Med tanke på det som Manzzon skrev också, så är jag 100% säker på att det inte är min användning som gör att den drar.
Jag har precis varit iväg och skrivit tenta, och då låg telefonen helt ifred i min väska. När jag gick ut från tentan ca 10:30 så hade den varit i fred i 2.5 timma. Innan dess lyssnade jag på EN låt och inget annat.
När jag tog fram telefonen hade jag 64% och det var 4 timmar efter boot. Skärmen hade varit igång i 11 minuter står det. Det tycker jag verkar mycket, men låt gå.
Med Freeze menar jag en funktion som finns i Titanium Backup, där man kan frysa ett program, så att systemet uppfattar det som att det är helt borttaget. Så istället för att avinstallera PingChat så gjorde jag så. Och eftersom samma sak hände då, så är det ju inte det.
Vad tror ni om någon av dessa sakerna, där jag bara brainstormar?
Kan det vara något med mitt SD-kort? Att det fått fnupp och på något sätt hindrar telefonen att vara ifred?
- Om jag ska reset:a telefonen, så gör jag så klart backups på alla program och setting. Tror ni ändå att det kan få bort problemet? Det lär ju inte vara en inställning iaf som spökar, utan snarare något som gone mad.
EDIT: OM det skulle vara ett installerat fulapp, så varför lägger det sig då som Android system?
Dessutom så testade jag Freeze på Google Gesture igår, men det verkar ju heller inte ha hjälpt.
EDIT2: OCH Watchdog säger inget mer än Spareparts gör. Helt enkelt bara att det är Android System som verkar vara det som jobbar mest, och hindrar telefonen att sova.
/Söder
Last edited: Aug 19, 2010