Nytt spel: Hamster Climb

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av baskus, 1 jul 2010.

  1. ymmij23

    ymmij23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vad menas med APK filen kan man ladda ner den och i så fall hur?
     
  2. pubisboy

    pubisboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    du ska inte läsa nån kod. Du ska klicka på länken och ladda ner .apk-filen och manuellt installera den på mobilen.

    Det funkar finfint på min Desire i alla fall. Fick inga FC's förr och har inte fått några än.
    Tummen upp.
     
  3. pubisboy

    pubisboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    .apk är filändelsen som android-applikationer har.


    Enklast är att surfa till den här sidan med mobilen och klicka på länken och installera direkt.
     
  4. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för testet. :) Blev lite rädd att ingen skulle testa spelet för att ingen svarade. Min tjej påminnde mig om att folk i allmänhet har ett liv och nog njuter av vädret istället för att uggla på forum som jag. :P

    Ledsen att jag gjorde det otydligt. Jag har alltså inte lagt ut updateringen på market än och således kommer Hamster Climb inte att synas för er med små skärmar. Jag ville bara att folk skulle hjälpa mig testa spelet innan jag lägger ut det då jag har gjort lite ändringar. När jag senare lägger ut denna uppdatering kommer telefoner med små skärmar förhoppningsvis se Hamster Climb på market. :D

    Jag tänkte även lägga in så att man kan installera spelet på sdkortet istället för direkt på telefonen. Detta finns dock inte i betaversionen jag laggt upp på forumet.
     
  5. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hamster Climb har nu fått sig en ny, alldeles egen, websida! :D Jag har gjort sidor för problemrapportering och förslag på förbättringar.

    Hamster Climb's nya hem
     
    Last edited: 16 jul 2010
  6. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag erkänner härmed att jag inte har något liv alls :P och lägger upp en ny betaversion på forumet. Denna innehåller en updatering som gör det möjligt att flytta spelet till minneskortet istället för att vara tvungen att ha det installerat på telefonens integrerade minne. :D

    Länk till apk (installationsfil)

    Om ni testar så skulle jag vilja veta om ni får force close i versionen som ligger på market och om det nu är borta. Dessutom så vill jag veta hur bra spelet funkar på telefoner med Android version 2.1 och tidigare då installation på minneskortet är en funktion som kom först med Android 2.2.

    Jag måste skaffa mig fler telefoner att testa på så ni slipper bli spammade. xD

    Tack på förhand. :)
     
  7. Sajhe

    Sajhe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kan väl erkänna att jag inte heller har något liv, alternativ har tråkigt på jobb. Laddar ner och kollar.

    Edit:
    Kan inte längre få hamstern att försvinna.
    Har en fundering kring svårighetsgrad dock som jag börjat lägga märke till. I min mening ligger den största svårigheten mellan ca 12k-25k. Iom att det där är svårare att veta till var ca man ska hoppa. hoppar man till fel block kan man inte ta sej högre etc. Svårt att förklara helt vad jag menar :(. Efter ca 25% blir det sådant avstånd att det är lättare att avgöra precis hur man ska hoppa (det finns bara ett alternativ och det är alltid rätt) och svårigheten är nu enbart att träffa detta alternativ.

    Självklart blir det svårare med tiden men i min mening så känns nästan spannet 12-25k (ca) är jobbigast att ta sej förbi. de gånger jag tagit mej förbi det har jag klarat 50k+ varje gång. kan iofs ha och göra med att det kommit en fågel just då. osäker. Men det är feedback i alla fall.

    För övrigt. Det står i hints att de svajande breven ska ge 0-3 gånger så mycket poäng som vad man får för en crate just då. inkluderar detta 0.1, 0.2, 0.3 etc? för jag har aldrig fått 0 från dom så jag antar att det inte är heltal vi snackar om här.
     
    Last edited: 16 jul 2010
  8. lagge92

    lagge92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Kul spel! tänkte ge lite konstruktiv kritik/buggrapporter :)

    När jag använder tilt controls på min HTC Desire så laggar det ganska mycket.

    I början fick jag FC några ggr när jag tryckte på "play again" , nånting "org.baskus bla bla" men fick det bara två gånger sen lyckades jag inte återskapa så vet inte exakt vad som stod.

    när hamstern ramlar ner snabbt så börjar den blinka/försvinna under några sekunder osv.

    Ljud hade varit kul!

    Annars ett kul spel, en intressant variant av doodlejump/abduction osv :P

    (nyaste versionen från market på android 2.1)
     
  9. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    ( Tattoo, android 1.6 )

    Testade senaste och det funkade bra.
    Hamstern försvinner inte längre, det känns lite "mjukare" också. :)

    Hinner inte skriva mer...
     
  10. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det där med svårighetsgraden låter helt vettigt. Fattar precis vad du menar. :-) Ska försöka fixa det till nästa update. :-)

    Alla poäng är alltid i heltal. Det ska gå att få 0 poäng från breven. Jag har fått många gånger. Hoppas det inte är nån bug så andra telefoner beter sig annorlunda... låter konstigt... :S

    Tackar för testet. :-) Versionen jag lagt upp här på forumet fixar buggen med att hamstern försvinner och förhoppningsvis oxo fc.

    Varför tilt laggar på desire men inte på min nexus har jag ingen aning om. Trodde det var typ samma hårdvara...

    Ljud tänker jag definitivt lägga in i senare versioner. :-)

    Testa gärna nyaste du som fått det att krascha. :-)

    Nice. Tack för test. :-)
     
    Last edited: 16 jul 2010
  11. CookieMastah

    CookieMastah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Finns det inget ljud alls? Rätt kul för övrigt.. jag är ganska kass dock o_O
     
  12. Johnkan

    Johnkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Du har helt rätt ;) haha
    Grejen med Winterbells är den otroligt fridfulla och avslappnande men efter ett tag så irriterande låten i bakgrunden :P haha

    Blir till att prova detta spel imorgon! :D
     
  13. ymmij23

    ymmij23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det funkar iallafall för HTC Wildfire
     
  14. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nope, inge ljud. :-( Har inte kommit så långt än. Just nu behöver bara beta versionen här på forumet testas sen kan jag snart släppa nästa version.

    Nice. :-)
     
  15. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Är det ännu en doddle jump clone? Ska folk inte ge sig snart..
     
  16. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Rätt annorlunda mot doodle jump, testat det?
     
  17. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Nej, har faktis inte det. Ser ju ut o vara samma sorts spel?
     
  18. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Testa det och avgör själv.

    Tycker personligen inte spelar någon roll om det är likt eller inte.
    Enligt mig så ska man istället uppmuntra folk som lägger ner tid och engagemang i att utveckla appar/spel till Android, och framförallt i det här fallet eftersom HamsterClimb är ett riktigt bra gjort spel.

    Jag gillar stenhårt.
     
  19. fello

    fello Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    över 100 tusen :) dock så hade jag inget i-net för tillfället så jag kunde inte posta online :/
     
  20. baskus

    baskus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kul att höra. :) Jobbar på att göra det ännu bättre till nästa update. :)

    Det här är det värsta med Score Ninja. :cry: Hoppas jag får tid att skriva en egen server för online high scores så jag kan fixa det här. :ehm:
     
    Last edited: 18 jul 2010