O2X eller Arc?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Xaphod, 21 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Nej, isåfall skulle någon annan seriös sida anmärka att det skulle ha usel batteritid. För övrigt tycker jag han skriver löjligt om vilken telefon han ska ha....

2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

De på Feber älskar Apple över allt annat, så är det bara! Så om det hade varit ett äpple på baksidan hade batteritiden varit: "Inte den bästa men tillräckligt" men nu står det ju SE på den så tyvärr.

3. mac666

mac666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har en o2x nu.
    Är rätt nöjd i Appar osv men den stänger av sig spontant...
    Ska nu få pengarna tillbaka då jag lämnat tillbaka den 1 gång tidigare...

Funderar på ARC, men håller den måttet i t ex DD:FW?

4. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Här kommer mina tankar kring de två mobiler (O2X och Arc) som jag fick förmånen att studera lite närmare under ett par timmar tidigare under gårdagen.

Först och främst, inget jäkla "Men åhhh, så gören inte alls det juuuh, min funkar perfffa så detså"!! Detta är mina personliga åsikter och bara för att jag upplevt allt på detta vis behöver inte nu alla uppleva detsamma.

O2X:

Pros:

Har Power-knappen på "rätt" sida. Då jag är högerhänt föredrar jag att ha den placerad på telefonens högra sida.

Billigare.

Föredrar touchknappar framför fysiska knappar.

Robust och stabil.

Cons:

Otroligt segt och laggigt gränssnitt, sinnessjukt dålig mjukvara, kändes sirap. Nu tillhör jag en av dem som alltid ersätter utvecklarens egna interface med LPP eller liknande och därför skulle man förmodligen, trots allt, kanske kunna "rundgå" detta problem.

Arc:

Pros:

Tunn, vacker design och lätt.

Otroligt rappt gränssnitt om än inte helt laggfritt.

Bra skärm, responsiv.

Cons:

Plastig vilket innebär flottiga avtryck.

Hackig film i 720p.

Dåså, vad gäller kameran, man ser ganska snabbt att Arc är superior här. Jag provade att röra/skaka kameran vid flertalet foton samt även skaka/röra motivet. Bilden tas snabbt efter fokusering och därför minimeras risken för suddiga bilder. Här var O2X väldigt dålig. Det blev suddigt vid endast minimala ryckningar.

Dock sken O2X vad gäller inspelning i 720p, klart ljud, bra framerate. Arc hade i alla fall, på telefonens skärm sett, inga eftersläpningar som tidigare setts på nätet. Dock var ljudet hackigt och varierade i ljudstyrka. Så som jag höll i den verkade jag också komma emot micken till och från vilket störde inspelningen.

Jag är en av dem som kan fota med mobilen men lägger aldrig in bilderna på datorn. Med detta sagt tittar jag alltså endast på mobilbilder i själva telefonen. Därför kanske O2X skulle räcka vad gäller kamerakvalité. Hyfsade bilder, bättre 720p-inspelning, i mitt tycke (!).

Anyway, Arcen var trevlig och snabb att pilla med. Det tråkiga var att den faktiskt laggade med LP. Märkligt, men jag hann som sagt bara prova launchern i 10-15 minuter. Laddade ner Raging Thunder vilket bör anses vara ett spel med hyfsat krävande grafik, fungerade problemfritt.

Maps fungerade faktiskt snabbare på SE Arc än O2X, av det lilla jag provade. Inga släpningar i zoomandet, vridandet, etc. Nu var allt WIFI så oklart hur det är med 3G.

O2X fungerade dock mycket bättre vid surf. Arc laddade sidorna hyfsat fort, men det var ett enormt hackande på de tunga sidorna (Expressen, Aftonbladet, DN mfl) när man ville scrolla, både när den laddade men även till viss del när sidan var färdigladdad. Vad gäller O2X fungerade allt hur smidigt som helst, inget lagg vare sig innan eller efter fulladdad sida.

Är det för övrigt någon annan som inte tycker ljusstyrkan på Arc påverkas förns man har dragit ner den till dryga 15-20%? Först då börjar ljusstyrkan avta.

Dessutom fick jag upp meddelandet "Videon kunde inte laddas" varje gång jag ville låsa telefonen genom att trycka på Power-knappen, märkligt.

Har inga mer konkreta intryck just nu, inte vad jag spontant minns i alla fall, men återkommer kanske.

Jo, Arcens baksida blir extremt flottig. Har aldrig gillat färgen silver på prylar, men silver är det som kommer gälla om jag ska köpa denna vackra skapelse. Mindre flott, mera gott.

Nu ska jag sova, men där har ni i alla fall mina första intryck, tur jag åkte iväg och provade.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.