Men S2 är mindre men ändå grym. Finns inte bättre än den om man vill ha runt 4 tum. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Man vänjer sig snabbt med lite större skärm. Tyckte min S2a var gigantisk till en början (hade en HTC Legend innan) men nu är det svårt att tänka sig en mindre telefon.
Vad gör ni med andra handen? Lite konsternerad över argumentet att den och den mobilen inte går att hantera med en hand. Bara nyfiken, ni som tycker enhandsfattning är viktig, vad gör ni med andra handen under tiden?!
Jag använder ofta mobilen under tiden jag gör andra saker. Bara att ringa upp ett nummer när man cyklar eller kör bil är ju tämligen besvärligt med en monsterskärm som inte går att hantera med en hand.
Samma här fast undviker det i bilen. Tycker det är smidigare att använda en hand och telefonen i porträttläge. När man måste använda två händer för att kunna använda den så blir ju telefonen mer som en läsplatta. Jag vill iallafall ha en telefon som man mestadels kan hantera med en hand även när man som nu skriver. Känns mycket bekvämare att hålla den också. Sen är det nog lite skillnad mellan ynglingarna idag som är vana med tv-spel mer än oss gamlingar som var med på den tiden en mobil var enbart en telefon. Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Du menar yngling=tvåhandsfattning, ännu äldre=enhandsfattning? Själv föredar jag använda bägge händerna vare sig jag skriver på (fysiskt) tangetbord, mobil, äter eller kör bil..
Jag har normalstora händer men tycker ändå att det är väldigt få tillfällen jag behöver två händer för att styra Nexusen. Skulle vara när man spelar spel då När använder ni två händer på era stora mobiler?
Det som störde mig mest var att man aldrig med en hand enkelt kunde nå längst upp på skärmen. Det kunde vara länkar, telefonnummer i telefonlistan, SMS-trådar och så vidare.
Men du har ju en S2. Pyttetelefon. Jag använder min Note med en hand. Ringer och smsar i bilen. Dock håller jag den lite "osäkrare" än vad jag skulle hålla en S2. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Aha, beror kanske på hur man håller luren Jag håller oftast med höger hand och tre fingrar bakom luren, lillfingret "under" luren (så att den vilar på lillfingret) sen pekar med tummen då såklart och når med lätthet notifikationslisten iaf.
Det dröjer inte länge förrän du tappar nallen med den fattningen. Nedre högra hörnet bör vara i handflatan om greppet ska vara stabilt. Sedan är det väldigt jobbigt för tummen att behöva sträcka sig uppåt mot notifikationslisten hela tiden. Har du känt på Nokia N9? Där har du den optimala skärmen enligt mig. 16:9-format som gör att man utan problem når överallt med en hand och samtidigt mycket yta. Har du verkligen körkort? Börjar undra när du säger att du kör utan händer. Det låter gravt olämpligt i vilket fall.
Har inte tappat den än och haft den sen releasen i november såattee.. Tycker inte det är speciellt jobbigt med tummen, har väl vant mig. Nej det har jag inte, hur stor skärm har den?
3,9 tum har den. Jag tycker man alltmer kan skönja att det finns två kategorier använder här. 1. De som har sin nalle primärt som en leksak. Att använda hemasnickade romar som fungerar dåligt stör inte särskilt mycket eftersom man inte är beroende av nallen. Prestigen i att ha senaste androidversionen väger mycket tyngre. Man använder inte nallen som kommunikationsmedel särskilt mycket och kan undvika att använda den i situationer då man inte har båda händerna tillgängliga. Ålder: <20 år Rom och mobil: Senaste nightly CM11 och Galaxy Note 2. De som använder sin nalle som arbetsredskap. Att använda hemmasnickrade romar är inte att tänka på. Man är beroende av sin nalle och kan inte acceptera att batteritiden försämras eller att funktioner inte fungerar tillfredställande. Man vill gärna ha den senaste androidversionen, men om tillverkaren inte erbjuder den så är man nöjd med det man har. Man är beroende av att alltid vara kontaktbar i jobb eller liknanade och måste alltid ha mobilen till hands för användning, även vid bilkörning, cykling och liknande. Ålder: >25 år Rom och mobil: Senaste officiella och någon nalle med max 4 tums skärm.
Jag skulle också vilja ha en lite mindre telefon. Har en S2:a nu, och även om man såklart har vant sig (jämfört med HTC Heron jag hade innan ) så skulle jag nog ändå hellre vilje ha en lite mindre skärm, max 4". Det känns liksom inte som om den extra skärmytan är värd den större storleken, plus att det som många nämnt är svårt att hantera telefonen med en hand. Har tittat lite på denna (OM den nu kommer ut någon gång), det är väl så nära topp-telefon man kan komma på krav på mindre skämr: http://www.lumigon.com/t2-smartphone-introduction/t2-specifications.html Fast den är ju lite tjock, och hårdvaru-specen är ju inte jätteimponerande.
Jag var intresserad av Xperia Active, men upplösningen är så löjligt låg att den inte är ett alternativ. Va med HTC one s? Hur stor skärm har den?
Kolla just på gsm arena. One s är cirka 5mm högre och 1mm tunnare än s2. Kanske okej ändå. Annars finns en från sony spm heter xperia acro s som verkar bra. 342ppi upplösning är inte fel. http://m.gsmarena.com/sony_xperia_acro_s-4781.php