Diskussion: "Official" KK 4.4 på i9505

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av coffeblixt, 1 dec 2013.

1. Sajk

Sajk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Verkar som att dem flesta fortfarande får random reboots, fast med längre tid emellan nu om man jämför med V2. Lite tråkigt men det fixas nog med tiden. Har själv varit sugen på jamals 4.3 men väntar nog nu istället tills denna version är mer stabil. Håller även med om att det inte bör stå buggfri på jamals förstasida.

Är det någon som har kört nån 4.4 rom som fungerar bra btw? Tänker mest på hela random reboot sagan.

2. TJarven

TJarven Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Kör jamals 4.3 v2 och jag upplever den som helt stabil som en iPhone :) Är supernöjd med den. Tyvärr är GE väldigt avskalad och jobbig som stock så någon form av luncher är ett måste, där valde jag Apex mest för mer ikon rader och enkelheten att anpassa.
    Sen skillnaden mellan 4.4 och 4.3 är väl knappast värd att krångla för, möjligen ART som sägs vara snabbare.

EDI* Glömde tillägga att batteritiden är galet bra i 4.3 och precis som den ska vara jämför med 4.4, där min blev stekhet allfall.

Last edited: 2 dec 2013
  3. Sajk

Sajk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo absolut. Men jag vet att jag kommer vilja köra 4.4 sen när den är stabil och då är det onödigt för mig att köra full wipes nu om jag ändå ska göra det igen snart. Har dock också hört att GE 4.3 ska vara en utav dem stabilaste romarna.

4. TJarven

TJarven Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Nu var jag ledig idag och vaknade typ tre i natt så gav 4.4 en chans till, fast med senaste modemet. Nu verkar det fungera riktigt bra hittills tack vare modemet, jag ej testat förut XXUEMKE.
    Beslutet för KitKat var mest ART motorn som lockade och mycket riktigt den är snabbare nu. Wifi LTE verkar fungera bra och batteritiden likaså.
    Har inte testat ringa dock men utgår att det fungerar då mottagningen är nu bättre än original modemet.

5. Sajk

Sajk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kul att höra:) Håll oss uppdaterade!

6. Sajk

Sajk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte på en sak. Om man vill ha sin Galaxy S 4 så nära en nexus upplevelse som möjligt är det en Google Edition Rom som gäller?

7. TJarven

TJarven Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Kört nu 4.4 i par dagar och batteritiden är sjukt bra jämfört med 4.3. 90% batteri kvar efter 9h, har då inte pillat värst mycket på mobilen men ändå bra tycker jag.
    Har haft en reboot igår och en idag vid lunchtid, vet ej vad som orsakar dessa då de kommer utan att pillat på nallen.
    Skulle kunna leva med en reboot om dagen så får se hur det går imorgon.