Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Självklart har vi planer på det. Problemet vi just nu har är att det finns väldigt många remotes som vi vill få in men eftersom det blir jobbigt att byta mellan remotes och eftersom appen blir väldigt stor om vi trycker in för många remotes så håller vi nu på att göra om hela servern och appen så den blir plugin baserad. Det är det stora målet för version 2. Så alla remotes som saknas nu kommer vi enkelt kunna lägga till i version 2.

2. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Angående multiotuch musen. Tänk Apple, tänk Macbook!

3. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Hur gör dem höger klick? Det är ungefär så vi tänker och har implementerat det hittills. Visserligen är det bara scroll som funkar.

4. RistoRally

RistoRally Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Klicka med två fingrar = högerklick. Om man får det att fungera bra lär det vara bästa lösningen. Ett alternativ är högerklick om man klickar och "håller kvar".

5. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej då är det det vi ska försöka skapa. Klick och hålla kvar fungret just nu för att kunna göra drag n drop och flytta fönster och sånt.

6. Skrutt

Skrutt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Klicka och hålla kvar är väll uteslutet. En mus som man inte kan göra drag n drop med är inte mycket att ha.

7. RistoRally

RistoRally Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sant, tänkte inte på det. Men två fingrar för högerklick är kanon om man får det att fungera bra.

8. lellky

lellky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testade på Windows XP och HTC Desire med Android 2.2 och appen fungerar kanon!

Tyvärr kör jag ju mac normalt sett och hade appen funkat till mac så hade det varit högintressant.

Ett par saker med musen: den scrollar åt _fel_ håll. Den optiska styrkulan scrollar åt rätt håll men två fingrar på skärmen ger omvänt resultat. Ska det vara som på en mac, vilket jag tycker är det mest logiska, så ska den scrolla nedåt på sidan när man för fingrarna nedåt.

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi ska kolla på det till version 2 tycker också det låter som en bra lösning.

Kul att det fungerade bra på din xp.
    Det var ju synd att du kör mac. Vi har nämligen inga planer på att stödja mac.
    Vi får nog lägga in någon inställning för det i version 2 så man kan välja håll.

10. lellky

lellky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att lägga in möjlighet att välja håll för att scrolla vore nog det bästa. Då kan alla bli nöjda.

Om ni inte kommer stödja mac, så vore det ändå intressant om ni skulle stödja linux (jag läste något om det i tråden).

Funderar nämligen på att bygga en HTPC, och att köra fjärren på luren via WiFi är ju klockrent!

Får ni det att fungera på linux så finns väl även möjligheten att få det att funka på mac. Mac kör ju någon version av linux i botten. Skulle man inte kunna porta appen till Synergy på något sätt? Då behöver man ju inte skriva hela server-delen igen?

11. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ja det finns planer på att stödja linux. Men den kommer nog bygga på mono projektet om det visar sig att det är tillräckligt bra och eftersom jag inte tror det finns något mono projekt för mac så blir det nog svårt.

12. juanez

juanez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mono finns även för Mac. Men hur utbyggt det är för vare sig linux eller mac låter jag vara osagt.

13. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

OK coolt då kanske om det är tillräckligt så kanske det blir för både mac och linux någon dag. Vi får se.

14. lellky

lellky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hurra! :)

15. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag har precis tankat ner programmet till min NexusOne med CM 6 RC2 och kör med v1.03.

Har skapat en anslutning till servern och t.ex. när jag spelar spotify så får jag information om vilken låt det är samt så kan jag använda Pause/Play Next/Prev och Stop men Vol up/Vol dn samt Mute fungerar inte. Loggen reagerar och skriver ut voldown men den gör inget med klienten. Ljudet är detsamma..

Känd bugg?

16. xlightan

xlightan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Awesome app. Finns det några planer på att kunna se låtlistan/playlists i spotify? Hade varit grymt när man sitter på balkongen eller är i köket :D

17. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Dessa knappar styr inte spotifys ljud utan hela datorns ljud eftersom det inte går. Det finns nämligen inget grännssnitt att jobba med mot spotify.

Tyvärr inte i dags läget vi vill nämligen inte behöva göra en egen spotify och kräva av er att ny har spotify premium.

18. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Konstigt... jag kunde sänka volymen på Spotify igenom Spotify Remote! Fråga hur de fixat det!

19. Thomsen

Thomsen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får inte igång servern, installerat den flera gånger men den vägrar starta :(

20. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Var snäll och skicka ett mejl till [email protected] där du skriver med operativ system och så mycket information som möjligt så ska jag försöka hjälpa dig.