Problem: Nya typsnittet i 2.3.4, skit fult!

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by _chrille_, Sep 21, 2011.

1. _chrille_

_chrille_ Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Från vilken rom kommer ni? 2.3.3 från kies
    Har ni haft en rootad telefon? Nej
    Har ni haft custom themes eller andra mods? Nej
    Hur uppdaterade ni, Kies, OTA eller .tar? Kies.

"Denna officiella ROM uppdatering återställer inte telefonen" Nej det gör den inte men den tar sig friheten att resetta vissa widgets, radera alla min no.media filer, byta ens typsnitt och radera ens ringsignal:P

Last edited: Sep 22, 2011
  2. _chrille_

MINA ENHETER

Någon som vet var man kan få tag på 2.3.3 igen? Ligger den kvar i keis någonstans? Eller om man kan ladda ner den och med någon rom editor plocka ut typsnittet tex?

3. stege99

stege99 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Man vänjer sig fort vid den nya fetare standardfonten. Inte minst den här sidans mobila variant blev mycket tydligare och mer lättläst.

Tror Samsung vill kompensera en av S2:ans få brister, den relativt låga upplösningen och svag dpi.
    Blev bättre än tidigare på den punkten.

Själv är jag glad över att 2.3.4 äntligen lyckats få fason på mitt bluetooth headset. Folk kan äntligen höra mig nu...:)

4. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Frihet och frihet... Jag tycker det var OK att den inte gjorde en fullständig wipe, som de mycket väl kunde gjort med tanke på att de kliver upp ett versionsnummer :neutral:. Att egna teckensnitt ryker är ju inte så underlig då allt i System kanske ska ses som "deras" vid en uppdatering.

Men att de skulle gå in på sdcard eller external_sd och plocka media eller ringsignaler låter väldigt underligt. Jag har i varje fall inte hittat några övergrepp på något av SD-korten i min telefon efter uppdateringen.

Var hade du dina ringsignaler och mediafiler som försvann?

5. _chrille_

MINA ENHETER

"Att egna teckensnitt ryker är ju inte så underlig" Jag har trots allt köpt telefonen med det typsnittet. Inte irriterad på dig bara på samsung.

Som jag skrivit redan innan så handlar det om standard ringsignaler som är borta tror, den hete något med "minimal" som jag råkade gilla. Och efter som samsung inte låter en välja sina egna ringsignaler (nu vet jag att man kan skapa egna mappar med filerna så får man in dem i listan). Men det står väll inte i samsungs manual? Så det är inte OK att ta bort.

Jag skall däremot erkänna att .nomedia filerna fortfarande fans kvar men av någon anledning inte fungerade. Utan fick skriva över dem med nya och sedan döpa om root katalogen som de ligger i och sedan byta tillbaka namn igen efter att ha gjort en media sökning.

Jag har inget ext sd kort