Ny uppdatering av Kies2 men...

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av (S)aint, 3 februari 2011.

1. (S)aint

(S)aint Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

...ingen ny programvara för telefonen. I alla fall inte för mig.
    Hur är det för er andra?

Den version av Kies jag fick ner var 2.0.0.11014_49.

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Sök gärna i forumet innan du skapar en ny tråd. Finns redan 2-3 trådar om just kies och dess uppdateringar :) blir så många olika trådar annars med samma innehåll.

3. (S)aint

(S)aint Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett jättebra tips och en fantastisk informativ post, Conny.

Eftersom jag är en sådan noob på detta med forum så måste jag bara fråga hur jag ska söka på forumet för att få veta om andra har fått hem 2.2.1 genom Kies efter att den dragits tillbaka och den uppdateringen som jag har gjort hjälpte dem.

4. Megalo

Megalo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Uppdateringen 2.2.1 var ute ett tag, men drogs in för det var en del buggar i den.

Men den kommer ut igen när man har fixat felen i uppdateringen, vilket borde borde vara fixat när som helst.

5. Pjoter

Pjoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag vet inte om din post riktad till Conny var sarkastisk lr ej.. men.... även om du är noob kan du väl kolla igenom åtminstone ett par sidor i forumet innan du lämnar dryga svar till andra användare.. du hittar trådar för ditt ändamål på max 30 sek.... annars har du en sökknapp i menybaren längst upp..

Är så fruktansvärt trött på människor som ALDRIG ens försöker hitta svar lr orkar läsa befintliga trådar där samma frågor redan blivit besvarade hur många ggr som helst.

Jag vill inte framstå som bitter men KAN FOLK BÖRJA LÄSA vad som står i trådar innan man ställer sina frågor. Lite mer radikal moderering av OT etc hade inte suttit fel heller (nu blajjar jag oxå massa OT förvisso, men men....) för att få upp nivån och sökbarheten på forumet.. :)

Här är iaf länkar till två trådar som borde fylla dina frågetecken:

2.2.1 tråd där allt om denna uppdatering står!! https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=31760

En tråd om Kies 2.0: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=30578

Hoppas du hittar vad du söker och att svaret var till hjälp ;)

6. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Då finns det en tråd som heter, Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd som du hade kunnat använda dig av ;) https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=19730

tack för backupen Pjoter :) .. gällande (S)aint så fick du nu jätte bra tips av Pjoter och hoppas den kommer till användning. vill inte låta sur men nu när du vet att det finns möjlighet att söka innan du postar så vore det kanon om du använda den funktionen först innan du skapar en ny tråd :)

Last edited: 3 februari 2011
  7. (S)aint

(S)aint Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för infon både Pjoter, conny och Megalo!

Jag gjorde en sökning innan jag postade men hittade inte några trådar som var uppdaterade nyligen. Därför skapade jag en tråd.

Sista posten (just nu) i tråden om 2.2.1 är daterad till 22/1 vilket är ett tag sedan.

I tråden om Kies2, den sista posten (just nu), daterad 1/2, nämner arno samma som jag skapade en tråd om, den posten missade jag och ber om ursäkt för det.

För att få upp nivån och sökbarheten på forumet så bör trådarna inte gå OT som de så ofta gör och rubrikerna bör vara tydliga (får bättra mig där). Att ha många trådar om samma sak är sekundärt. Jag kan hålla med om att ha 5 trådar om samma sak på första sidan inte är speciellt bra men jag framhåller fortfarande att det är sekundärt för nivån och sökbarheten.

Tråkigt att man ska bli halshuggen för att man skapar en tråd.

Denna tråden kan låsas och stoppas undan nu.

8. JoeH

JoeH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men fan lugna ner dej lite och läs istället.
    Är det kul att sitta och gnälla och köra en massa mothugg för att istället bara läsa och kolla på sidan vad saken gäller?