Official update

Diskussion i 'Galaxy S' startad av hussseein, 4 aug 2010.

1. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

har flera kompisar som inte lider av antenn problem och en liten bumper löser problemet

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du kan lika gärna påstå att det finns läkare och läkare, och det finns inga sämre läkare. Det finns kompetenta och inkompetenta ingenjörer av alla slag.

3. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, men då är ju saken biff

4. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har lite svårt att förstå det att man tydligen ska vara "glad för det lilla" som en del inlägg vill göra gällande här. Detta på en telefon som trots allt kostar 5000+,själv tycker jag det är skandalöst dåligt att släppa en lur med alla de felen den dras med. Jobbar själv i teknik intensivt företag med stenhård kunkurrens och släppte vi ut grejor i det här skicket vore jag snart arbetslös. Tror inte heller detta "gnällplank" gör någon skillnad vad gäller telefonens brister och fel,men har ett värde inte minst för den som står i begrepp att köpa sig en. Jag skulle INTE köpt den om jag läst denna tråden innan tex.

5. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

kunde inte sagt det bättre själv. Hur kan folk säga att det är okej att samsuing släpper en telefon som dras med så mkt problem? det är inte okej någonstans ? tänk dom som köpte sina mobiler vid första lanseringen tycker synd om dom :( dom måste hata samsung. Micke är din seg också?

6. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Alla kan ha rätt att gnälla men av vad jag förstått så äger du inte ens en SGS ändå så gnäller du mest och högst av alla.
    Jag säger inte att den inte är perfekt den har sina brister men en förutsättning är väl ändå att ha en telefon för att gnälla det borde vara ett grundkrav tycker jag personligen.
    No offense.

7. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    I det här fallet föredrar jag saker med problem som får lösningar framför saker som behöver lösningar på problem som inte existerar.

8. Hixx

Hixx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag tror inte ett skit. Jag jobbar på ett företag som tillverkar och programmerar elektronik. Vi finns över hela världen och har kunder som är multinationella precis som Samsung har. Vi har ingenjörer i högkostnadsländer och lågkostnadsländer. Kraven vi ställer på vår personal, och de produkter de spottar ur sig är de samma oavsett. Och det var det jag försökte belysa.

9. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ja, det enda man som stort företag vill ha är en produkt som fungerar. Det utesluter inte inkompetenta programmerare dock, eftersom det ofta finns en hel del kompetent arbetskraft som kan reda ut de flesta trassel.

10. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

tack verkligen inte illa tycker det du skriver är bra å andra sidan så har jag ju tänkt att köpa samsungen men alla dessa buggar får mig att tänka på andra mobiler. Så jag gnällar på att samsung förstör en sån fin mobil

11. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men snälla husse, du har inte tillfört forumet nåt konkret förutom en massa gnäll om SGS som du inte ens äger. Så var så snäll om du inte längre "åtrår" Samsung-en då gå och gnäll lite i nån annan forum. Också. Typ HTC, LG, SE eller varför inte i en macforum. Du vet, kompis, de kan vara riktiga gnällspikar, som du säkert gillar, och där kunde du stortrivas :P

Jag verkligen lider när jag läser dina rader om våra kära SGS :cry::o:eek::cool:

12. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

haha menar inget illa vill verkligen ha den men fan....... ska inte säga mer. men iaf grabber menar inget illa och vill ha sgs mer än alla andra telefoner men vill bara att dom ska fixa den

13. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo tyvärr ibland rejält seg det är inga små lagg det handlar om,tror den låst sig totalt emellanåt men hittills har den tuffat på. Otroligt frustrerande.. Vi får väl hoppas att froyo kommer nästa månad och att det reder upp sig.

14. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det hjälper inte telefonen om du gnäller här, vill du att de ska fixa den så ring SAMSUNG och gnäll där, eller gnäll på SAMSUNGS egna forum, för här vill vi utbyta erfarenheter och tipsa varandra, gnäll vill vi inte se:mad:

15. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

true!!

16. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

OK Husse, har du tålamod då vänta några veckor (månader ? ) och se om Samsung åtgärdar problemen innan du slår till, om o andra sidan vill du ha en stabil och säkert nalle då kan du se vad "fruktdisken" har att erbjuda ( ja, jag menar apple och resten kan du lista ut själv, eller hur ? )

Vill du ha en Android för varje pris då kanske kan du kolla pått HTC Desire eller wildfire som är inte lika starka hårdvarumässigt men själva mjukvaran fungerar och dem är lätta att jobba med och flasha och sånt.

17. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

min kompis har en desire, det är en bra nalle men inte sugen på den. Samtidigt har jag så dåligt samvete så vill ha sgs nu ;(

18. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om inte du är beredd att trixa och fixa med SGS nu för att få den att funka bra, förutom den ökända GPS problematiken som funkar på visa men inte på andra SGS, så avråder jag dig att köpa den nu.

Sen vet man aldrig, du kanske får ett bra exemplar som funkar utmärkt för dig :)

19. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

haha det skulle ju vara underbart. Om jag får en senare variant finns det någon chans att den funkar bättre ? jo jag har inget emot att trixa med den så länge jag kan ha kvar garantin annars e det ju inte värt

20. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det vet jag inte men hoppas verkligen att Samsung skärper sig och anstränger att åtgärda alla dessa fel som finns i nuvarande mobiler och i kommande sådana. Samsung har ju sålt en massa SGS världen över så det ligger i deras intresse att tillfredsställa kunder så fort som möjligt för dessa problem har ju skrivits om i flera utländska forum också så det är tryck på Samsung att göra något åt det.