Tänkte just regga mig på ert forum men kom på att Unified Remote är svenskt och att ni finns här. Kanon
Har använt Unified Remote förut och tyckt det funkat suveränt, men har ännu mer funktion för det nu när jag har en ny telefon som är lite rapp och faktiskt värd att använda. Kom på tanken när jag fixade mediaströmning till telefonen och ville ha ett smidigt sätt att sedan kunna stänga av datorn när man strömmat klart. Upptäckte då funktionen Wake on Lan som jag aldrig gett mig in på. Fantastiskt smidigt!
Kom då på en självklarhet för Unified Remote som man skulle kunna dra välda nytta av, åtminstone just när det Power-remoten, och det är en
schemaläggare. Vore ju gudomligt att kunna ställa så datorn slås på en viss tid på veckodagar, för att sedan 5 minuter senare starta Spotify och köra igång en låt. det mesta går ju visserligen schemalägga genom datorn, men just Wake on Lan tilltalade mig väldigt mycket. Även en slags sovtimer vore inte helt fel. Ligger man i sängen och streamar film eller så och känner att det är dags att runda av kunde man ju aktivera sovtimer, utan att behöva springa till datorn.
Eller varför inte skapa ett plugin till Tasker så man kan låta Tasker sköta Unified Remote-kommandon? T.ex att starta datorn när man kommer hem eller pausa musik när man får ett samtal. Finns ju väldiga möjligheter!

Tummen upp för en bra app hur som helst!
Click to expand...