Diskussion: nya uppdateringen .157

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av Luffe, 9 nov 2014.

  1. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 290
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Det är lite märkligt det där... Jag och min dotter skaffade varsin Z1 samtidigt. Hon har bara haft problem med sin. Kass batteritid, kameran hakar upp sig, den tappar internet, etc. Vi har båda lagt på alla ota-uppdateringar så fort de kommit. Ingen av oss har gjort nån återställning av telefonen, och jag har aldrig haft några problem med min telefon, och batteriet räcker ibland två dygn. Enda problemet jag haft är ett trilskande minneskort men problemet försvann när jag bytte ut det.
     
  2. tobswe

    tobswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III
    ROM:
    Original
    Rudizz: Vad tråkigt att du haft mycket strul med telefonen, jag har själv inte haft något problem, bortsett från kamera-appen. Vad har du haft för problem?
    Fredriks: Ja det finns samma funktion i Z1, dels en speciell app från Sony och dels Googles egen under inställningar. Jag har bara använt Googles, men jag tycker att den underlättar mycket! Annars funkar ju också PC Companion!
     
  3. Rudizz

    Rudizz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja du, jag kommer inte ihåg allt. Ifrån början stängde telefonen av sig med jämna mellanrum, sen hade jag problemet att telefonen blev väldigt varm, jag har under den tiden haft problem med mitt wifi (har en Lumia 930 i jobbet som jag också kör på 5ghz, den fungerar klockrent), kameran har varit ständigt problem

    Edit: glömde nämna att jag nu har just problemet att mina meddelanden inte anländer till telefonen i tid.

    Jag har under denna tid provat alla fix som finns, men telefonen känns inte bra.
     
  4. tobswe

    tobswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III
    ROM:
    Original
    Rudizz: Tråkigt med så mycket problem, det låter som om du fått ett måndagsexemplar. Har man något fel på hårdvaran, hjälper ju inte mjukvaruuppdatering. Själv hade jag kanske tur och upplever Z1:an som en av de snabbaste och stabilaste telefoner jag någonsin ägt, tidigare telefoner har haft problem med omstarter, appar som hänger sig, seg surf och laggigt system, spontana avstängningar, dålig wifi mm.
    Jag tycker att du borde reklammera din telefon och försöka få den fixad, för Z1:an är en telefon som ska fungera som en dröm! :-)