Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

1. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Möjligt att det händer nu när flera släpps, men Nexus har aldrig handlat om bäst hårdvara

Skickat från min LT26i

2. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Skulle gärna se att Samsung släpper en med sin A15. Skulle suga om det vore LG dock, hemska saker.

3. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Är väl inget fel på LG förutom deras mjukvara och som en nexus så är det problemet borta.

4. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Precis. Om det är något lg är bra på, så är det hårdvara. Sköter Google sedan mjukvaran, kan det ju bli riktigt bra.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

håller med.. lg vore absolut bästa tänkbara just nu.. Samsung igen känns tradigt även om dom gör bra lurar.. Htc verkar helt tappat stinget på sin kvalité, sony är sony så nej tack, motorola känns inte heller sådär sjukt peppande.

LG! gifve us!

6. Koreanen

Koreanen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Håller med, LG:n som Nexus vore grymt och gärna snart. För mig behöver den inte ens 4G. IPS skärm, riktigt bra kamera och 4.2 skulle göra mitt liv.

7. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

8. bjajjull

bjajjull Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Det bästa vore väl ändå om det kommer flera olika så alla blir nöjda? :)

9. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    LG Optimus G fast med Nexus istället för G är det ultimata för mig. Kastar min Note direkt!

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

10. Droid55

Droid55 Guest

Nu har jag ÄNTLIGEN varit och känt på flera telefoner (Nexus, S3, Note, Xperia S, One X) och kan bilda mig en uppfattning om skärmens storlek. Kan konstatera att Note på 5,3 var för stor. Svår att hantera med endast en hand.

Tyvärr var Nexus samt Xperia S och One X avstängda så pillade mer på S3 som var riktigt nice! Mycket trevligare att både se och hålla i verkligheten än se på bild. Fånigt vad kul det var att pilla på telefonerna inkl. iPad 2, kände mig som ett barn på julafton. :)

Jag är helt inne på Nexus men ville jämföra de olika telefonerna. Hoppas nästa Nexus kommer med bättre kamera och något större skärm men inte i klass med Note. Det vore en tragedi för mig om Nexus blir så stor som en Note.

11. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Inget ungefärligt datum för LG's Nexus ens? :(

12. kallgren

kallgren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Någon gång mellan 28/9 och mars 2013 kanske? ;) Det är nog bara att hålla tummarna tor jag

13. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

F me, mars 2013? I need a new phone!

14. Adamski

Adamski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Exakt. Flera inklusive mig själv vill inte ha större skärm än senaste nexusen. Snarare vill man ha tom lite mindre skärm. Får vi bara en nexus så blir det nog med en stor skärm igen. Däremot om det släpps flera stycken, så finns det chans till att någon av dessa blir med lite mindre skärm, men ändå kraftfull hårdvara, då google tillåter säkert inte några sega telefoner.

Last edited: 27 sept 2012
  15. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Tror den tidigast släpps 2-3 veckor efter att den presenteras och senast Q1 2013. Men jag hoppas på 1-2 månader.

16. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    jag har bara haft min gnex sen i våras när de började bli billiga (fast hade jag vetat innan dess hur bra den var hade jag kunnat betala mer för den också ;)), och dels är jag inte på långa vägar trött på den än och dels tycker jag för skams skull att jag inte vill byta mer än en gång om året - så för mig kan den få vänta till Q1 och sen sjunka litegrann i pris så kan jag köpa den i början av Q2 :).

lika stor skärm blir bra för mig - jag kan tom tåla lite större om det kniper för jag har ändå gett upp alla idéer om att ha den i fickan eller messa med enhandsfattning på den.

men inte är jag intresserad av den påstådda gnex +, I-9260 iaf, med de prestanda den ryktas få. det vore väl ett bra mesigt uppbyte :(?

17. Droid55

Droid55 Guest

Jag hoppas verkligen att nästa Nexus presenteras nu i höst likt föregående år eftersom jag är i behov av en smartphone (använder "osmart" mobil just nu).

Fast jag är inte intresserad av verken HTC eller LG som enligt senaste ryktena påstås vara två av tillverkarna av nya Nexustelefonerna. Jag ser helst en ny från Samsung alternativ en från Sony.

18. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    HTC får ingen Nexus vad jag hört. Är väl bara en ensamt rykte om att 5 tummaren ska vara Nexus men tror jag inte på.

Samsung kanske släpper en super trist uppdaterad telefon som nått rykte sa och istället kör galet lågt pris. Typ 3000 kr för en ny Nexus. Som plattan menar jag.

19. Droid55

Droid55 Guest

Kan Apple göra en uppdaterad iPhone 5 som säljer som smör så kan Samsung göra en uppdaterad Nexus med framgång. ;) Nexus är redan billigare än iPhone och får Nexus 8MP kamera så är det ett större lyft än den förbättrade kameran i iPhone. Lägg där till i övriga specifikationer, kanske minneskort osv. så är det ju en topplur!

Varför Nexus skulle ligga så lågt som på 3000 kr är utanför mitt förstånd. Är det en uppdaterad Nexus lär du få betala lika mycket som när nuvarande Nexus kom.

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nexus kommer säkerligen vara det den alltid varit. En medioker lur i bottersta toppsegment i 2 månader sen är den mellansegment... tur man klarar sig med det dock ;) minneskort bör vi glömma då det är uttalat att nexusmodeller inte ska ha det. Undrens tid är väl dock aldrig förbi kanske ;) Jag hoppas på på LG då samsung iaf vad jag själv tror förhandlat fram lite sämre hårdvara med google då den inte ska inkräkta för mycket på deras egna brand.