Nytt spel: Hamster Climb

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av baskus, 1 jul 2010.

1. baskus

baskus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Super! :D Tackar för att du testar igen. :)

2. baskus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

50000 nedladdningar!

Hejsan alla!

Idag slog Hamster Climb 50000 nedladdningar! Jag ville bara tacka alla här på forumet för att ni hjälpt mig så mycket med testning av spelet och varit så positiva. :)

Jag jobbar fortfarande på nästa update med diverse bortförklaringar varför det tar sån tid. :P Jag hoppas kunna få ut en betaversion för 0.5 snart. :)

3. Mehe

Mehe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

YAY!! :D
    Ser fram emot uppdateringen! :D

4. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Har det kommit någon uppdatering ännu?

5. baskus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sry... :( Inte än. Tror det börjar funka som det ska nu iaf. Återkommer snarast. :)

6. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Okej!!

7. BlondieGbg

BlondieGbg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Hehe har 3347956 poäng, trodde det var småpotatis men ser nu att jag är nära nr 10 på onlinelistan, kanske ska ligga i. :)

8. baskus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Asså, ni är ju otroliga. Jag har typ fått 570 tusen eller nåt. o_O Jag är ju fetägd. Måste ta o lära mig spela mitt eget spel. :P

9. baskus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Version 0.5 beta 2

Hej!

Nu har jag ÄNTLIGEN (iaf enligt mig) blivit så pass klar med version 0.5 att en beta finns att ladda ner! :D

Hamster Climb 0.5 beta 2

Jag är väldigt tacksam för alla som testar och rapporterar hur det funkar. :)

Nytt:
    - Hemmagjort high scores system med listor för bäst i världen, bäst i landet och bäst denna vecka. Alla med 50 scores i varje. Detta för att fler ska ha chans att komma in snabbare och vara med och tävla. :) (läs: så jag oxo kommer in på high scores listan :P)
    - tagit bort onödigta permissions som inte användes
    - bugfixar
    - lite uppiffat här o där :)

Testa gärna att posta alla möjliga scores med både touch och tilt. Jag har gjort så att lokala high scores från äldre versioner ska laddas in. Testa gärna att det funkar genom att installera från market först och spara några scores och sedan installera med apk här som jag la upp och se att de laddas in som de ska.

Last edited: 10 okt 2010
  10. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag tycker det känns mer "smooth" nu? :D

11. baskus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

:D Det låter bra! Tyvärr så är jag lite virrig och har kodat på denna version så länge så kommer inte ihåg allt jag ändrat. xD

En sak som har med smootheten att göra som ska vara borta nu är att tiden inte kan gå baklänges längre. Ifall systemklockan ställdes om (eller nåt sånt) så kunde tiden gå baklänges ett tag så att hamstern helt plötsligt var längre ner än förut.

En sak till. Den lilla flaggan som visas i high scores listan beror såklart på vilket land man är i. Detta luskar servern ut genom att titta på ip nummret som skickade in scores (det används inte till nåt annat än att konvertera till en tvåbokstavig landkod, t.ex. se för sverige, som sedan sparas). För vissa ip nummer så spårar det ut. Metoden som används tror t.ex. att scores som skickas in från uppsala universitetsnätverk kommer från eu och inte från sverige. Detta är ju iofs rätt men inte så precist. :P Ska försöka fixa.

Last edited: 9 okt 2010
  12. baskus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En liten notis. Score listan som heter "This Week" sparar bara scores för senaste dagen. Detta för att man ska kunna testa att scores försvinner med tiden utan att behöva vänta hur länge som helst. Har haft den på 5 minuter men ställer om den till en dag nu. Ska såklart ställas om till en hel vecka när spelet släpps på market.

13. Dheri

Dheri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Underbart med en uppdatering, ska testa om någon dag när jag får tillbaka telefonen efter reparation

14. Troublesome

Troublesome Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trevligt med en ny beta, bra jobbat baskus! Har provat litegrann och allt verkar fungera bra, fick en fin score på första försöket (har inte spelat på ett bra tag). Känns fint att ligga etta i världen just nu! :P

15. baskus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för att du ska testa. :D

Japp. Du är just nu bäst i världen på Hamster Climb 0.5 beta 2 med tiltkontroll! :D Tack för testet. :)

Jag vet att det finns buggar kvar att ta bort som jag ska leta reda på. Jättesnällt av er att testa och hjälpa mig hitta dem. :)

16. Mehe

Mehe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

På htc Tattoo:

Spelet funkar bra men när det har blivit Game Over och man ska posta sitt resultat så hamnar mer än halva "Play Again" alternativet utanför...
    Beror såklart på min lilla skärm men det kanske du skulle kunna fixa :)

17. baskus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Oj då xD Hade jag inte ens tänkt på. Har försökt göra så att menyerna kan scrollas överallt men glömde den där. :-) Får fixa när jag kommer hem ikväll. Tackar :-D

18. mjo

mjo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar som att man inte kan posta resultat med samma namn mer än en gång. I alla fall inte om det nya resultatet är sämre än det förra med samma namn.

19. baskus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mm det är meningen. Så att listan inte spammas med scores som ändå inte är en persons bästa. Men vissa verkar ju roa sig med att ta olika namn så kanske inte är nån mening att ha det så. Meningen var att fler ska kunna vara med på listan så det blir roligare att spela. :-)

20. baskus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag updaterat servern så att varje score hamnar för sig på listorna. Detta gör att alla scores ni skickar in samt de som redan är inskickade syns i listan och inte bara ert bästa. Helst hade jag velat att bara varje persons bästa score skulle synas men det är väll i en ideal värld där folk inte byter namn och så. Skulle ju folk börja göra säkert när jag släppte på market ändå. Gör bara servern komplicerad att den ska tänka på sånt.

Ni behöver inte ladda ner nån ny version av spelet utan nya versionen av servern används automatiskt.

I och med denna updatering av servern är nu koden betydligt simplare där och behöver nog inte buggtestas så mkt innan spelet kan släppas! :) Behöver nog bara optimeras lite. Så gå loss på clienten så den krashar och posta gärna mycket så att servern testas också! :)

Tack för hjälpen alla! :D