Ny uppdatering för i5700 (25/1)

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Ruscam, 25 jan 2010.

  1. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Stäng av masslagringen på telefonen.Meny,inställninger,om telefonen,och sen extra inställninger sen stänger du av.
     
  2. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    La inn den nya uppdateringen och telefonen lägger av senare.Hade inget problem tidigare med telefonen.
     
  3. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    För mig fungerade det direkt (Slå på USB-felsökning via inställningar -> program -> utveckling). Jag använder Windows XP och jag tror att det är det säkrast OS att använda om man ska köra New PC Studio.
     
  4. sidstyler

    sidstyler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar som att det förbannade NPS bör köras på en riktigt Windows XP dator. Jag testade att emulera men fick tji på det också.

    Har lyckats att uppdatera med Windows 7 men det var fan ingen lätt procedur kan jag säga. Kändes ju som att tampas med en bomb. "Om jag installerar den drivrutinen där och sen den där och sen trycker på uppdatera fort som fan..."

    Jag tror dock att en del av den uppdaterade är att telefonen lättare hittas av datorn efteråt. Nu när den är uppdaterad har jag inga problem med att få mobilen hittad utav NPS.
     
  5. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fastnade på 80% första gången (på steg 3 i installationen), sen andra gången på 0%, tredje gången gick det!

    Jag läste nåt tips i denna tråd om hur man ska göra om den låser sig och följde det ungefär:

    När installationen har stannat så står det att man inte får dra ur sladden, men det gjorde jag och då komemr det upp instruktioner på datorn som man ska följa. Man skulle dra ur batteriet och låta telefonen var avstängd och sedan koppla in den i datorn på nytt och påbörja installationen igen med telefonen avstängd (Jag fick välja nödåterställning istället för uppdatera i pc-studio men den uppdaterade då). Jag tror att det funkar för dem flesta om man bara är envis och kanske får göra det fem gånger..

    Uppdateringarna är ett pingvinspel och divx-spelare, kankse något annat också. Men Min telefon har startat om sig lite då och då och jag hoppas på att uppdateringen åtgärdar detta, ännu har den inte startat om sig iaf men det var igår kväll jag uppdaterade så jag får se om det funkar.

    Lycka till
     
    Last edited: 31 jan 2010
  6. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Försökte instalera nu, men får bara ett meddelande i PCstudie att enheten stöds inte, när jag klickar på i5700. Någon som vet något?
     
  7. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Slå av masslagring.
     
  8. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen, men det hjälpte inte, får samma meddelande ändå.
    Lyckades iallafall ladda in uppgraderingen, ända till steg 4-avsluta där låste det sig.
    Fick sedan plocka ut batteriet och starta om telefonen.
    Men allt funkar som tidigare.
     
  9. jojo

    jojo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset. :-)

    Fick det att funka igår em. efter några timmars slit. Så här i efterhand undrar man om det var värt allt slit för några extra funktioner men man vill ju inte bli besegrad av ett dataprogram. :-)

    Så här kom jag iaf förbi "Kan inte ansluta till servern" problemet.

    Efter att ha testat alla möjliga förslag till lösningar så började jag att fundera om telefonens 3G/2G anslutning hade något att göra med problemen. Hade nämligen APNdroid på off...så jag slog den på och då kom jag vidare.

    Då fastnade jag vid 100% av "packar upp binary-fil". Körde då programmet som administratör och kom vidare.

    Men så fastnade jag på 0% av uppdateringen. Drog ur USB-sladden och då ville den göra en nödåterställning som inte heller funkade. Men efter att ha hotat datorn med att åka ut genom fönstret så återställde jag telefonen till fabriksdata och ominstallerade NPS och då funkade det utan problem.

    Så om någon har samma problem som jag så finns det lite saker ni kan testa.
     
  10. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inge?

    kanske byta namn på tråden.. "Samsung PC studio problem" :P
     
  11. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som kör Win7 x64 som kan skriva en punkt för punkt lista hur ni gjorde
    för att uppgradera för jag lyckas inte.
    När jag installerar New PC Studio får jag typ 7st felmeddelande när den kommer till att lägga in drivrutiner. Och jag får ingen kontakt med telefonen. Jag har startat programmet
    med admin rättigheter och jag har satt på utvecklings läget i telefonen.
    När jag sätter på utvecklings läget vill den installera drivrutiner till SAMSUNG_android tror
    jag att det stod men det fungerar inte det heller :(
     
  12. hatt

    hatt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    "Kan inte ansluta till servern" beror på att servern ligger nere...
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 751
    Mottagna gillanden:
    44 748
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  14. qrist

    qrist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sa det verkar som att avstangningsproblemet ar helt och hallet atgardat :confused: i sa fall star det mellan att bestalla en ny i5700 eller en Liquid...
     
  15. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad jag än gör så fungerar det inte! Det var väll någon som hade gjort det på Win7?
    Kanske skall tilläggas att jag har X64.
    Snälla skriv en punk för punkt lista hur ni gjorde!
    Vill helst slippa att lägga in en xp partition. Känner knappt någon som
    kör med xp längre, kan ju göra det på jobbet iofs men vill göra det hemma.
     
    Last edited: 1 feb 2010
  16. sidstyler

    sidstyler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att skriva en punktlista är svårt för att det är så random. För mig fungerade det bäst att köra NPS som administratör.

    Använd sedan usbdeview för att avinstallera alla drivrutiner som har med mobilen att göra. Ha NPS igång och anslut sedan telefonen. På detta sättet lyckades jag få telefonen upptäckt utav NPS, dock tog det några gånger så funkar det inte första gången testa och starta om dator och telefon och kör igen.

    När den väl är ansluten så välj att uppdatera, har du tur kan du komma åt servern utan svårigheter (annars testa igen senare med samma procedur). Sen när den uppdaterar kommer den antagligen att stanna på 0%. Testa att vänta en stund för att sedan dra ut kabeln till mobilen och börja om igen. Har du tur kommer NPS att säga till att du behöver nödåterställa din telefon och ger dig anvisningar för hur det går till. Det trevliga med nödåterställning är att uppdateringen uppdateras med det och det fungerade för mig.

    Som sagt, krånglig procedur som inte alls är pålitlig men så gick det för mig (efter 2-3 timmars svordomar dock)

    Detta var på Windows 7 Professional 32-Bit
     
  17. Dallebull

    Dallebull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Great, astro har gått ut, kan inte tanka nått från butiken för då blir det error i android.process.media... någon som har några förslag på hur jag ska lyckas behålla appsen? bara cardiotrainer som e viktigt iofs.. vore synd att få börja om
     
  18. Dallebull

    Dallebull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då får man upp någon oroväckande bild på ett sdkort och texten "Downloading..." Samt "DO NOT TURN OFF TARGET !!!" sen händer de inge :S
     
  19. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma sak hände mig men jag drog ur sladden och börade om, det funkar.

    Jag har skrivit om hur jag gjorde tidigare i tråden (sid 4 tror jag) så det funkade för mig iaf, på tredje försöket. fast det var lite läskigt.
     
  20. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det för någon annan GPSen har slutat fungera när skärmen är avstängd?
    Alltså så om man använder t.ex. my tracks så slutar den spela in när skärmen slocknar..

    Tråkigt!