och nu är android 2.2 anonserat..

Diskussion i 'Hero' startad av marcinr, 23 apr 2010.

1. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas veeeerkligen att dom skuippar 2.1 för Heron.
    2.2 har ju full version av flash... Det är något av ett drömscenario!

Bara det får mig att överväga att pensionera min hero och vänta in HTC EVO 4G.
    Tyvärr som fattig studen håller inte min ekonomi för det, speciellt då jag fortfarande betalar drygt 400 i månaden för min hero idag. :(

Bara att böna och be om att Hero får 2.2 eller fullverra av flash i 2.1!

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

HTC har sjunkit så jäkla lågt i mina ögon. Skickade ett långt klagomail till support igår och fick svaret att det skulle vidarebefordras till teamledaren (inte för att det spelar någon större roll direkt...). Pumpa ut en hel drös nya versioner av Android och räkna med att telefontillverkarna hinner göra dem kompatibla med sina mobiltelefoner är idioti på hög nivå. Att HTC sedan lägger ner åtskillig tid på kompatibilitet med Android 1.6 för Tattoo, hoppar en portning till Hero, lanserar två nya mobiltelefoner som båda kör Android 2.1 och hoppar/väntar med uppgradera Hero är helt åt helvete. Jag kan förstå att det är merförsäljning av Legend och Desire som gäller, men varför öht hävda att uppgraderingen kommer till oss Hero-ägare i Q1 och sedan skjuta upp på det till juni? En mobiltelefon för 5k som nu kört Android 1.5 i åtta månader när Android 1.6, 2.0 och 2.1 finns tillgängliga. Kundservice var ordet. Tack, HTC! Ni gräver er egen grav. Jag kommer då aldrig någonsin att köpa en pryl bestyckad med HTC-loggan. Och min Hero; den kommer jag att slå sönder med en hammare. Håll utkik efter min kommande demoleringstråd så ska ni få se på hat i koncentrerad form.

Last edited: 24 apr 2010
  3. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Då föreslår jag att du rootar din Hero istället. Slår du sönder den med hammare så lär garantin ryka iaf... :) Så slipper du gnälla som en femåring över att du inte får den leksak du vill ha... :mad:

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Fyi, den är rootad och kör MCR 3.2, och då ingen 2.1-baserad ROM är fri från barnsjukdomar håller jag mig hellre till sådant jag vet fungerar.

Vad gäller mitt oberättigade gnäll så ber jag om ursäkt. Jag och andra femåringar världen över måste ha en eller flera skruvar lösa.

5. joejjeman

joejjeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    helt ärligt fundrar jagpå byte till iphone.. då jag känner att en iphone modell känns ny o fräsch längre o inte stoppas av ständigt förbättrad hårdvara

6. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Funderar också att glida över till apple. Köpa den nya iphonen som kommer i juni (jag antar ni sett bilderna ;) )

Som joejjeman sa så håller sig iphone's sig fräscha längre än vad min hero gjort. Har haft den i 6 månader och den känns redan gammal, medans min polares iphone 2g fortfarande håller igång.

Dock älskar jag konceptet med android, tyvärr så har dom inte utfört det lika bra.

7. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vad hemskt att behöva läsa detta, men jag förstår myteriet.

8. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Finns andra android-lurar än HTC också ju, den nya Samsungen som ska komma i Juni verkar inte helt fel.
    http://www.alltomprylar.se/2010/03/24/samsung-galaxy-s-android/

9. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Det beror väl mer på hur hjälplös man är.....:P

Vänta på HTC ?.... urrrrk...;)

10. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    När lösningen är en halvtimma borta? Det är just detta som gör att jag tycker att du och de andra som gnäller förverkat rätten att gnälla. Nu när det finns alternativ och man utnyttjar dem inte? ;)

Nja, så starka ord vill jag inte använda. Men som sagt, verkliga femåringar har inte så stort val om de inte får som de vill. Det har ni... flera... Och att gå över till frukten är det sämsta av dem :)

Last edited: 24 apr 2010