Nytt spel: Hamster Climb

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av baskus, 1 jul 2010.

  1. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  2. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Nice :D
     
  3. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    Enkelt och bra spel till tidsfördriv. Kul o sitta på dasset o lira ibland, fast man blir lite sne när man missar en låda :(massa svordomar) och då ropar sambon: "Vad gör du på dasset???" ^^
    Fem plus från mig!
     
  4. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    När jag får min HTC Desire kommer det att spelas Hamster Climb hela natten.
     
    Last edited: 25 nov 2010
  5. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kul att höra. :D Hoppas du får kul med din ZTE. :)

    Är det nån som upplevt att nyaste Hamster Climb känns segt på telefoner i mellan- och lågsegmentet? Alltså på telefoner som inte har de värsta processorerna. Jag har sett kommentarer på market där folk klagar på att nya versionen gör att spelet går segt på deras wildfires t.ex.

    Är det nåt som någon av er har upplevt? I så fall måste detta åtgärdas på nåt sätt via update. :)
     
  6. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag ska testa och köra det under dagen på min tattoo så återkommer jag sen.
     
  7. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Det blir inget av med ZTE Blade!
    Tror jag köper en HTC Desire i mitten av December istället! Då har jag lite mer pengar!
     
  8. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kanske fungerar lite ryckigt ibland jämfört med förut på min tattoo, men det verkar som om det "släpper" efter ett tag.
     
  9. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    På min x8, så fungerar spelet klanderfritt. Ingen lagg alls. Jag har inte testat spelet efter uppdateringen till 2.1, men jag återkommer när jag har testat.
     
  10. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beta 0.6! :D

    Hejsan alla! :D

    Nu har jag grejjat lite med saker jag hoppas ska förbättra spelet på telefoner som inte är de mest kraftfulla. Jag har också micklat med hur ofta spelet tar upp information om var man håller fingret på skärmen när man spelar med touch. Hoppas även det ska hjälpa på vissa telefoner.

    Denna beta innehåller även godsaker i form av en påbörjad grafikuppiffning. :D

    Länk till nya betan: APK

    Testa gärna och säg hur bra det funkar på era wildfires, x8, x10mini och andra liknande telefoner. :) Jag tar också gladeligen emot rapporter om hur bra spelet funkar på x10an. Testade på farsans förut och där gick det inte så bra. :S

    Tackar som testar. :D
     
  11. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    0.6 beta 2

    Nu har jag lagt till två inställningar i Options för att ändra på värden som används för touchkontroll. Om ni har problem med touchkontroll på era telefoner så testa att att ändra värdena där.

    Touch FPS
    Här ställer man in den snabbaste hastigheten som informationspaket från touchkontrollen tas emot. Om t.ex. 30 FPS ställs in så kommer telefonen vänta tills det gått minst 1/30 sekunder = 0.0333 sekunder innan den tar emot ett till informationspaket.

    Touch sleep
    Detta anger hur länge telefonen stannar upp när den fått ett paket information om var fingret är på skärmen. Högre värden på denna gör att touchkontrollen inte belastar telefonen lika mycket.

    Här är en länk till nya betan: APK

    Om ni har problem och lyckas lösa dem genom att ändra dessa värden så säg till här i forumet vad ni har för telefon och vilka värden som löste problemet. :D
     
  12. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    x10 mini pro touchproblem

    Jag testade Hamster Climb på en x10 mini pro i helgen och det fungerade för det mesta bra. Ett STORT problem är dock att den slutade lyssna på touchen efter några sekunder in i spelet och hamstern bara fortsatte rakt fram utan att man kunde styra den. Efter en sekund eller två så lyssnar spelet på touchen igen och man kan fortsätta spela några sekunder till. Har man tur är man inte redan död.

    Är det nån som upplevt det här tidigare? Råkade jag bara testa på ett måndagsexemplar? Nån som själv kodat nåt och vet vad problemet kan vara?

    Jag har inte tillgång till en x10 mini pro så ofta så jag kan inte testa själv. :( All hjälp är guld värd! :D
     
  13. Mathu

    Mathu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    x10 mini pro

    Jag har en x10 pro som jag uppgraderade till 2.1 och när jag sedan installerade Hamster Climb igen märkte jag att den låser touchen som ovan efter några boxar.

    Samma sak händer i angry birds "vanliga" men inte i angry birds julkalender...

    Innan uppdateringen hände det att touchen inte "tog" när jag skulle svara på samtal och jag trodde detta var relaterat. Men kan det vara något annat? Har haft den inlämnad men de hittade givetvis inget. Dock har en kompis testat på en annan pro och hade inte några problem alls.
     
  14. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för svar. Det finns alltså även på andra telefoner. Undrar om det kanske är ovanligt? Nån annan som haft touchproblem på någon telefon på liknande vis? Att det händer i angry birds beroden på versionen visar ju kanske att det är nåt som beror på mjukvarusaker i själva programmen och inte mjukvaran i telefonen. Iallafall inte bara.
     
  15. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Version 0.6 ute!

    Jag släppte precis version 0.6 på android market! Nästan all grafik är uppdaterad och allt är i jultema! :D

    Hoppas ni gillar det! :)

    Har ni några problem eller funderingar så maila gärna eller svara här på tråden.
     
  16. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Det kommer att laddas ned men en gång!
     
  17. millemupp

    millemupp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Shit det här var askul :O
    Skitbra, roligare än doodle jump :D
     
  18. fleo

    fleo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funkar perfekt på min 2.2 Wildire, då borde det väl fungera på x10?
     
  19. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack så mycket! :D

    Sony Ericssons telefoner är ett mysterium. Det hackar konstigt på stora X10an och på X10 mini pro så tappar den touchen med några sekunders mellanrum så att man får det väldigt svårt att överleva om man styr med touchkontroll. Vad jag vet ska det dock fungera på X10 mini och X8.

    Gott nytt år! :D
     
  20. millemupp

    millemupp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det funkar utmärkt på min X10 mini pro, har aldrig laggat :O