Överklocka till 1,55 GHz

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Herrola, 3 okt 2011.

  1. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag fick också problem när jag uppdaterade nighlyn för någon dag sedan. Jag gick från nightly 160 till den senaste.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  2. Jesper E

    Jesper E Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Samma här. Jag antar att det är för att Vorkkernel börjar bli utdaterad gentemot de senaste nightly versionerna. Någon som har koll på hur man löser detta? Hur kommer man in i CWM utan att boota nu igen? Har helt glömt bort? :ehm:

    Edit: Lyckades ta mig in i CWM och installera zip filen ifrån cm7 igen. Den skrev över vorkkernel med default och den startar igen. Bara att vänta på uppdatering av vorkkernel nu antar jag.
     
    Last edited: 30 okt 2011
  3. Kvistor

    Kvistor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Körde 7.1 förut och hade samma problem, letade på trådar hos XDA och där någonstans stod det att det måste vara senare nightly än typ 176 (eller 178, någonstans där i faggorna) och stable motsvarar typ 175 vilket gjorde att vorkkernal inte stöder den längre.

    Idag flashade jag 186 och vorkkernel, hittintills fungerar det bra.

    Försökte ändra frekvensen på CPU i CM inställningarna men det hände ingenting förrens jag laddade ned CPU master, kan vara så att det behövs ytterliggare kod för att det ska funka. Fungerar säkert med SetCPU eller andra liknande appar.
     
  4. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag flashade in nightly 188 idag, och nu fungerar vorkkernel.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  5. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag fick min 2X idag, men har redan hunnit få in CM7s senaste nightly och VorkKernel.
    Men jag har en fråga angående SetCPU. CM7s processorinställningar visar 1200MHz, men setCPU går bara upp till 1000MHz. Hittar inget på Google om detta. Hur får jag setCPU att förstå att jag kan ha 1200MHz? Tack på förhand!
     
  6. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hittade nu att man måste lägga in en txt-fil. Ska prova det.

    Edit: Tröck på Citera istället för Redigera! *Doh*