Ny uppdatering till X8 från SE

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Jani, 1 feb 2011.

1. the dude

the dude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Uppdateringsprocessen strulade också en del för mig. jag var tvungen att starta om datorn och när datorn startade upp så fanns det en uppdatering till adobe flash, efter den var installerad så kunde jag uppdatera telefonen.

Vet inte om det bara gäller för mig/min dator eller...

Jag kör windows xp.

Last edited: 12 feb 2011
  2. BlackX8

BlackX8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

det står minst 30 sekunder,
    kan ha fel

3. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ja, telefonen ska vara avstängd i minst 30 sek innan du ansluter kabeln. Som AtEase skriver så kan det vara värt att prova sony ericsson update service (SEUS) istället. Det har aldrig strulat för mig.

4. MrMör

MrMör Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

har testat båda massor av gånger... haft avstängd i 30 sek men det hjälper inte... står i pc companion att den inte hittar nån telefon efter att jag stängt av telefonen och stoppat i usbn med tillbaka knappen intryckt... känns som det kan var nåt med det men vet inte... ska testa några gånger till :)

testat igen men funkar inte :S står fortfarande bara att ingen telefon är ansluten.
    Ingen som vet när uppdateringen kan göras direkt genom telefonen?

Last edited: 12 feb 2011
  5. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Efter att PC companion har sagt till dig att stänga av telefon, dra ut kabeln från datorn OCH telefonen:

Koppla in USB kabeln i datorn, tryck ner tillbaka knappen telefon och håll den nertryckt. Koppla in kabeln i telefon(du håller tillbakaknappen fortfarande nertryckt). Håll knappen nertryckt tills du får information på skärmen att uppdateringen fortsätter.

6. MrMör

MrMör Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

:D har gjort det... Hållt den intryckt riktigt länge asså men det händer ingenting... Jag följer anvisningarna till punkt och pricka så det är inte det att jag gör något fel. Men det händer bara inget... först står det i pc companion att den är kopplad till en sony ericsson telefon men sen försvinner denna koppling efter några sekunder. Jag har testat både att fortsätta hålla inne knappen och testat att släppa den medans detta händer. Satt och höll inne den extra länge några gånger igår för att vara extra säker på att det bara inte tog lång tid, men inget händer... har testat både genom pc companion och genom update service

7. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Knepigt, du kan prova en annan USB port på datorn, på min stationära dator fungerar alla tillbehör inte i alla portar. Eller prova en annan dator.

8. MrMör

MrMör Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

:) Jag tror jag väntar tills man kan göra uppdateringen genom telefonen. Men tack för hjälpen iaf!

9. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har du provat att använda SonyEricsson Update Service, SEUS, istället? PC Companion har som jag sa innan aldrig fungerat att uppdatera telefonen med för mig, däremot SEUS har funkat båda gångerna utan problem.

10. MrMör

MrMör Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

ja jag har testat det oxå...