du går upp när du köper en 60" istället för en 55" kan dessutom vara REJÄLT dyra. På vissa modeller blir det ett påslag med 1500:- per tum!

En 55" är mer massproducerad och därmed billigare för vad du får. Jag skulle nog försökt nöja mig med 55" eller istället gå på Sharps 70". Då märker du skillnad. Skillnaden på 55" och 60" är svår att se ifrån några meters håll om inte TV-apparaterna står exakt bredvid varandra.

3. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jo du har nog rätt där faktiskt. Jag har ju liksom 40" nu så 55 blir ändå ett rejält kliv i storlek.
    Borde jag vänta till mellandagarna kanske? Då kanske den philips tvn blir lite billigare? Eller reas bara skit tvn ut?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

4. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Oftast är det ju de mindre bra TV-apparaterna som går ut på annons men när det är storhelger eller andra stora annonser så brukar ju någon dyr och fin också gå ut. 55" är väl lite ovanligare kanske. Men man vet aldrig :)

5. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Tänk om alla som jobbar på Elgiganten kunde lika mycket som Dirk Diggler. Då skulle det vara roligt att besöka Elgiganten och köpa saker. Och få rätt hjälp.
    Fan Elgiganten här i Bollnäs, jag vetefan hur dom som jobbar där fått jobbet. Dom verkar ha fått jobbet bara för att dom ser skillnaden mellan en tv å en mobiltelefon. Mer kan dom inte.

Förlåt med Off Topic. men var tvungen att skriva och berömma Dirk Digger för sin kunskap.

6. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

google is ur friend

7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tack :) Ja det skiljer sig rätt mycket från varuhus till varuhus...

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

8. Droid55

Droid55 Guest

Behöver tips och råd

Jag funderar på Smart-TV. Alltså värdet i att köpa en eller inte. LCD-/LED- och Plasma-TV är alltså alla vanliga TV-apparater med olika tekniker.

Just nu bor jag hemma med en inte allt för gammal HDTV men funderar på ev. investera i en längre fram när jag flyttar hemifrån. Minns inte om vi har LCD- eller Plasma-TV (inte LED-TV i varje fall) men pappa sa att den inte får luta för mycket i någon vinkel när vi ska flytta den eftersom den kan gå sönder då. Det kanske avslöjar vad för typ av TV vi har? Har nämligen för mig det var specifikt för denna typ av TV.

I varje fall, jag tittar knappt på TV-sändningar. Händer att jag tittar på TV-sändningar när jag inte orkar koppla datorn för streama samt att min nuvarande dator krånglar när jag gör detta. Med andra ord vill jag ha en TV som lättast och bäst integrera med Internet. Är det Smart-TV som gäller då eller LCD-/LED- eller Plasma-TV?

Jag kommer ersätta min nuvarande dator (gammal laptop) med en surfplatta (iPad) så jag funderar på Apple TV. Är det bättre med iOS än Smart-TV? Fast Apple TV är ju en box och inte en TV, så vad bör jag kombinera den med för typ av TV? Jag läste någonstans att Apple ev. ska komma med en egen TV också (alltså som Smart-TV) fast det återstår ju att se. Kan mycket väl bli så att det finns något annat på marknaden när jag väl ska köpa.

3D-TV är inte av intresse alls. Jag har otroligt svårt att se hur jag på ett naturligt sätt i min vardag vill sitta med brillor och titta på TV.

9. Droid55

Droid55 Guest

Jag undrar även över vilka TV-apparater eller hur jag vet vilka TV-apparater det är som erbjuder kanalinformation? Pappas tjej har en TV som när du bytar kanal så står det i hörnet vad det är just nu (namnet på programmet, seriern eller filmen som visas) något jag verkligen skulle vilja ha. Satt igår och bläddrade bland TV-inställningarna men kunde inte hitta något sådant.

Sen undrar jag om en Smart-TV även visar vanliga TV-sändningar eller fungerar den på något annat sätt? Dum fråga kanske.