Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tror inte det. Ska först försöka lösa problemet på riktigt så att alla kan få tag på den från market. Borde va fixat inom några dagar.

2. juanez

juanez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Se mitt föregående svar, där kan lösningen finnas. Jag råkade ut för liknande/samma problem...

3. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vi tittar på det och tackar väldigt mycket för det tipset hoppas bara att det löser vårt problem men det är fullt möjligt.

4. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Nu har vi lagt upp en uppdatering av på market för att ge stöd åt alla er med små skärmar typ x10 mini. Vi vill tacka juanez för hans tidigare kommentar :D Det du skrev fungerade alldeles utmärkt :D Perfekt med sidor där man inte ens behöver ställa frågan för att få svar.
    Vi vill gärna höra allas tankar om appen så posta på swedroid, lägg en kommentar på market eller skicka ett mejl vi kommer läsa alla och använda dem till framtida versioner.

Vi vill även tacka alla som har gett oss deras åsikter under utvecklingens gång ni har alla gjort det roligare att jobba vidare :D.

Upptäckte precis en lite bugg i den versionen vi la ut vi jobbar just nu med fixa den så ni kan vänta med att uppdatera.

Last edited: 27 jul 2010
  5. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag som bara har linux datorer skulle uppskatta en linux variant av servern om det går.

6. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Finns lite små funderingar på det men kan verkligen inte lova något men om det blir fler os så kommer det komma till linux först.

7. samster93

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok skönt att höra att ni prioriterar linux först av andra os iaf.

8. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Buggen är nu löst och en ny version släpps på market :D. Problemet låg i att jag var korkad och använde px istället för dp vilket inte var så bra men vi löste det snabbt. Vi är ledsna om vi skapade några problem.

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ja alternativet är ju Mac OSX men vi lever ju i en open source värld så då får vi ju välja det som passar bäst in där :P Dessutom är det ingen av oss som utvecklar som har en mac så det skapar ju en del problem :P Linux går ju alltid att fixa på någon burk.

10. samster93

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja det är ju betydligt smidigare än att installera mac os på en pc :)

11. Seamless

Seamless Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Fungerar strålande på min gamla Hero. Har bara hittat en "bugg" och det verkar inte gå att öppna mappar som innehåller många filer i explorer.

12. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det är känd bugg och den kommer fixas i en senare version. Problemet ligger i udps paktet storlek som vi överskrider när vi skickar så mycket information men vi jobbar med en fix på det.

13. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tufft, HOT APPS på AppBrain!! Tanka just ner den. Lite tips och problem.

Jag kan inte lämna appen. Går in på Spotify och trycker bak, så kommer jag till hemskärmen av appen. Trycker jag back igen så hamnar jag i Spotify. Hmm.

Ett annat är att när jag på explorer går in på µTorrent Downloads så ser jag endast 10 mappar. Varför ser jag inte alla?

Till sist, Winamp kontroll!

Edit:

Menu -> Mus/Tangentbord

Hade suttit fint när man är inne på varje flik! Så att jag kan använda musen när jag är i en musikmapp, för att söka med tangentbordet!!!

Last edited: 30 jul 2010
  14. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Visst är det grymt :D:D vi är väldigt glada över det.

Fixas i nästa version ska fixa det senare i kväll.

Inte en aning :P är de gömda eller något sådant. Kan inte komma på någon anledning. Är det bara så där eller på fler ställen.

Använd Media remoten den ska fungera till winamp. Finns inte någon möjlighet för oss att göra unika remotes för varje spelare men eftersom de flesta funkar med media så rekommenderar vi den. Testa alltid den.

Det kan du ställa in under Quick switch där kan du välja 6 remotes som du snabbt kan byta mellan. Du hittar Quick switch i preferences.

Har du fler Tips och problem så säg bara till:D

15. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej, inte på de andra ställen jag tittat på. Men dessa mappar (som är 9st) innehåller kanske 13gb. Kan ha något med det att göra?

Media funkade på Winamp. Dumt att jag inte testa den. Men den funkar inte på VLC, vilket jag tycker borde få egen remote :) :innocent:

Guld värt!

Edit:
    Någon process har avslutats ca. 5 gånger på 2 min. Oftast när jag använder tangentbordet medans jag är inne på annat. Samt att när jag är inne på Media, och använder mig utav Quick Switchs låt oss säga tangentbord, och går tillbaka. Då vill jag tillbaka till media, och inte homescreen.

Det här kanske är svårt, men låtnamn och artist borde visas på Spotify, WMP och Media!

Last edited: 30 jul 2010
  16. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Nej det ska inte påverka. Det som skulle kunna hjälpa oss är om du skickar en bild på mappen till [email protected] så vi kan se om det är något fil namn som ställer till det.

Det tycker vi också. Det kommer dyka upp i en senare version.

Förstod inte det. Menar du att du får en Force Close?

Det finns redan på spotify. Vi ska fundera på de övriga kommer kanske lägga till det i en senare version.

17. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Send text funkar inte på min dator. Allt annat verkar fungera bra! Förutom då att man inte kan gå ur programmet ;)

Sedan märkte jag att den laggade ner telefonen något sjukt mycket när man tryckte "home" för att komma ur det. Kanske löses ikväll det med.

18. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej det var ju också konstigt. Håller på att fixa så man kan gå ut ur programmet när man trycker på back.

19. Oggeh

Oggeh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upptäckte just eran app, verkar funka väldigt bra jämfört med andra liknande appar :)

Enda jag tyckte var negativt var att en VLC remote inte fanns, men nu ser jag att det kommer i senare version, så har jag egentligen inget att klaga på :)

Keep up the good work! :D

*Edit:

Min Desire var också seg när jag tryckte på "home" knappen för att komma ur eran App, fick till och med upp HTC skärmen (vit skärm med HTC loggan) och sedan en Pop-up med texten "Laddar..." som man får när man startat om telefonen och widgets och sånt laddas.

20. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Yup, jag menar Force Close! En bild är nu skickad till er, och jag såg just att man kunde se låtnamn osv på Spotify remote. Även om det va otroligt litet :P