Övertyga mig om att inte gå över till iPhone

Diskussion i 'Off Topic' startad av shadewind, 15 september 2010.

1. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Men herregud, hur kan du missuppfatta så mycket på en och samma gång? Vill du ens förstå.

1. När det ringer är det en task, när VemRinge går igång är det en annan task. När båda körs samtidigt är det multitasking. Så när Vemringde visar ett meddelande på skärmen med namn och adress till den som ringer samtidigt som det ringer är det multitasking. Multitasking som iPhone inte tillåter.

2. Fast jag sa klart och tydligt att Locale kan ta reda på saker som iPhones multitasking inte tillåts ta reda på. GPS är en av tre saker som program på iPhone får hålla koll på ja. Mig veterligen får de exempelvis inte hålla koll på ljudnivåer, ljus-sensor osv. osv. osv. Jag använde tidigare ett program som automatiskt höll skärmen igång om man höll telefonen i en viss vinkel - på det sättet kunde man sitta och läsa en hemsida utan att skärmen släcktes ner, när man sedan la ner telefonen på bordet så såg programmet det och stängde av skärmen snabbare. Detta kan inte iPhone-program göra.

3. Du måste alltså koppla in den en gång men aldrig mer. Så låt säga att jag inte vill använda iTunes - då är jag körd om telefonen försvinner. Fantastiskt.

4. Men svara mig ändå, varför ska man vara låst till ett program eller ett sätt att få in sin musik när det finns många fler sätt?

5. Ja såklart, för ingen kan någonsin göra någonting som är bättre än Apple. Jag ahr hört väldigt få klaga på WaveSecure, under den tid jag hade det installerat drog det varken någon direkt batteri, kraschade eller verkade instabilt. Ett officiellt program är inte per definition bättre, det tycks ju finnas funktioner i ex. WaveSecure som inte Apples tjänst har, på vilket sätt skulle då Apples tjänst automatiskt vara bättre?

6. Jag snackade inte om att skicka filer, jag snackade om att skicka ett kommando till telefonen så att den själv utför en uppgift. När jag skickar en länk från datorn till telefonen så skickar den inte en fil över en tjänst som jag måste betala pengar för. Googles Market-exempel laddar inte heller hem filen på min dator, den säger åt min telefon att själv ladda hem filen. Det är en enorm skillnad.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Läste du ens första inlägget i tråden eller gick du direkt till attack mot någon som talade illa om iPhone? Tråden skulle inte vara något flame war. Det var liksom lite det du startade nu.

Driver inte du på iPhone i 290 andra trådar på forumet redan? Kanske räcker där :)

3. shadewind

shadewind Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.637
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    kände igen mig lite där :eek:

5. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Både WaveSecure och Theft Aware fixar att visa telefonens position, ja.

Det som "Find my Iphone" inte klarar av som motsvarigheterna på Android gör är att de kan ge dig telefonnumret kopplat till SIM-kortet som tjuven satt i telefonen, vilket är hela grejen med programmet egentligen. ;)

En GPS-position enbart är ju ganska meningslöst om tjuven bor i ett flerbostadshus, exempelvis.

Angående 3:e partstillverkare så kan man ju diskutera hur bra det fungerar.

I det här fallet är man ju låst till Apples lösning eftersom ingen 3:e partstillverkare verkar ha de rättigheter som krävs för att köra ett sånthär program. Vill man köra på den tjänsten du talar om så kostar den förövrigt ~800 kronor om året... Då får man iofs med lite lagrinsutrymme på nätet och annat på köpet, men det är rätt löjligt med tanke på att exempelvis Theft Aware kostar en hundralapp för hela livet...

6. shadewind

shadewind Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv tänkte jag inte tappa bort telefonen så det spelar inte så stor roll ;)