Nytt abonnemang.

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Hänglås, 25 dec 2012.

  1. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Är ute efter ett abonnemang på 3.Har i dag Halebop rubbet stor,är nöjd med själva abonnemanget men går med dålig täckning så därför tänkte jag gå till operatören 3.Ringer inte så mycket smsar endel.Använder mellan 5-7 gigg data i månaden då jag streamer en del musik.Ni som har 3 vad har ni för abbonemang??
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har idag 3Total från kampanjen de hade våren 2012.

    Ett tips kan ju vara 3Surf Max + 3SMS flat - totalkostnad 398kr/månad plus det du ringer för. 3000SMS ingår. 10GB surf ingår i upp till 16Mbit/s

    Det finns också 3Pott abonnemang där du kan lägga till en surftjänst för 149kr/månad som ger dig 5GB/månad i upp till 32Mbit/s.

    Sen finns ju också fastprisabonnemangen de erbjuder - dock kostar de ju 549kr respektive 649kr


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Ramboline gillar detta.
  3. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Tack skall kolla på 3pott
     
  4. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Blev 3pott 399 och 3 mobilsurf max 0ch 3 vänner plus telia.
    Tack så mycke för hjälpen
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Så lite så, hoppas att du blir nöjd :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. emso

    emso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Passar också på att fråga här :)

    Har idag Telia Max 25 surf 1,5Gb ingen bindningstid kvar.

    Ska köpa ny mobil och hade bestämt mig för Halebop Rubbet (student, 199kr), men vill invänta vårens mobilsläpp först eftersom jag då binder mig i 2 år och inte vill köpa en ny mobil snart igen. Därför väntade jag. Men nu blev jag förbannad på att Halebop höjt kostnaden från 199 till 219 så jag ser bara rött.
    Egentligen är höjningen inte så hög, men de har ökat samtalen (behöver jag inte) istället för att öka på surfen vilket hade varit mer ok. Därför letar jag nu efter ett alternativ.

    Behov:
    • Ersättning för hemtel på ett bra sätt, dvs man ska kunna sitta i telefonkö då och då utan att oroa sig för minutkostnad.
    • Täckning att ringa från stugan mitt i skogen. Kan man lita på operatörernas täckningskartor? Förr har bara Telia fungerat och det på håret, men kollade på Tele 2 och det såg bra ut på kartan.
    • Minst 2GB surf. Använder mest WiFi hemma ändå men mer är såklart kul, men ej krav.
    • 1000 gratis sms räcker gott
    • Samtal eller tid som gör att jag kan ringa mobiler såväl som hemtel och snattra bort ca 400 min per månad fördelat på ungefär 40 samtal/månad.
    • Tyvärr helst Telia/Halebop då de jag mest ringer till kör dessa, och jag har några som jag vill ska kunna ringa billigt till mig med, som har Telia vänner (0kr/min inom Telia) idag.
    Är det kanske smartare att byta till nåt kontantkort? Har haft abonnemang från min första mobil, så vet inte ens hur ett sådant funkar. Men det känns som att alternativen är få, eller? o_O
    Tacksam för råd i denna djungel...
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Täckningskartor är endast en fingervisning, ibland kan det vara bättre men oftast sämre än vad kartorna visar. Detta då de inte tar hänsyn till vegetation. I mitten av täckningsområdet så stämmer de bättre än vad de gör i utkanten av täckningsområdena.

    Då får du kolla på Halebop eller Telia och se vad de erbjuder som är bäst. Du verkar ju utesluta andra operatörer väldigt bra med punkten "Tyvärr helst Telia/Halebop då de jag mest ringer till kör dessa, och jag har några som jag vill ska kunna ringa billigt till mig med, som har Telia vänner (0kr/min inom Telia) idag." Men om detta inte är ett krav så finns det ju andra alternativ, t.ex Tele2s volymabonnemang eller något 3abonnemang med tillvalstjänsten 3Vänner Plus Telia (som gör att du ringer för 0,69kr/samtal till Telia/Halebop (max 3000 minuter) och skickar 3000 fria SMS till Telia/Halebop).
     
    emso gillar detta.
  8. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Gällande täckningskartor så är appen OpenSignal bra för ändamålet. Den tillhandahåller crowd-sourceade kartor som visar faktisk signalstyrka hos användarna, istället för operatörernas egna uppgifter.
     
  9. emso

    emso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Bra att veta angående täckningen. Ska kolla en extra gång och se.
    Jo jag förstår att det låter som att jag utesluter alla andra. Jag vill egentligen inte, men måste nog tänka över det rejält innan jag i så fall byter operatör.
    Kikat lite på Volym från Tele2, men har ingen direkt koll på andra operatörer då jag alltid haft Telia av redan nämnda skäl.

    Intressant med tillägget 3vänner+Telia. Det kände jag inte till, måste kollas upp! :)
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är en väldigt bra idé med appen, dock krävs det att folk har varit överallt för att det ska stämma och folk är inte överallt. Dessutom har den vissa problem med 3G-nätet och dess täckning. Det är även ett problem med 3 och Telenor, då de delar nät. Man ser inte vilken operatör som hade täckning vart när det gäller 3G-nätet, problemet då? Jo, på vissa ställen bygger 3 och Telenor ut nätet själva, vilket då gör det inte alltid går att skilja på näten då deras gemensamma ibland står som 3 och ibland Telenor.

    Vilken telefon är det du är intresserad av? Hur mycket ringer du? Hur mycket surf vill du ha?

    3Vänner plus Telia kostar 69kr/månad, ringer man och SMSar man mycket till Telia eller Halebop så är det ett bra tillval (t.ex om man har ett pottabonnemang). Det finns även tillval som gäller för Telenor eller Tele2/Comviq. Sen finns även 3Vänner Plus som gör att man får samma pris till 3 och fasta telefoner (3000 fria minuter, 0,69kr/samtal och 3000 SMS). Varje tillval kostar 69kr. :)
     
  11. emso

    emso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Jag ska kolla på 3:s täckning lite närmare, men när jag valde 3 vänner plus telia och surftillägg och ett par sms tror jag det var, blev det ändå totalen dyrare än Halebopabonnemanget (219/mån) men med mer begränsningar.

    Valde mellan Xperia V och SIII (3G eller 4G) men så började rykten om nyheter dyka upp och då kände jag att jag väntar tills mer info om Xperia Z och S4 kommer innan jag bestämmer mig.
    Mina behov är i stil med mina behovspunkter ovanför, dvs 2Gb surf minimum, ca 400 minuter/månad där 80% är inom telias mobilnät. Snittmängden samtal brukar vara runt 40st/mån. Sms däremot skiljer sig men 50/mån skulle nog räcka.

    Är det rimligt att hoppas på att Halebop(/Telia) släpper nya abonnemang nu när Halebop ändrat om och tagit bort och enbart har Hallå eller Rubbet?
    Tidigare hade de ju en mängd olika varianter av abonnemang. Känner att mina behov hamnar mellan stolarna på både Telia och Halebop, däremot verkar Tele2 ha några passande.
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ett pottabonnemang kostar 158kr med 2GB surf (upp till 16Mbit/s) och 3Vänner Plus Telia.

    Om du ska vänta någon månad till så kommer priserna nog att ha ändrats igen - hos både Telia, Halebop och 3 :)
     
  13. emso

    emso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Ska titta på det (potten). Helst av allt vill jag ha så fast månadskostnad som möjligt, och betala så mycket som möjligt av telefonen nu och inte under bindningstiden (om den inte är 12 mån).
    Men ja det är nog is i magen som gäller. Kan inte de nya telefonerna bara komma nuuu??? ;)
    Tack för din hjälp!
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det beror lite på hur man skött sina betalningar, hur länge man varit kund etc. Men generellt sett är det 3 månader i en 3Butik och 6 månader via 3s kundtjänst. Ibland går det dock att förlänga 6 månader innan i butik också.

    Min pappa förlängde när han hade fem månader kvar på sitt abonnemang via kundtjänst. Så gå in i en lokal butik och fråga när du hittar den telefon du vill ha - med största sannolikhet går det att ordna :)
     
    Gorynytj gillar detta.
  15. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Ah, tackar. Varit kund i 7-8 års tid ungefär.. Inga anmärkningar på mina betalningar alls.
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Då bör det inte vara några problem alls :)