Tre citat men bara två budskap...? Ja man väljer ju friskt som man vill bland kommentarerna. :-)
Risk för skada på enhet eller person = allvarlig risk. Även om det under normalt användande inte är ett problem så är det som jag skrev en risk om mjukvara kan få enheten att orsaka personskada. Tänk en dålig hemkokt rom - Varför skulle den tillåtas paja hårdvaran?
Det är vidare inte omöjligt att en hårdvarurevision har löst problemet. Det är inte första gången i världshistorien tidiga exemplar lider av missar, men allvarliga fel som detta borde dock ha varit både funnet och löst innan den gick till produktion. Här har kvalité- och framförallt safetyfolket på LG gjort bort sig rejält.
Det är helt i klass med batterierna som självantände (bla Dell och Peugeot var drabbade) för några år sedan.
Oavsett så ser jag fram emot min fyra, men kommer själv att testa min för att se om hårdvaran är åtgärdad när jag får min. Tänk om en process låser och telefonen börjar brinna i fickan? Uppenbarligen är det något som kan ske rätt hastigt enligt testerna (tänk på att i fickan kyls telefonen inte mot omgivande luft och risk för batteribrand är då mycket större).
Kommer det hända under normalt användande? Troligtvis inte. Kommer folk att råka ut för problem? Säkert.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Click to expand...