Det största problemet med iTunes sig är väl egentligen inte att programmet i sig fungerar dåligt utan sättet Apples produkter alltid(?) har använt sig av det. Alltså att om du kopplar in en iPhone, iPod etc. mot en ny dator måste du rensa allt som finns på produkten innan du får synca in någonting nytt. Så om du vill få in en låt från en kompis blir det väl mer eller mindre en omöjlighet om du inte skaffar något program som går runt det iTunes tvingar dig att göra. När jag fick problem med detta på min iPad så hade datorn jag försökte använde Linux och där verkar inte program som kan lägga över filmer finnas. Så jag kunde helt enkelt inte lägga över min film "korrekt", den låg på iPaden men inget program hade tillåtelse att spela upp den. Sättet iTunes lägger in filer på är heller inte särskilt enkelt att själv återskapa (låtar är inte uppdelade efter album utan är slumpartat placerade i massor med undermappar, filnamnen är inte heller intakt.
Nu finns det som sagt program som gör så att man slipper använda iTunes och på så vis slipper hela grejen med att enbart kunna synca med en dator så problemet är väl inte så stort som många vill få det till. Men sådana här problem har en tendens att uppkomma precis när man inte vill att de ska göra det - som för mig.
Edit: Detta är också en väldigt stor skillnad från Android. På Android kan jag få en låt eller film skickat till mig via ex. email och kan sedan enkelt spara undan den och se den i vilket program jag vill. Jag tvivlar starkt på att detta fungerar på iPhone eftersom Apple har sin egna musik-butik som de såklart vill att du ska använda istället. De skulle såklart inte kunna tvinga dig att köpa all musik därifrån så du kan fritt synca vilken musik du vill via iTunes, oavsett varifrån den kommer. Men det skulle förvåna mig om de tillåter dig att ta in musik på något annat vis än just genom iTunes och från en dator i taget. Någon mer insatt får gärna rätta mig om jag har fel.
Last edited: 16 sept 2010