Ny version av Google Maps [10/8: Navigation nu i Sverige]

Discussion in 'Applikationer' started by marreboy, Jul 6, 2011.

1. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Likadant på min Nexus One så gissningsvis är det en bugg i Google Maps appen. :\

2. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Fantastiskt kul. Synd bara att jag sålt bilen. Så nyttan med navigationen är ju begränsad. Inte Googles fel. :teeth:

Men som sagt kul att det äntligen kommit igång. Har använt navigationen när jag var i Danmark förra året och tyckte den var alldeles utmärkt. Lite pilligt dock om man vill hitta alternativa rutter och sådant runt trafikstockningar. Inget som rekommenderas att pilla med i trafik. Iofs om man sitter fast i en kö så har man kanske tid att pilla ;)

3. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Ska uppdateringen finnas på market ? jag får inte in att en ny version finns alla fall..

4. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

är det gratis med navigation eller kostar det möney?

5. appel

MINA ENHETER

@mortus: de uppdaterade inte appen, de slog bara på stödet för nav i den som finns.

@papinho: gratis, förutom om du betalar data per mb dvs.

6. beloreth

beloreth Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det någon möjlighet att köra detta utan att ha uppkoppling via 2G/3g/Wifi? Kör nämligen en surfplatta utan simkort och vill inte köra mobil åtkomstpunkt från min mobiltelefon för att detta ska fungera.
    Jag testade att förcache:a området jag befinner mig i och slog sedan av Wifin för att testa om det gick att navigera till en gata i närheten och det gick tråkigt nog inte.

7. appel

MINA ENHETER

Du måste ha uppkoppling när du påbörjar rutten. Sen funkar det förutsatt att du inte kör fel.

8. beloreth

beloreth Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Attans då. Då gick det inge vidare med den ideén :)

9. djtail

djtail Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

beror på en bugg....

går du via maps funkar det...

10. ufolk

ufolk Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Blev superglad av att detta äntligen går att använda men hur går man tillväga för att använda röstkommandon på svenska???

Min lur är inställd på svenskt språk men jag har bara 2 engelska "röster" att välja mellan Pico tts och samsung tror jag att det var, men de kan ju bara läsa upp saker/text.
    Sedan fick jag höra när jag testade att det är en svensk röst (kvinna) som läser upp "sväng höger" i navigationen så det är ju rätt.
    MEN om jag försöker att göra en röstsökning i maps navigation på t.e.x "Örebro" så får jag upp "red room" :D *ha,ha*
    Skitkul... men inte det jag ville direkt... Engelskan fattar ju inte Å,Ä,Ö liksom...

Kan man ställa om luren på något sätt eller finns det gratis appar.... så man kan använda bluetooth headset, navigation och göra röstsök på svenska språket????

T.P.F... ;)

11. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Nice! Äntligen! Detta skulle jag verkligen behövt veta för 6 timmar sedan...

12. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    tyvärr så stöds inte röstkommandon på svenska än varken i navigation eller telefonen.

Sent from my Xperia™ Infinity 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84

13. kajola

kajola Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

OK, dagens I-landsproblem....
    Testade Navigator igår, kändes som att det fungerade fint.
    Jag brukar vanligen använda Bluetooth i bilen för att lyssna på musik (Air cast auto Aircast Auto och Tunebase FM Live - biltillbehr frn Belkin - IDG.se)

Vad jag märkte är att navigationsvolymen och Bluetoothvolymen verkar leva sina helt egna liv, med "normal" volym på Bluetooth så var nivån på kommandon väldigt låg och svår att höra. Sen, kanske inte helt otippat så kändes det som att det "glappade" när spelaren var tvungen att pausa musiken för att kvinnan skulle kunna ge ett kommando.

Detta skedde både när Bluetooth "bara" var kopplat till medialjud och även när den var kopplad till både medialjud och telefonljud.

Någon som har en idé?

14. appel

MINA ENHETER

Tror Navigation har sin egen volymnivå.

Vad menar du med glapp? Det är upp till din musik app att pausa/dämpa musiken på ett lämpligt sätt när Navigation tillfälligt begär audiofokus.

15. kajola

kajola Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Yep, när man pillar med volymknappen så kommer nivån för "navigationsnivå" upp så den verkar köra ett eget race som du säger.

Med glapp menar jag att det inte känns som att musikappen och navigationappen helt är synkade, dvs musiken pausas med lite fel timing så att den ljuva väginstruktionen blir hörbar bara till typ hälften....

16. appel

MINA ENHETER

Okej, det låter ju störande. Vilken musik app använder du? Inget jag känner igen med Spotify eller den inbyggda musik appen i min Nexus One.

17. kajola

kajola Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har en poäng, nu körde jag med en webbradioapp (Digitally Imported - addictive electronic music), får testa med alternativa musikspelare och testa även med dessa...

18. Waterflow

Waterflow Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Jag trodde Google Navigation var en egen app men det är det ju tydligen inte. Ska bli skönt att kunna kolla på kartan utan att skärmen släcks ned hela tiden som den gjorde tidigare.

19. pissenisse

pissenisse Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min uppfattnig är att det inte är musik-appen det beror på utan just det faktum att man kör bluetooth. Jag startade navigering, utan att musik-appen var i gång och fick ändå bara halva meddelandet.:(

Kan tillägga att bluetooth fungerar utmärkt med Navigon, både med och utan musik igång.

kajola likes this.
  20. appel

MINA ENHETER

Ok, inget jag märkt på min Nexus One iaf. Antar att något fungerar annorlunda med BT i din mobil. :\