Kul att golk som faktiskt försöker hjälpa en tycker man är otrevlig p Men men... Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Varför gör man nånting? Varför köpte jag en Android telefon ifrån början, en Nokia3310 funkar ju oxå att ringa på? Ja, för att jag ville. Varför sparar jag stora summor pengar för att köpa en gammal bil när jag kan köpa en ny? Ja, för att jag vill! See my point? Man behöver ingen bra och motiverad anledning för att göra nånting här i livet, gör man som man vill så blir man gladast!
Joo, förstår precis vad du menar, men det jag ville (och troligen snusdus ocksp) Var att hjälpa dig att inte göra misstag. Vi kan ju inte veta hur insatt du är och därför skrev jag som jag gjorde. Iallafall lycka till med allt Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Jo, den risken är ganska försumbar om man har en telefon med fastboot boot/flash tillgängligt. Det ska till mycket för att man verkligen ska bricka en telefon. Att sedan folk på diverse forum ropar "I bricked my phone!" så fort den bootloopar för att de glömt göra en wipe vid byte av rom eller liknande triviala problem är en annan sak.
Det krävs ju inte alls mycket för att total bticka sin lur. Finns mycket som kan gå fel . Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Håller nog med blunden. För att verkligen bricka sin telefon, med andra ord inte går att fabriksåterställa så ska det nog till en hel del. Det mesta går att återställa.
Om jag ska flasha en ny bootloader och strömmen går så datorn stängs av mitt under processen då? Total brickas inte luren då? Då har iallsfsll jag uppfattat det jag läst Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Eller om du flashar in en ZTE Blade rom på en HTC Desire, samtidigt som du flashar bootloadern och byter recovery till iOs... Det ska MYCKET till om du ska bricka din telefon, så vida du inte gör som jag skrev innan då brickas den med några knapptryck.
Självklart finns det alltid en risk när man håller på att pilla men det får man ju vara berädd på. Jag menar mer att följer man bara instruktioner och inte har maximalt med otur som att strömmen skulle gå samtidigt som man är och ändrar i systemfiler så är det ingen jätte gambling man gör.
Nu var ju ioförsej det med strömmen ett exempel. Kan ju hända jätte mycket som går fel men förstår till 100% vad du menar så jag tycker vi lägger ner
Nej, det är ingen fara eftersom fastboot först skickar hela imagen från datorn till telefonens minne innan den börjar flasha. Sedan kör den ju ändå på batteri så att datorn droppar har ingen betydelse, förutsatt att man inte är dum och drar ut batteriet ur telefonen mitt under flashningen. Om du ska hävda att det är enkelt att bricka får du komma med något annat exempel.