Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. peterthegreat

peterthegreat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hahaha jag satte mig på muggen medans tjejen satt vid datorn. Vad tror ni man gör då... jo man drar upp appen och börjar djävlas. :D Dock hade jag visat henne appen innan så det var lite klantigt.

2. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Först vill jag säga KUNGLIGT! och tack så mycket.

Men.... när jag använder utforskaren på telefonen så kommer inte alla fiiler i en mapp upp.
    Jag har 12 anvsnitt Dexter i en mapp, men i telefonen syns bara 6.

Sen så kan jag inte styra VLC med universal remoten....

3. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Riktigt bra app fast jag har lite förslag och frågor.

Skulle väldigt gärna se stöd för Media Player Classic - Home Cinema samt foobar2000.

"General Media" fungerar på MPC, men bara om jag har filmen markerad, vilket är lite jobbigt då man kanske sitter vid datorn och gör något och vill dra igång filmen sen igen och har den då inte markerad.

Och som sagt, Foobar2000 hade också varit underbart om det fungerade!

Tackar!

4. slob

slob Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, och tack för en riktigt bra app! Den kommer att vara otroligt användbar framöver i soffan!

Några tips/frågor från mig, efter att jag börjat testköra den igår (med min HTC Legend):

1. I Explorer-delen verkar den inte sortera innehållet på mapp-/filnamn, när man väl klickat sig in i en mapp. Det vore mest logiskt enligt mig.
    2. Kan man lägga upp egna "snabbmappar" eller genvägar till program i Explorer-delen? Det blev en del navigerande för att komma in till min "Hämtade filer" exempelvis.
    3. Keyboard-delen verkar vara byggd endast för landscape-läge - inget problem i det. Men när jag hade appen igång, sleepade min telefon och sedan satte igång den igen, var tangentbordet för en kort sekund i "vanligt" läge (med tangenterna väldigt ihoptryckta) innan den hoppade tillbaka till landscape igen.
    4. Stängs appen verkligen av ordentligt när jag använder tillbaka-knappen från huvudmenyn? Jag tycker mig se processen kvar om jag tittar i Inställningar > Program > Hantera program > Filtrera: Pågående.
    5. Zoom in och ut i Image-delen verkar inte fungera om man som jag har Picasa Photo Viewer som standard bildvisningsprogram på datorn.
    6. Vad gör Wake Lock samt Wifi Lock i inställningarna?

Därtill kraschade appen vid några tillfällen lite olika processer igår under testkörandet. Jag återkommer framöver med exakt händelseförlopp om/när det händer igen.

5. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    1. Inte tänkt på det faktiskt... Måste kolla sen.. :D

2. Det kan du göra...

3. Har jag inte upplevt på min Desire

4. Ingen app stängs väl av när man använder bakåt knappen i Android?
    Den stängs väl av när minnet behövs till annat.. ??

6. Det undrar jag med... :D

Ang. kraschad app så får du ju ett val att skicka rapport.. Använd det så får utvecklaren info om vad som gick fel och kan felsöka därifrån!

6. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi får kolla på det i version 2. Det är inte möjligt för oss att lägga till fler media remotes i nuvarande app eftersom det hade blivit så många remotes. Men eftersom version 2 kommer vara plugin baserad så kan vi mycket enklare göra det. Testa media remoten om du inte gjort det den använder tangentbordets media knappar för att styra så den fungerar med det flesta.

1. Det är många saker som är skumma med file browsern som vi kommer fixa till version 2. Då det som inte fungerar nu eller som kan tyckas vara konstigt kommer bli fixat. Varför ordningen är konstig har jag ingen aning om :P
    2. Svarade Thyg0d på.
    3. Det är isåfall något konstigt från android oset som stället till det. Keyboardet ska alltid vissas i landscape och inget annat. Men i bland hinner inte riktigt telefonen med på något oförklarligt sätt :P
    4. Det finns några få apper som stänger helt när man trycker på back men det är inte standard beteendet för android appar.
    5. Image Viwern är gjord för windows photo viwer men en del fungerar även i andra program. Anledningen är att alla program inte använder samma short cuts du kan få det att fungera om du byter short cuts för picasa till samma som windows har.
    6. Wake Lock och Wifi Lock. Wake lock hindrar olika delar av telefonen från att sova tillexempel kan du hindra telefonen från att släcka skärmen detta kan va bra i en del lägen. Wifi lock hindrar telefonen från att stänga ner wifi på telefonen vilket den annars gör efter en stund för att spara batteri. Dessa är bara aktiva när du använder en remote inte när du är i start menyn.

7. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

härligt bra remote till datorn. lätt den bästa jag har testat hittills! mycket bra jobb! det jag saknar är en bättre media center kontroll med play/pause knappar etc. så att man slipper byta till media remoten.

8. willexmen

willexmen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag prövat applikationen ordentligt och är mycket nöjd, imponerand, bra gjort!

Men har lite små saker på listan som jag skulle uppskatta om ni kunde fixa.

När man använder musen ska man enkelt kunna få tillgång till "keyboard", antingen genom en meny där man kan trycka på den eller t.ex när sensorknappen är nedtryckt i flera sekunder så öppnas tangetbordet, eller kanske om man håller inte touchskärmen så kommer man till tangetbordet. Detta skulle underlätta väldigt väldigt mycket då jag använder båda flitigt.

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi ska göra media center remoten bättre i version 2. Då ska vi lägga till play pause och lite annat smått och gott.

Använd quick switch. Du ställer in det i preferences.

10. willexmen

willexmen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Va bra!

Stöd för divx player skulle vara grymt!, då jag streamar filmer på icefilms.info dagligen så skulle det underlätta mer!

Men måste ge credd för eran applikation, den är suverän!

11. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Grymt! Titta gärna på denna applikationen för lite inspiration, en väldigt bra Media Center Remote (Men fördelen med att ha alla remotes samlade i en app gör att eran vinner kriget!):

MyRemote

:)

12. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Har du testat med Media remoten den fungerar vid alla tillfällen då media spelaren använder sig av tangentbordets media keys. Vet inte om divx player gör det men det är värt ett försök.

Tack för det tipset vi ska kolla på det men en stor skillnad mellan MyRemote och vår är att vår är betydligt mer generell och fungerar till en massa olika media centers. Tror inte denna gör det. Men det hindrar inte oss från att göra en remote som är specifik för windows media center men det får bli i version 2 där man ska kunna välja vilka remotes som ska visas blir lite många remotes i nuvarande version.

13. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

När man använder musen för att navigera i utforskaren (Win7) och t.ex. dubbelklickar på en mapp eller fil för den delen... så svarar inte utforskaren som förväntat, det blir konstant enkelklick. Har bara märkt detta i utforskaren dock. Man blir tvungen att högerklicka och välja öppna för att kunna navigera i utforskaren.

Ps. Ligger nog på bordet, men det vore bra med tangentbordet kunde roteras, samt ligga "över" touchpaden typ som Gmote gör.

Edit #75: Kan ni göra server delen till en service som startar med datorn? Just nu så är det inte möjligt att kontrollera/logga in på en dator som är nystartad.

Last edited: 1 sept 2010
  14. xlightan

xlightan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Högerklicka på ikonen nere till höger, settings.
    Första sidan med settings:

Automatically start server when I log into windows.

15. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nja... det är inte riktigt det jag menar. Jag vill kunna logga in i Windows med hjälp av unifiedremote. Dvs. att servicen ska vara aktiv iom att windows startar, inte bara aktiveras när jag loggat in redan.

Last edited: 1 sept 2010
  16. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Jag förstår hur du menar men det absolut enklaste sättet är ju att göra Task Scheduler.. där går det att välja Start Program when Windows starts..

17. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Låter skumt fungerar aldeles utmärkt för mig. Har svårt att komma på någon bra anledning men vi får så klart kolla upp det.

Tycker du det vore smidigt med ett tangentbord i porträtt läge? Blir väldigt små knappar. Men visst kanske vore bra med tanke på att alla andra remotes är i porträtt läge. Vi får fundera på det. Ska även kolla på Gmote kanske det kan ge några ider.
    Vi ska fundera på det till version 2. Det är mycket möjligt att det kan fixas men vill inte lova något.

18. kajan

kajan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för en grym app :D

Har dock ett problem med att appar slutar att fungera efter att datorn varit i strömsparläge eller att jag startar om datorn. Jag måste då stänga av serverprogrammet och sen mauellt lägga in en ny "adresses" på telefonen. Vet någon om man kan fixa så att "adresses" blir kvar på samma hela tiden så man slipper manuellt göra detta varje gång?

19. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har hittat lite mer detaljer... detta händer bara med multitouch, single touch funkar det med.

20. cowsick

cowsick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ville bara säga att allt fungerar finfin :-)

Inte för att jag behöver något mer men väntar med spänning efter den omtalade version 2 ni skrivit om. Bara för att se vad ni har hittat på för trevligt härnäst.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk