Nytt spel - RummyFight - Är releasad nu

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av ReaPadda, 13 okt 2011.

  1. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Japp ser bra ut efter gått tillbaka till lobbyn och in igen.

    Har inte ändrat några zoom grejer..
     
  2. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Utifrån din skärmdump så kan jag se följande:
    1. Du har ännu inte tryckt NewTile eller Meld
    2. Du har inte flyttat nån bricka från brickstället till bordet (då skulle Meld-knappen lysa)

    Alltså det enda du har kunnat göra är att du antingen flyttat en bricka från en plats till en annan på ditt brickställ, alternativt flyttat en bricka från en plats till en annan på bordet.

    Kan det stämma tror du?
     
  3. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    japp såg det själv också så jao flyttat en bricka helt enkelt..
     
  4. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hojta till om det händer igen. Det kan ju också vara en sån där sak som "aldrig" kan hända ;-)
     
  5. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hmmm... nej. Undo och Reset är dimmade på skärmdumpen. Alltså är ingen bricka flyttad nånstans.

    Så du har inte flyttat nån bricka. Du har inte klickat NewTile eller Meld. Då återstår väl egentligen bara att du var inne på spelplanen och du kanske gick ut och in ur applikationen via tryck på HOME-knappen eller att du fick ett samtal eller nåt? Kan det vara så?
     
  6. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har nu lyckats återskapa buggen, samma spel, du, jag och Messer som kör, jag har ju hur många isffror som helst men får inte till min 30 poäng ... skit jobbig match.

    Men jag får den där buggen när jag lägger ut tex en siffra så den använder andras och jag trycker meld och den varnar att jag inte får använda existerande siffror första gången...

    Kan återskapa om och om igen nu så :-)
     
  7. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ahaaaa. Kanonbra beskrivning. Nu vet jag vad felet är. Gör ju en slags "bricka större-bricka mindre" effekt på de som är felaktiga. Har missat att ta hänsyn där till att de nu ska variera mellan 0.5-0.6 ggr storlek istället för 1.0-1.2 ggr storlek. Där ser man!

    Kommer ha en fix ute under morgondagen. Tills vidare får du väl ge attan i att lägga Illegal Tiles ;-)
     
  8. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vet inte om det var något tillfälligt min mobil har bettet sig konstigt idag och fått up att ditt spel dött typ 2 gånger utan att jag haft den igång, den har alltså legat i bakgrunden och gjort saker..

    Och nu ikväll fick jag 2st notifieringar en för varje spel.
     
  9. Thulo

    Thulo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Råkade nu under kvällen ut för ett konstigt fenomen. Hade ett spel igång med min sambo och en kompis, kompis gav upp då hon insåg att en x10 mini var för liten att spela på. Hon lätt tid gå ut och fick ett streck över sig. Vi spelade vidare. Min sambo la ut så att alla åttorna låg efter varandra. Jag flyttade upp den gul färgade och la så att det blev 7,8,9 och 10 i en rad. Turen gick över till min sambo, efter ett par sekunder blev det min tur igen och då flyttades åttan ner där den låg innan så jag hade 7, tomrum,9,10. Frågade sambon hur hon lyckats med det men hon hade inte gjort något, på hennes telefon fanns inte ens 7,8,9,10 med över huvudtaget. Jag trodde först att jag hade råkat flytta den, så jag flyttade tillbaka och valde new tile. Då åkte åttan ner igen och jag fick en ny siffra, samtidigt fick min sambo upp på sin telefon 7,tomrum,9,10. Efter det så går det inte att lägga, vad vi inte prövar så blir det "illegal meld". Hoppas du förstod min förklaring.
     
  10. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kan nog erkänna mig skyldig där. Har hållit på och jobbat med notifikationsdelen i spelet idag. Kan ha påverkat er som redan har spelet igång i bakgrunden.
     
  11. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jadå. Den var alldeles utmärkt. Får tacka för utförlig beskrivning. Vad kör du för version av spelet (står på förstasidan)? Är det kanske så att du kör en version äldre än RC1 som jag släppte i förrgår?

    Anyway så släppte jag just RC2 nu ikväll. Ladda ner den vet jag ;-)
     
  12. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ny version: Release Candidate 2

    Nu är vi nära release så om ni ska passa på att spela RummiFight gratis så är det nu ni kan göra det ;-)

    Vad är nytt i RC2 då?

    * C2DM för Push Notifications
    Spelet använder sig nu av Google C2DM för att skicka notifieringar gällande att det är ens tur, att man fått nytt chat mess osv. Detta är OERHÖRT mycket snällare mot mobilens batteri än den gamla metoden där spelet pollade servern varje minut. OBS, C2DM stödjs endast om man kör Android 2.2 eller högre.

    Som fallback, för de med äldre enheter, så detekterar spelet detta och använder sig av den gamla metoden för dem så att de också kan få notifikationer.

    Två buggfixar också
    * Brickorna kunde visas i dubbel storlek om man gjorde en Illegal Meld (kul bugg)
    * Man kunde döda en väntande match som man INTE var skapare av (inte bra)

    Ladda ner spelet som vanligt ifrån RummiFight

    Lycka till
     
  13. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Bra jobbat, RC2 nerladdat.

    Ser fram emot Market lanseringen så man kan få kompisar som inte håller på med tidiga versioner att spela :-)
     
  14. licro

    licro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Flasha om luren för någon dag sedan,
    Skulle hoppa in och fortsätta mina spel. Men har nog lyckats slinta när jag registrerade mig för den säger att det är fel lösenord.

    Saknar en funktion för att få sitt lösenord skickat till mailen :-)
     
  15. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hmmm... intressant ide. Ska fundera på det. Är halvvägs klar med en mailpusher-funktion som är tänkt att användas för att tipsa andra om spelet. Kanske kan återanvända den för lösenordsutskick.

    Vad gäller ditt lösen så skickar jag ett PM med det strax
     
    licro gillar detta.
  16. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag hade gärna sätt spelet kopplat till Facebook login så man även kunde skicka till kompisar på facebook att köra spelet.
     
  17. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jo, vi har funderat på att koppla spelet mot sociala medier, framför allt som att alla matcher sparas i detalj i databasen och att man därmed skulle kunna posta en repris på fejan där matchen spelas upp för andra att se (får bygga en flashplayer för det dock)

    Men skulle vi lägga in allt vi vill i version 1.0 så skulle vi aldrig lyckas releasa den utan nån gång måste man sätta stopp och säga att version 1.0 är klar.

    Men sen finns ju alltid version 1.1, 1.2 och 1.3 att leka med.

    Men vi tar tacksamt emot förslag och alla som är bra ska vi försöka få med. Vi är dock ganska nöjda med att vi har lyckats få med såpass mycket som vi lyckats med redan nu till v1.0. Är mycket tveksam till att ett visst närbesläktat ordspel hade lika många finesser i sin första release ;)
     
  18. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hade inte varit fel att kunna stänga av en ny fight man skapat, jag skapade en ny fight med 4 pers och så skapade jag en med 3 och en med 2 för att hitta nya spel och så fick jag napp på 2 och 3 men vill då avsluta 4men går inte...
     
  19. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hur kommer det fungera om jag startar up spelet på min tablet med samma login?
     
  20. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det funkar i och med version RC1. Det ska gå att klicka på en väntande match som man är skapare till och döda den. Det gäller dock bara matcher där man bjudit in nån specifik motståndare. Ska fundera på om jag ska öka den funktionen till att även gälla poolspel. Alltså där man paras ihop med andra i poolen.

    Nu ska du ju dock tänka på att när spelet väl skaffat sig en hög med reggade användare, då kommer en sån match knappast ligga i väntande mer än några sekunder. Det kommer alltid finnas spelare i "poolen"