Fråga: Nybörjare på att roota

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Rexonxita, 4 sept 2012.

1. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    iofs håller jag med om att man måste läsa på innan man utför mer vågade experiment, men det är inte alltid lätt att förstå allt man läser. ibland kanske man tror att man förstått, men man har ändå fått nåt om bakfoten. Här kommer erfarenheten in och då är det viktigt att bemöta nybörjare på ett trevligt sätt och svara på frågor även om man blir irriterad över att man sett samma fråga massor av gånger förut. Om man blir irriterad är det bättre att inte svara alls än att komma med uppmaningar om att googla eller söka i forumet. Det är lätt att söka om man vet exakt vad man ska söka efter, men att söka i ett forum eller att googla är svårt om man inte har erfarenhet nog att ange bra söktermer.

Vi har alla varit nybörjare och även om vi har hållt på ett tag så kan vi ändå behöva hjälp själva- Låt oss aldrig glömma det

matti72, Rexonxita, Vipan och 1 annan gillar detta.
  2. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Jag orkar inte lägga ner mer tid på dig, du är en dryg människa som gör swedroid till ett sämre forum. Gör alla en tjänst och skriv inte i trådar som har med nybörjare att göra, du tillför inget.

3. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Det är alla opålästa nybörjare som ställer samma frågor som redan ställts om och om igen, utan att engagera sig i att ens titta efter svaret, som gör forumet sämre. Hårdare moderering med hänvisning till redan existerande trådar vore nyttigt.

4. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag måste bara fråga: Vad ville du uppnå med att roota?

Jag menar absolut inte att du skulle försökt dig på det, men av vad jag kan utläsa av dina inlägg så hade du en ganska vag bild av vad som skulle hända - typ att den blev "allmänt bättre" på något diffust sätt.

Jag har en rootad lur och förutom att kunna ta backup på appar med Titanium Backup så är appen AdFree Android som tar bort reklam på samma sätt som AdBlock i Firefox en trevlig funktion.

Du verkar mera ha rootat först och försökt hitta något att använda det till i efterskott liksom - Borde det inte vara tvärtom?

Ta inte åt dig av orcophants inlägg, de är inte direkt riktade mot dig utan mer ett uttryck för frustration över att så många startar nya trådar med samma frågor som tidigare besvarats massor av gånger (Frågan om avstängda notifikationer är ett bra exempel. Den har besvarats massor av gånger i diverse trådar (1, 2, 3, 4, 5, 6 m.fl.) och även i den klistrade tråden "Tips: Vanliga frågor | FAQ | Läs här först!") men folk orkar inte göra som trådtiteln utan postar hela tiden nya trådar om att de har en konstig ikon i notifieringsfältet. Orco har bara svarat på lite för många sådana och tröttnat.

orcophant gillar detta.