Okej, här är ett screenshot och alfaversion av programmet. Ganska fantasilöst namn kanske. Hmm.
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F90dq6.png&hash=f54ef6679f16548f88c3c5503361d30d)
Jag antar att det borde funka att dela med sig av en debug.apk av programmet? Har inte fixat någon signering eller satt mig in i hur man gör med releaseversioner än. Nå, testa gärna och berätta hur/om det fungerar för er.
Appen börjar scanna omedelbart vid start tills den hittar en nog lång serie av något den tror är siffror. Klicka på ett av tabellfälten så hamnar resultatet i det fältet. Jag har inte skrivit färdigt koden för att formatera och känna igen resultatet än. Eller koden för ett användbart gränssnitt heller.
Kameran verkar behöva god bakgundsbelysning för att ta användbara bilder. Min telefon har ingen blixt, så jag har inte undersökt belysning med den ännu.
Det är möjligt att jag kommer open-source:a appen så småningom. Just nu är källkoden för oläslig, dåligt upplagd för återanvändbarhet och objektorientering tror jag.
-
- File size:
- 35,9 KB
- Views:
- 111
Last edited: Dec 27, 2010