Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

1. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Påstår du på allvar att en dual-core 1.2 GHz och skärm på 720*1280 har varit mellansegmentet sedan februari i år? Eller motsvarande för Nexus One? Löjligt!

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ptja.. lägre toppsegment kanske.... cpu och minne är ju bra såklart men det samlade intrycket är ganska kass på galaxy nexus tycker jag. hyfsat rutten gpu imo, dålig kamera, dåligt ljud, halvsunkig gps, inte så stryktåligt glas vilket iof inte är hela världen.
    februari? du menar november antar jag?

Nexus är inte och kommer inte vara topplur, men undrens tid är väl inte förbi får man hoppas ;)

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nu hajade jag februari-delen... 2 månader till mellansegment var kanske lite att ta i ;)

4. Droid55

Droid55 Guest

Möjligt att det inte kommer men jag vill ändå hoppas det. Google kan mycket väl ha tänkt om i frågan. Nexus med större inbyggt minne skulle fungera också även om minneskort är att föredra framför stort inbyggt minne.

5. Droid55

Droid55 Guest

Vad det gäller prestanda så har jag fått uppfattningen om att Nexus är en topplur (även om Samsungs flaggskepp ligger i framkanten). Sen är det klart att allt är relativt. Största nackdelen jag såg med nuvarande Nexus var dess kamera. Annars verkade den vara en topplur.

Om attityden är att Samsung inte gör Nexus till en topplur (delade åsikter där tydligen) för inte inkräkta på Samsungs eget märke. Varför skulle det vara annorlunda med LG, HTC, Sony eller något annat märke? De har väl också ett märke som de inte vill inkräkta på!?

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja självklart skulle det vara trevligt såklart ;) Men det finns ju en utmärkt anledning till varför man inte har sdplats på en telefon som är tänkt för utveckling. Börjar man göra om Nexusen till en renodlad konsumenttelefon finns det ju bättre telefoner att köpa ist lixom.

7. Droid55

Droid55 Guest

Vilken utmärkt anledning finns till att inte ha minneskort på en telefon som är tänkt för utveckling?

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

en block volume för all storage ist dvs inget särblock för var apps och data skall ligga. bättre filsystem ist för FAT som oftast externt sd hamnar på. i regel snabbare även om det inte är ett direkt problem ;) mindre kladd när en del av datat ligger på interna kortet samtidigt som man lägger en bit på externa sdkortet.

osv osv

9. Droid55

Droid55 Guest

Ok. Så stort inbyggt minne är kanske att föredra framför minneskort på Nexus. :)

10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

för oss vanliga användare är det ju en fördel med ett exernt sdkort såklart men det finns väl som sagt en hel del bra anledningar till att inte använda det. Jag bryr mig inte så mycket numera jag kör all musik i google musikl och bilder osv syncar man oftast till annat håll så man är inte i behov av så sjukt stort minne. Men 32Gb is för 16 skulle kunna vara kul ibland.

11. Droid55

Droid55 Guest

Som i mer minne eller finns det andra fördelar?

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

mer minne är väl primärt men även ett sätt att göra egna backuper tex.

13. Droid55

Droid55 Guest

Då är jag med. :)

14. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Om ryktet med Samsung 9260 stämmer, dvs en mindre uppgradering för GN, så får man komma ihåg en annan variabel i ekvationen: pris! Nexus 7 har ju bra CPU men ingen retina skärm el dyl, men den har ett attraktivt pris och säljer tydligen bra. Kanske samma strategi med GN2, medan LG kanske får bidra med en top spec Nexus för högre pris? Enbart spekulation från min sida.

15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

inte alls omöjligt såklart.. själv hoppas jag at det under inga omständigheter att man börjar talla på konceptet och sääljer ut lurar i olika segment. Det känns som en helt vanlig konsumenttelefon då.

16. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jaha? och vad fan gör det dig om de även släpper en billigare Nexus?

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

svordomar hör hemma på irc eller hamsterpaj eller andra tillhåll, dra nå gammalt över dig.

18. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Och småbarn grinar över tanken att det skulle komma en budgetNexus som kanske säljer bättre för att man vill vara del av vad man tror är en exklusiv grupp.

19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det handlar inte om en "exklusiv" grupp det handlar mer om vad nexusen eg bör vara. Jag orkar inte med en plun till i detta forumet så jag lägger ner och kör ignore så kan du fortsätta testosteron-tugget nån annanstans.. bye

20. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Haha snacka om lättstött tjej.
    Nexusen är tänkt att vara en utvecklartelefon. En mid range telefonhade varit vbra föruutvecklare att testa sina appar på då det säljs väldigt många mobiler i det segmentet.