ROM: [OCT.19]HyperSensation-CM7.1-v0.5 (CM7.1)|base 2.3.7 - Small, fast (only 71Mb!)

Discussion in 'Sensation - ROM-filer och utveckling' started by septix, Oct 26, 2011.

1. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Det står i guiden att han tagit bort ordförslag och att man ska stänga av det under inställningar så du slipper låsningar. Köp Titanium Backup Pro... Det kommer spara dig massor med tid :-)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

2. gualm

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Angående batteritiden så gäller hans värden med en nästan ren installation, dvs utan massa appar för sociala tjänster eller till exempel widgets som snor massa juice ;-)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

3. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo absolut tror jag inte att batteritiden uppnår fantasinivåerna som påstås, men alla som kört out-of-the-box Sensation vet att den drar batteri som Charlie Sheen snortar kokain...så kan man komma ner till 20+% av det så vore ju det ganska bra!
    Ska köpa mig titanium backup pro nu när jag ändå har två enheter som flashas om vartannat, blir änna jobbigt med den manuella återställningen som gratisvarianten erbjuder :P

Några tips på bra addons man bör trycka i? Kollade lite i den posten som var på första inlägget, men undra om ni har något annat pålagt som är "bra att ha".

Bluetooth har jag haft lite problem med, att den inte kopplar över till headsetet vid samtal utan man måste manuellt trycka på telefonen Bluetooth (pågående samtalsmenyn) så kopplade den över dit, men kör vidare så får vi se om det dyker upp nåt mer. Är ju ny med romen.
    Hittade ju igår att man t.ex. behövde ställa in i CM-inställningarna att även spela ringsignalen i telefonen trots att headset var inkopplat, blev svårt att höra när någon ringde annars :)

Men snabbheten är det inget fel på!

4. gualm

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Använder inte bluetooth så jag saknar aldrig det.
    Jag har själv packat upp romen, plockat bort k9 mail och lagt dit CM stock mail plus lagt till adw EX under system istället för gratisvarianten som är med annars kör jag den som den är.

5. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Besviken på batteritiden får jag väl säga iaf...sämre än stock med mindre grejer igång. Fattar inte de alls...40% kvar med 50 min bluetooth samtal och 10h standby-tid, nada surf, nada smsande, tagit emot kanske tio mail genom push (endast ett konto igång nu).
    Får kanske leta vidare till en mer snål rom känns det som.