Nyinköpt Kina lur - Android 4.4

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av gugge, 13 jul 2015.

1. gugge

gugge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Japp blev erbjuden 10 dollar som kompensation idag.........................om jag behåller luren.
    Annars skulle jag sända tillbaka den. Svarade att om de betalar frakten får de tillbaka luren.
    Har hittat massor av felaktigheter på den mot vad de uppgav i sin annons. Det enda jag hittat som stämde är att frontkameran är på 2 MP.
    Så jag tror faktist att de kan ha svårt att förklara sig för/mot Ali E.
    Väntar på deras motsvar.

Last edited: 21 jul 2015
    dalton och xvide gillar detta.
  2. xvide

xvide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Otroligt att dom försöker sälja telefonerna med dessa uppåt väggarna falska specar. Hur många går på det? Ska bli intressant att höra vad dom säger om retur av telefonen, det är ju dom som sålt en helt felaktig telefon.

3. gugge

gugge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tror att de som säljer dessa har ingen aning om vad de säljer, utan är pådyvlade dessa lurar med dessa falska specar.
    Men kollar man på feedback hos säljaren så är det några som är jättenöjda och några som har hittat de felaktigheter som jag hittat.
    Så jag vet inte om alla lurar är fejk eller inte, då några är nöjda, de kanske inte bryr sig eller kan inte så mycket hur man skall kolla.

Har kollat lite på de sidor hos Ali E som säljer smartphones och vad jag tror, är de som skryter om hur många poäng de har på AnTuTu är fejk. Dessa telefoner har ofta "väldigt" bra specar och kostar runt 80-110 USD.

Vet faktist inte om man vågar köpa någon mobil därifrån, det står att det är äkta, det och det märket, men man kan få någon liknande lur som jag fick.
    Har sett några som "ser" lovande ut runt 160-200 USD, men jag vet inte om det är värt att lägga ut och sedan kanske få sända tillbaka den och ev. få pröjsa portot (ca 160:-).

De jag kollat på är Elephone P8000 och Elephone S2/S2 Plus, men har ingen större aning om lurarnas kvalitet.

4. xvide

xvide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kolla in denna recensent, han har gått igenom många Kinalurar: https://www.youtube.com/user/ITXtutor
    Nä, man köper ju lite grisen i säcken, har man tur håller dom hyfsat och då kan man byta ofta utan att det kostar skjortan.

Carre_80 gillar detta.
  5. Carre_80

Carre_80 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Han är bra och ärlig i sina recensioner!
    Gizchina.de tycker jag också är bra. De har en blogg och även en youtubekanal på tyska och engelska. Andra (typ mayianjay) säger ju aldrig nått ont om de mobiler de presentera.

xvide gillar detta.
  6. devylia

devylia Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Köpt en 5-6 stycken och eg aldrig aldrig blivit lurad än på någon megapixel,vilket snarare är regel än undantag om man bortser från lenovo och de andra jättarna i kina. Litar man inte på Aliexpress så är pandawill riktigt bra och pålitilga

7. gugge

gugge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Någon som handlat på geekvida.com?

8. gugge

gugge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

En uppdatering av mitt ärende:
    Fick tillbaka alla pengar för "telefonen", men inte något för returfrakten (151.50:-), men det kanske man inte får räkna med när det var "en sådan ärlig" säljare....

Har nu köpt mig en Elephone P 8000 som kom idag. Inte hunnit testa så mycket.
    Köpt från geekvida.com.
    Skulle först sändas i slutet på Juli-15, sedan blev det 24/8-15, men de fick iväg luren den 10/8-15 från Kina.
    Gick med DPD Classic, och det verkar vara "med häst och vagn"... (Bara flyg till Europa tydligen, sedan lastbil, tror jag).
    Till Frankrike först, var där ett par dagar, sedan ett par orter i Tyskland, så helt plötsligt i Malmö och idag hem till mig.
    10 dagar tog frakten,ingen tull blev det,den tar tydligen geekvida.

chraist, dalton och bernard gillar detta.
  9. dalton

dalton Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 600
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Köpte en lur av en på aliexpress. Hotade med trust pilot bland annat. Fick tillbaka alla pengar samt fick behålla telefonen. Som en present ;-)