Ny Uppdatering .31

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av benja, 29 juli 2010.

1. tolare

tolare Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Funkade bra för mig också, inget urtaget batteri och nu får vi se om den nya gör nån skillnad.

2. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nyaste uppdateringen fungerar tämligen smärtfritt. Mitt ADW har inte kraschat på hela dagen så det är en positiv sak. Hastighetsmässigt har jag inte märkt något. Batteritiden är svårt att avgöra än.

En sak jag blir vansinnig på just nu är dock att telefonboken vägrar acceptera synk mot FB eller ens godta något foto öht. Funkade utan problem tidigare. Sitter o pular men har ännu inte hittat problemet.

3. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Efter den "stora" uppdateringen till R2B så märkte inte jag lika stor förbättring i skärmrespons och tangentbord som många andra verkade göra. Men med den här uppdateringen så tycker jag mig ha fått det. Bättre respons, märks tydligast på upplåsningsbågen och tangentbordet.

4. bearpower

bearpower Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag får heller inte det att funka. Man ska väl kunna ha det fotot som kontakten har på Facebook, som foto till kontakten i telefonboken? Eller har jag fattat fel? :-)

5. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Njaa, det finns ingen möjlighet att synka via SEs telefonbok i X10an. Jag använde tidigare syncmypix och/eller Phonebook 2.0 apparna för att synka FB foton till kontakterna. Nu fungerar det inte. Men det är nog inte där det är fel, eftersom jag inte kan lägga in ett foto jag har i telefonen heller. Telefonen vägrar "komma ihåg" fotot nu. Och detta har inte varit något som helst problem tidigare.

Att flasha om och roota till 026 löste det inte. Inte ens när jag hade 016 Generic UK (step 1) så jag funderar på att ge upp.

6. benja

benja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder facebook sync för att synka korten till kontakter :) funkar fint

7. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

*mummel* Jo, jag har ingen illusion om att jag kan anklaga någon annan (läs SE) för detta. :P

8. the machine

the machine Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Facrbook sync funkar finfint för mig med, uk Generic 1.1.25

9. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

o.O Först raderades min telefonbok. Efter återställning av kontakter funkar nu synkning av bilder. Jag börjar bli paranoid. :P

10. LGA

LGA Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag också uppdaterat från .25 till .31, gick fin-fint. Då release notes verkar vara en bristvara så har iaf jag en teori om åtminstone en sak som ingick i den här uppdateringen.

Jag har ett bluetooth-handsfreesystem i bilen (Parrot) som fungerade kanon med min X10 med .16. När jag sedan uppgraderade till .25 så blev det i stort sett obrukbart. Ingen som jag pratade med hörde vad jag sa utan det småbröts hela tiden och med ett grymt irriterande kringljud, någon liknande det som att jag pratade i en burk mitt på motorvägen.

Nu efter uppdateringen .31 så har det irriterande kringljudet försvunnit igen så jag misstänker att man helt enkelt måste ha gjort någon jättegroda i .25 som man kände sig tvungna att åtgärda asap. Någon annan som märkte av några problem med bluetooth i .25?

11. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Hmm, låter som det kan stämma, min headset slutade knapparna att fungera på när jag uppdaterade till .25, men nu när jag har .31 så funkar det igen. Kan väl vara att dom missade någonting i förra uppdateringen.

12. vigstrom

vigstrom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem. Nu har jag inte tänkt på det förrän jag såg ditt inlägg.
    Men det stämmer, ingen har klagat sen jag uppdaterade.
    Däremot har jag inte lyckats roota igen. Men det hör hemma i en annan tråd.

13. Plow

Plow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har uppdaterat och läst.. vissa engelska tidningar säger at wifi buggar

14. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Jag upplever en sjuhelsikes boost av mediascape, går snabbt som attan nu.

Med timescape är det dessvärre tvärt om...sjukt segt. Har inte ens någon lust att använda det just nu.

Grejen är att jag hade hellre sett att det varit tvärt om. Har inte jättemycket emot att vänta någon/några sek extra för att öppna en mediaspelare, men timescape är ett sådant program som jag tycker ska gå snabbt. Annars kan man ju lika gärna ha allt på olika ställen, så som meddelanden, mail och fb-uppdateringar.

Hoppas det får sig ett lyft med 2.1.

15. vigstrom

vigstrom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade faktiskt problem en stund igår, den scannade och hittade AP:ar men det hände inget när man klickade på dem. Efter en stund stod det bara "Frånkopplad"
    .
    Vet inte vad jag gjort sedan för det har funkat sen dess.

16. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Hoppas de gör om bägge två ordentligt till 2.1. Tycker inte varken TS eller MS är några höjdare. TS är helt hopplöst i mitt tycke. Allt i en enda röra, bilder från FB ligger ju i bakgrunden och med vit text gör att det för det mesta blir totalt oläsligt. Man får ju ingen bra överblick och jag använder det inte alls. Enklare att gå in separat på resp ställe istället.

MS är väl sådär. Märks att det enbart är gjort för musik. Har man andra ljudfiler så är det ett rent helvete att hitta rätt och det blir ett himla pillande innan man hittat rätt fil. Går ju inte att lägga hela album som favorit heller vilket hade underlättat en hel del. Dessutom så borde startskärmen för MS göras om. Tror inte det är nån gång jag använt mig av den för att starta musik. Så övriga ljudfiler så får man använda en filhanterare istället. Saknar i MS en sida där man kan navigera mappvis istället.

Någon som vet nån annan musikspelare som är bra och som inte sabbar blåtandsprofilen? Har provat några andra spelare men då fungerar inte mitt peltor headset jag har på jobbet. Musiken fungerar men kan inte ta emot eller ringa samtal med dessa.

17. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Starta spotify och stäng ner och öppna andra musikspelaren. Kan lösa problemet.

Men något som irriterar är när appar försvinner när man uppdaterat.

18. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Hmm, verkar som att den gamla härliga batteribuggen är tillbaka hos mig. Igår gick den från fulladdad till 20% över dagen, på kvällen startade jag om den och hade 13% när jag vaknade idag. En engångsföreteelse, se.s uppdatering eller uppdatering till nån app...

19. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hmm, säg inte så. När jag tänker efter så känns det som även min batteritid blivit sämre igen efter uppdateringen (och den var faktiskt bra efter förra uppdateringen....) :scared:

20. kalleboo

kalleboo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag provade uppdatera idag, och det misslyckades halvvägs genom. Provade igen, misslyckades igen bara vid en annan tidpunkt. Tredje försök: fail. Provade reset+update, också fail.

Då provade jag att byta USB-sladd om det var glapp i den eller nåt, och DÅ funkade det... Fast använde reset+update så nu måsta jag ladda ner alla program igen en och en och ställa in allt igen... allt för lite vaga hastighetsförbättringar :/

uppdatering: och restore-programmet krashar när jag försöker restaurera mina SMS

Last edited: 1 augusti 2010