Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

1. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Inte läst senaste rykterna? Att den får sämre kamera, mindre minne och ett billigare Chassi än Optimus G. Kallar du det för topplur?

2. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ända sen november 2010 har det varit gnäll om att Nexus modellerna inte utmärker sig på samma sätt som N1. Att den kommande Nexus skulle kliva fram så som N1 gjorde är bara att glömma. Precis som du själv skriver kommer inte tillverkarna vilja konkurrera ut sina toppmodeller. Det finns inte en chans att det blir så. Därför kan jag tycka att det är löjligt att under ryktesperioden såga antal megapixlar, mängd minne, kvalitet på chassie etc. För mig kommer hårdvaran garanterat vara bra nog. Min gissning är att den är jämförbar med toppmodellerna från i våras. GN hade ingen topphårdvara när den kom och är ändå solklart den bästa telefon jag någonsin haft. Det är min referens.

Det som jag funderar på är vad som händer med kontrollen av mjukvaran om man släpper flera modeller. Nu är jag inte speciellt orolig eftersom jag ändå inte har tagit emot en OTA uppdatering på flera år då jag helt förlitar mig på utvecklarteamen på XDA.

Vi har en rolig tid framför oss med alla spekulationer, rykten, läckta bilder och filmer :-)

3. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Sluta tjata om att det inte blir så då för du har skrivit det 10 gånger och ingen håller med dig och tror att de gör så. Rykten pekar inte mot att LG sköter uppdateringarna. Så var det med det.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

4. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
  5. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

ALLA rykten pekar mot det.

" as we're starting to hear more and more about an alleged Nexus program that will allow any manufacturer to build a Nexus"

Om det var så enkelt att man bara gör en hårdvara och sen sköter google all mjukvar kommer vi få se 200 KinesNexusar inom några månader. Lysande affärside. Bara dunka ihop hårdvaran och sen har man inga fler kostnader och luren uppdateras i 2-3 år.

Du inser väl att det inte är hållbart?

neddie gillar detta.
  7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

De teamen är ju dock rätt så beroende av uppdateringarna för att kunna göra något. Så du borde vara lite orolig. :)

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

tamejfan första gången du har rätt ;)

9. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Rykten är precis vad de är, rykten... Varför bråkar man om vilka som är sanna när ingen egentligen vet? Skärp er... Så fort något officiellt dyker upp kan man börja diskutera det, men det leder ingenvart att göra det nu

Skickat från min LT26i

gripen och ftangstrom gillar detta.
  10. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Håller helt med. Har en GN och önskar att kameran åtminstone hade varit jämnbördig men den som sitter i S2. Det känns absolut inte som ett för högt krav. Tycker GN:s kamera inte är mycket bättre än den som sitter i Nexus One.

11. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    De ska bygga en nexus. Inte uppdatera den?

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

12. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Det var då ett jäkla kackel om nåt som bara är spekulationer än så länge. Vi VET inget och därför ska vi varken kasta yxan i sjön eller ta ut nåt i förskott. Snart har vi facit f ö

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

fast faktum är ju att vi vet... dvs OM vem som helst eller stor mängd får göra en nexus så försvinner de snabba uppdateringarna då tillverkarna själva kommer få sköa uppdateirngarna och då är nexus som brand dött. då köper man bara en aosp-lur med sämre hårdvara än sina konkurenter. OM google har denna plan så är det fan hål i huvet på hög nivå.

14. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Det kan ju förhoppningsvis röra sig om något avtal där de måste få ut uppdateringen inom rimlig tid. Det är ju snack om att kunna välja mellan t.ex. Touchwiz eller vanillaUI. Då skulle det kunna innebära att man först skickar ut uppdateringen för OS:et och i efterhand jobbar på uppdatering av sina custom-UI. Allt för att ligga i framkant med version av Android.

15. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Min svenskköpta GN har uppdaterats av Samsung Sverige, givetvis helt värdelöst, men med hjälp av XDA, MoDaCo etc har jag ändå haft de senaste uppdateringarna omedelbart.

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

vet inte riktigt om du fattade facit's svar där för ditt svar betydde ungefär ingenting i sammamhanget om hur framtiden skulle bli om ryktena är sanna.

17. Droid55

Droid55 Guest

Precis! Jag begär inte att Nexus får marknadens bästa kamera för det är ingen telefon med fokus på kamera, men alla modeller i toppsegmentet ska hålla en viss standard. Jag vill inte att en modell från toppsegmentet har kamera i klass med mellansegmentet eller rent av budgetsegmentet. Det är inget högt eller orimligt krav. Det borde varit samma kamera i Nexus som i S2. Om det kommer en Nexus 2 blir jag besviken om det inte är samma kamera som i S3.

Last edited by a moderator: 6 okt 2012
  18. Droid55

Droid55 Guest

Bästa ryktet hittills måste jag säga!

Jag har ingen erfarenhet av Motorola men eftersom Motorola har blivit uppköpt av Google kan det ju inte bli fel. Chansen är betydligt större att se en high end Nexus från Motorola eftersom de inte skulle konkurrera med sig själva. :D

Sen får vi ta ryktet med en nypa salt som vanligt...

Last edited by a moderator: 6 okt 2012
  19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Antingen trollar du eller så har du extremt dålig koll...

Enda anledningen till att du fick "de senaste uppdateringarna omedelbart" är för att de släpptes av google innan till den internationella versionen. Som det blev med samsung Sverige, så kommer det att bli med alla Nexusar framöver om det blir som det verkar. Dvs att tillverkaren står för uppdateringarna = lång väntetid.

20. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Varför så sjukt otrevlig? Och hur fan kan du kalla mig för troll när allt vi diskuterar är baserat på rykten? Facepalm!!!

Jag ska kortfattat förklara vad jag menar:

- Om tillverkarna står för uppdateringarna = lång väntetid = värdelöst (överens eller hur?)

- Men om du är villig att roota och om utvecklarteamen får uppdateringarna = kortväntetid = bra

Därför menar jag att om det blir som med svenska GN så kommer det inte drabba MIG så mycket eftersom jag ändå inte uppdaterar via OTA utan via utvecklarna.

Om det mot all förmodan blir tillverkarna som står för uppdateringarna och om utvecklarna får kalla handen av Google, ja då är det fullkomlig katastrof. Då lämnar jag Nexus.