Nyrootad Nybörjare

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av mjoha, 26 april 2011.

1. besa

besa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Du lägger in de tre filerna, inte mappen. Sedan ändrar du permission, rebootar och trycker på backa knappen. Har ingen aning vad som är fel, det har alltid fungerat direkt för mig.
    Det finns ett script någonstan på xda, där man lägger några filer på sdkortet och sedan startar scriptet i en terminal. Det installerar sedan xrec utan problem. Men som sagt, det brukar inte vara några problem att ordna det via rootexploerer heller.
    Har du senaste ericsson updateringen? Vet inte om den behövs för xrec men den behövs för de flesta romar.

Men jag säger det igen, ta det försiktigt i xrec, mycket kan gå fel. Synca alla kontakter mot dit gmail konto först, läs guiderna noga på xda innan du pillar för mycket. När det väl fungerar och man vet hur man gör är det jätte lätt och fungerar offtat jätte bra

X10 mini pro, cm7, overclock 729. Tapatalk

2. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Efter jag har packat upp rar-filen på datorn så får jag 3 filer varav den som heter xrecovery.tar är packad, den ska oxå läggas in i bin mappen eller? Då lägger man alltså in busybox och en till plus xrecovery.tar sedan bockar man i alla nio rutorna i alla tre filerna

Jag har mini pro med 06 and firmwire

Ska filerna kopieras och klistras in eller klippas ut och klistras in?

Last edited: 27 april 2011
  3. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Du ska ta filerna och lägga i Bin mappen, Inte själva mappen filerna ligger i..

4. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Tack alla! Jag lyckades :D:D nu kommer nästa grej, är det svårt att partionera minneskortet?

5. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER