Official update

Discussion in 'Galaxy S' started by hussseein, Aug 4, 2010.

1. alan

alan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

skulle rekmmendera alla som vill höra av sig till Samsung med klagomål på firmwares och telefonen i allmänhet att titta i Galaxy i7500 forumet och se hur mycket det hjälpte.....eller inte hjälpte är nog mer rätt.

Att det finns en läckt onofficiell Froyo betyder alltså inte att det definitivt kommer en officiell uppdatering med tanke på att det funnit en läckt 1.6 till i7500 i uppåt ett halvår medan en officiell lyst med sin frånvaro.

2. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Ja det låter som en bra idé :-)

3. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skickar gärna också.

Det är, som jag själv och många andra skrivit i dussintalet likadana trådar, naturligtvis inte okej att leverera produkten i det skick som de gör just nu. Problemet är bara det att klagomål här på Swedroids forum har ingen som helst effekt, allt du kan få här är hjälp att rätta till problemen... :)

Nu har jag iofs en perfekt fungerande mobil (använder aldrig gps), men har varit tvungen att bryta garantin och roota för att få det.

Känns lite som att Samsung skjutit sig själv i foten inom mobilbranschen, dels med tanke på problemen med föregående modeller och uppdateringar och sedan nu igen! Det borde rullats ut en FW uppdatering för en månad sen som fixade åtminstone stalls/lagg.
    Hur i h-vete tänker de att folk ska köpa Samsung-telefoner om man har en så dålig historia med att släppa ofärdiga produkter och sedan ta tid på sig eller aldrig fixa dessa mjukvarufel?
    Även om de släpper en uppdatering snart är det ändå många som kommer ha en bitter eftersmak av affären och kika på andra tillverkare i första hand vid nästa mobilbyte.
    Så är det iaf för mig, trots att min fungerar fint nu. Kommer definitvt aldrig att förhandsbeställa en telefon av samsung mer oavsett hur mycket godis det finns under huven.

Samtidigt är jag övertygad om att vi kommer ha en fantastisk lur inom någon månad. :)

4. Androido

Androido Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är för att du inte läser mitt svar i sin helhet ;)

Nja, inte alldeles sant om du tänker efter. Om vi nu antar att jag säger till dig att du är d...m i huvet då kan vi anta att jag gör en personligt påhopp på dig men när jag skriver att du är cynisk är inget annat är en bedömning om ditt sätt hur du skriver och formulerar dig om frågan.

Saxat från wikipedia

Cynism
    Cynism, termen har flera olika likartade betydelser. Den mest populära betydelsen avser en närmast känslokall livsåskådning (kanske även illusionslös och att tro det värsta om människan). Det kan även syfta på att bara se människan och/eller samhället som det är, utan att påverkas av vedertagna regler och normer. Den senare betydelsen är egentligen mer korrekt då termen ytterst härstammar ifrån den kyniska skolan i antikens Grekland vilken inte förespråkade känslokyla utan oberoende och självbehärskning. Den mest kända cynikern var Diogenes från Sinope.

Det är sant det du skriver men om jag har betalt för en vara så förväntar jag att tillverkaren faktiskt åtgärdar problemen inom rimlig tid oavsett om det är impulsköpt eller ej och enligt många här har Samsung inte haft ett bra rykte om sina uppdateringar och support

Nej, inte alls ;)

Kanske du har rätt, Samsung kan välja att ignorera oss men jag tror ändå att det är bättre ett försök än att sitta på rumpan och beklaga sig och inte göra något.
    Apple har reagerat på antennproblemet och det är inte mycket begärt från Samsung att göra detsamma men som jag skrev innan vi kan uppnå mer om vi agerar gemensamt härifrån än vi kunde uppnå enskilt var för sig.
    Vår gemenskap kan ge den tyngden som en enskilt konsument saknar och det är inte att förakta ;)

5. Czar

Czar Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag funderade att lämna in helvetet på service tre gånger och till slut häva köpet om dessa tre gånger inte hjälpte. Problemet är att mjukvarufel inte täcks av garantin. Samtidigt vet Samsung själva inte om det är mjukvaran eller hårdvaran som det är fel på. Skickar man in den och dem bedömer det som mjukvarufel så får man pröjsa för frakt och undersökning, ca 500 kronor. Så man är fast med skitet med andra ord. Aldrig att man köper Samsung igen.

6. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

7. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

ja det är närmare en dator men vem sitter och startar om sin dator varje dag? händer extremt sällan, jag spelar och gör massor av saker på min dator och den är lika rapp för det utan att jag måste starta om den hela tiden, undrar jag lite vad för dator du har igentligen? som mest har jag nog haft på min dator utan omstarter och problem i ca 6 månader...

8. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte köpa en i7500 ett tag förut, men så många som ar missnöjda gjorde jag inte det köpet då som tur va.

Testade då att köpa denna lur, största misstaget att byta till en SGS från Nexus One.
    Allt bara laggar. Skit telefon

9. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Jag tror att de flesta stänger av sina datorer då de inte ska använda dem på ett tag. Det är om inte annat en bra idé ur energisynpunkt.

Sedan syftade jag inte på min dator utan SGS. Men om man som jag har med datorn till universitetet dagligen, vilket innebär kanske 10 st hibernate/uppstartcykler varje dag så dröjer det faktiskt inte särskilt länge innan den fungerar märkbart sämre.

Sedan har en dator betydligt kraftigare hårdvara varför man lider mindre av det. En mobil har ju framför allt en väldigt begränsad tillgång på energi då den konstant körs på ett batteri som vi förväntar oss att det ska räcka länge.

Jag ser det som en sjävklarhet att man startar om en smartphone åtminstone vartannat dygn. Gör man inte det ska man inte förvänta sig att den fungerar normalt.

Även om ni inte håller med mig om ovanstående, så prova! Kan garantera att SGS fungerar betydligt snabbare och stabilare då.

10. Husknuten

MINA ENHETER

Vad är egentligen problemet? Som sagt så fryser även min SGS till i några sek emellanåt, men det är väl fanimej inte hela världen?

Och vad hade du då tänkt "kika på" för tillverkare som skulle vara bättre? HTC har ju till exempel haft enorma mjukvaruproblem på Desire. X10 har ju också sina sidor och kör dessutom fortfarande det antika Android 1.6!

Vill du ha en helt buggfri nalle ska du hålla dig borta från topsegmentet helt enkelt. Jag kan rekommendera denna http://www.katshing.se/mobiler/nokia/nokia_1208-11503_14657 Äger själv en sådan. Den har brutal batteritid, grym täckning och tål fanimej allt. Inte laggar den heller :)

11. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om en månad så skall de väl släppa 2.2, varför skulle de släppa en 2.1 update strax innan ?
    Kommer det en 2.1 update innom en månad, så är nog 2.2 sannorlikt försenad.

Då är nog din laptop lika buggig som SGS. :)

Min laptop brukar jag ha igång flera veckor i sträck (kör Win 7) mellan omboot och inte laggar den bara för att den varit igång en längre tid. Så kanske det var på 80-talet, men tekniken har faktiskt gått frammåt sen dess.

På jobbet står datorn igån flera månader i sträck utan omboot (kör Linux, precis som Android) utan lagg.

Min X10 mini var det typ 2 veckor sen jag startade om coh inte aggar den för det.

Last edited: Aug 4, 2010
  12. Husknuten

MINA ENHETER

Min SGS fungerade utmärkt även efter 100 timmar uptime, även om den var betydligt långsammare.

Vad som är "lagg" och inte är givetvis en definitionsfråga. Men prova att starta om din X10 så kan jag lova att du kommer att märka en prestandaförbättring. Gör något tungt före och efter t.ex. öppna dn.se i webbläsaren så får du se ;)

13. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

men så kanske vi inte vill att sgs skall jämföras med x10? hellre med iphone ? isf får säga att den inte räcker till för iphone ?

14. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

15. Husknuten

MINA ENHETER

ajFån spelar lite i en annan kategori. För det första så kostar den mycket mer. För det andra så har den mycket mer begränsningar än SGS, vilket ger större möjligheter att göra en telefon som "flyter" bra. För det tredje så har ajFån också problem om inte värre sådana. En antenn som man kan kortsluta genom att sätta fingrarna på fel ställe! Är det bättre än "fryslagg"? Jag vet ju vad jag väljer...

16. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det är bättre, eftersom det inte är ett problem överhuvudtaget i Sverige.

17. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    fast Iphone har ju med problem wifi problem t. ex http://forum.macworld.se/topic/121342-iphone-4-problem-med-wifi/ (är ju iaf 2 där som har problem finns säkert fler).

det finns kamera problem för en del personer

http://www.tuaw.com/2010/08/04/iphone-4-camera-wont-open-try-these-steps/

Vad ajg vill tala om är egentligen att ingen smartphone är felfri precis när den har kommit ut (iphone 4 kom ut i juni i usa samt uk och germany).
    Samsung har sagt att det kommer komma en uppdatering som åtgärdar gps problemen som en del upplever och även att det skall komma en stor update till froyo i slutet av september.
    Sen kan man alltid undra varför inte samsung skickar ut en uppdatering som tar bort fryslagget nu direkt (har dock inte haft speciellt mycket problem med det själv).

18. Husknuten

MINA ENHETER

Hur vet du det? Även om du nu skulle råka ha en ajFån 4 så kan du knappast ha hunnit testa den så mycket att du kan uttala dig om den saken.

Problemet finns givetvis i Sverige med. Även om det föemodligen märks mindre eftersom vi har bättre mobilnät

19. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Går det betydligt långsammare, så fungerar den ju inte alls utmärkt enligt min mening. Då fungerar den ju kasst. Här är ju skillnaden mellan din SGS och min X10 mini, min blir inte "betydligt långsammare" efter längre tids användning (faktum är att jag inte märker någon skillnad alls efter en omstart).

Det är inte naturligt att det skall bli betydligt långsammare efter en tids användning. Då har SGS en bug som behöver fixas, vilket nu har diskuterats sida upp och sida ner en längre tid. :)

Last edited: Aug 5, 2010
  20. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag håller med där.
    Tjejen har en X10 Mini som hon inte startat om på.. Ja, uppåt tre veckor i alla fall. Den fungerar precis lika bra nu, verkar inte alls påverkas av den långa "upptiden".