Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Discussion in 'Applikationsutveckling' started by Reconnnn, Jun 8, 2010.

1. Zawaq

Zawaq Teen Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Nya versionen av URemote funkar jättebra, men ser att konfigurationsmöjligheterna (långt ord ;)) i MPC har försvunnit. Är det möjligt att ändra så att snabbare- samt långsammare hastighets-knapparna blir Hoppa framåt samt bakåt? Saknar det jättemycket.

2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Anledningen till detta är för att vi inte styr MPC med tangentbordet längre utan med deras api detta gör att vi får större kontroll på vad som händer. Men om det saknas funktioner så får vi så klart titta på detta och kanske ändra. Vilken tangentbords kombination är det du saknar så ska jag se om jag kan få det att funka med deras api?

3. Zawaq

Zawaq Teen Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Modifier: Ctrl, Key: VK_RIGHT/VK_LEFT ID: 902/901

Hade uppskattas mycket :)

4. Brodroid

Brodroid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag tyvärr inte orkat läsa igenom tråden (än) och har inte dragit ner vare sig server eller app.

Men finns det möjlighet att göra egna script alt "tomma" kontrollpaneler som du kan koppla till antingen program/genvägar eller knapptryckningar (kombinationer)?

Finns det och kommer det finnas en möjlighet att ändra utseende på panelerna?

5. Reconnnn

MINA ENHETER

Det kommer i en senare version vi planerar två olika sätt att göra custom remotes. Dels genom att du kan designa din egen remote med hjälp av de knapparna som finns i de remotes som du redan har och även möjligheten att göra helt egna remote med hjälp av C# men i nu läget är dessa funktioner inte klara men borde dyka upp inom några månarder åtminstone den första metoden.

6. Brodroid

MINA ENHETER

Låter bra!
    En app och server som görs öppen för moduler och script är något som man kan ha nytta av många år framöver. För det tråkigaste som finns är att installera något, vänja sig vid det och sen att det blir "oanvändbart" för att man uppgraderar någon komponent :/

Jag hade faktiskt tänkt köra en webbaserad variant (pga dåliga programmerings-kunskaper) Men responstiden hade ju blivit ett frustrerande bekymmer då.

Så har en del idéer om hur panelen ska se ut för ökad smidighet :D (i en tablet ska väl tilläggas)

7. Reconnnn

MINA ENHETER

Vi har även planer på ett webbgränssnitt kan bli begränsat men det ska kunna styra det mesta. Men vi har ju begränsad tid så vi tar en sak i taget. En tablet version kommet största problemet med det är att vi inta har några HC tablts att testa på men det kommer fixas så fort det går.

8. Brodroid

MINA ENHETER

Jo, fördelen med ett webbaserat är ju att du slipper ju att installera någon "app" för det, utan du kan ju köra det bara du har en webbläsare, vilket medföljer i varenda android version som finns vad jag förstått.

Vilket skulle betyda att du kan använda de absolut billigaste surfplattorna med wifi som finns som en master remote så länge du har en pc som kärna i hemmet.
    Men som sagt, kan tänka mig att det kan bli frustrerande med lagg om man t.ex vill byta låt eller något sådant.

9. Reconnnn

MINA ENHETER

Vi kommer ha kvar android versionen eftersom den kommer ge den bästa upplevelsen. Men kanske en webbversion för att kunna fungera på apple produkter och på vanliga datorer.

10. Brodroid

MINA ENHETER

Ja givetvis ska android app:en vara kvar, för den kommer förmodligen ge bra mycket bättre prestanda/respons än vad en webb-baserad version kan ge!

Inväntar min tablet, sen ska vi hårdköra denna remote app!

11. Zawaq

Zawaq Teen Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Jag efterlyser en dialogruta i power-remoten där man ska bekräfta det man vill göra. Inte så kul om man råkar stänga av datorn när man bara skulle sätta datorn i viloläge.

Jag undrar även om det är möjligt att stänga av Quick switch-sliden men ha kvar quick switch-knappen?

12. teodor

teodor Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerar inte "XBMC Media" remoten än eller vad gör jag för fel? När jag trycker på "Video"-->"Movies" så händer ingenting. Är det någon inställning i URserver/URclient eller i XBMC jag måste fippla med?

13. Reconnnn

MINA ENHETER

Vilken version använder du?

14. teodor

MINA ENHETER

Både server och klienten laddade jag ner nya idag (då du tipsade om betan i en annan tråd)
    XBMC kör jag: XBMC 10.0 r35647

15. Reconnnn

MINA ENHETER

Har du ställt in allt i settings för Xbmc Media remoten? Och har du ställt in vilken media som är vad i xbmc?

16. teodor

MINA ENHETER

Bifogar en bild på mina settings.
    Jag har ett 50tal filmer som är satta som Movies och dyker upp som Movies i XBMC (och XBMC original appen) Samt några TVserier som också ligger där de ska.

Något annat jag glömt göra?

Attached Files:

17. Reconnnn

MINA ENHETER

Du ska inte koppla appen till xbmc utan servern ska kopplas till xbmc. Kolla under settings i remote servern och ställ in xbmc och servern så att det stämmer. Använd inte port 9512.

teodor likes this.
  18. teodor

MINA ENHETER

Taadaa! Nu funkar det finfint!
    Var ju rätt logiskt när du sa det :)

Nu har jag bara ett problem kvar.
    Allt funkar fint på min stationära dator, men på min HTPC vill inte UnifiedRemote starta upp när jag lägger in XBMCRemode dll:erna. Utan dem startar servern upp fint, men med dll-filerna i rätt mapp så vägrar den starta. Dyker upp en alertbox om någon någon exception och att man ska kontakta er. Finns det någon logg jag kan kolla i för att ge dig lite mer info?

19. Reconnnn

MINA ENHETER

Loggar sparas i %appdata%/Unified Remote/Logs/. Mejla loggarna till [email protected]. Beskriv även problemet snabbt så vi vet vad det handlar om :P.

20. lellux

lellux Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Apropå "phone event" där "autopause" inte alltid funkar, så skulle kanske "automute" vara ett alternativ. Annars är det lite besvärligt med fjärrkontroll & telefon i ett.