Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Discussion in 'Applikationsutveckling' started by Reconnnn, Jun 8, 2010.

1. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Så där, då har jag en custom remote som innehåller lite bra knappar för ljud, power mm men även 2 mixade knappar:
    1. Starta digitalbox, tryck source knappen på tv, gå up, gå up, gå up, tryck OK, byt ljudkälla på sourroundljudet och nu kan jag se TV :-)

2. Stäng av digitalbox, tryck source knappen på tv, gå ner, gå ner, gå ner, tryck ok, byt ljudkälla på sourroundljudet och nu kan jag använda HTPC:n igen :-)

En funktion som hade varit coolt vore en custom knapp som typ har nertryckt och upptryckt status eller typ fungerar som en toggle, att en funktion första trycket och en funktion andra trycket så man hade en switch knapp att switcha mellan HTPC och TV tittande :-)

Annars helt underbart slippa använda flera fjärrkontroller och trycka massa knappar.

2. stillton

stillton Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

blir lite störigt om du kommer i otakt bara. funkar väl om man har en separat sourceknapp också. men då tappar man ju lite av poängen.

3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

4. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Äntligen!
    Vi har nu nått 10000!!:D:D downloads på betalappen. Inom några dagar så borde det även uppdateras på market. Vi kommer fira detta inom någon/några veckor med en uppdatering som jag vet att väldigt många har längtat efter speciellt här på swedroid:D.

På gratis appen har vi inte lika bra koll men där ligger vi på över 520 000 downloads.

5. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Grattis till 10000 downloads!

Låter spännande med uppdateringen...

6. Reconnnn

MINA ENHETER

Skrev precis den sista koden för nästa stora update. Nu är det bara en massa testning kvar :D. Är nästan helt säker på att denna remote slår allt annat som skapats för denna media spelare tidigare, framför allt till Android!

7. Reconnnn

MINA ENHETER

Så var det dags för en ny Release. Denna innehåller något som jag vet att väldigt många här inne har längtat efter. Spotify Advanced Remote för alla med full versionen vilket innebär Playlist kontroll, Search, Cover Art, Reglerbar volym och Reglerbar position.

Vi vet att Spotify Advanced remoten ibland kan fungera lite konstigt (Väljer du en låt i en playlist så öppnas den inte i playlisten) men tro mig det är helt och hållet på grund av Spotify.

Vi har även en hel del nyheter för er som gör custom remotes så jag rekomenderar att ni som är intresserade av det går in och kollar på vår ordentligt förbättrade wiki (wiki.unifiedremote.com)

Send text från version 1 är också tillbaka för alla även gratis versionen eftersom det finns en del som har efterfrågat detta.

Det finns även lite bugg fixar.

Hoppas verkligen ni gillar denna version för vi har jobbat väldigt hårt för att å Spotify Remoten att fungera så bra som den gör. Till skillnad får 99% av alla spotify remotes så fungerar denna precis lika bra för både premium och free Spotify users.

8. Gadgety

Gadgety Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En fråga. Jag har en Squeezebox anläggning här hemma. Den styrs med en remote, och Logitech har också en Android app för låtval, spellistor, ljudvolym etc. Det finns även 3rd party apps, t ex Squeeze Commander. Det vore intressant om denna funktion fanns i Unified Remote istället för ett separat interface, framför allt på WIMMs plattform.

9. Reconnnn

MINA ENHETER

Vi har fått en del frågor om just Squeezebox men då vi inte äger någon så har vi svårt att göra något. Du kan ju se om du kan göra en custom remote. Nästan alla våra remotes funkar på WIMM plattformen även alla custom remotes.

10. Gadgety

Gadgety Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för ditt svar. Jag förstår. Kan ju tänka mig att det vore intressant för er att tillhandahålla appar för Squeezebox respektive Sonos, de två stora systemen på marknaden.

Ser att du är i Malmö. Har ni ingen i Stockholm? Ni hade kunnat låna en av mina Squeezebox enheter.

Jag är för okunnig om programmering för att förstå wikin om custom remotes (sorry), så det betyder att jag är beroende av en färdig app.

En squeezebox mottagare går på ca 1000:- så det är ju ingen jättekostnad om man har lite budget och om man vill utveckla större delen av marknaden, men det kanske är för liten marknad?

PS. Tack för suverän video demo av Unified Remote på WIMM på Youtube. Hoppas på er software går att använda på Motorolas MotoACTV, som också är Android. DS

Last edited: Nov 2, 2011
  11. Reconnnn

MINA ENHETER

Vi befinner oss tyvärr enbart i Malmö. Jag ska göra lite mer undersökning runt hur squeezebox fungerar. Om vi känner att marknaden är stor nog vilket jag är lite tveksam till just nu så kommer vi investera i squeezebox. Vårt mål är att vara den ultimata remoten som fungerar till allt men vi måste också ta det lite lugnt och prioritera de områdena som vi tror på mest.

Men jag ska undersöka lite närmare hur squeezebox fungerar och om det finns några bra sätt att kommunicera med dem. Vet du om det finns något webb gränssnitt eller något sådant?

12. Gadgety

Gadgety Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det gör det! Du kan ladda ner software här:

My Media - Welcome to mysqueezebox.com!

Det är möjligt att man måste ha produktkod för registrering och användning av web interfacet, men det var typ 4-5 år sen jag skaffade systemet och registrerade mig, så jag har glömt detaljerna.

I alla fall sköter man styrningen av enheterna via web remote control; meny = advanced i den sk server control panelen.

13. Reconnnn

MINA ENHETER

14. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en fråga
    Går det att inkorporera så att man ser vilken låt/fil datorn spelar upp i notifikationsfältet?

15. Reconnnn

MINA ENHETER

Ne inte i nuläget men det låter som en intressant funktion. Ska fundera på det.

16. Blomkungen

MINA ENHETER

Tänkte på det då det skulle vara hjälpsamt då man ser serier :)

17. Reconnnn

MINA ENHETER

Absolut. Vi får fundera på det. Har en massa planer just nu. Som vi jobbar på :D

18. Blomkungen

MINA ENHETER

Låter gött
    Mest använda appen på min lur iaf :)

19. Reconnnn

MINA ENHETER

Tänkte berätta att vi är med i tidningen igen även om det inte är så tydligt.
    Om ni har Ny Teknik hemma. Så kolla i Automations delen där finns en artikel på sidan 16.
    Lite annorlunda artikel om en orgel i Lomma :P

20. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Fan vad roligt för er, grattis! Får man se en bild av er :D? Då ska jag direkt springa ner i svalen och låna en från grannen.

Reconnnn likes this.