Officiell ICS finns nu

Diskussion i 'Evo 3D' startad av nyx, 26 jun 2012.

  1. nyx

    nyx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    632
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord
    Last edited: 26 jun 2012
  2. Jaw_B

    Jaw_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Installerade OTA ICS igår kväll. Fungerade väldigt smärtfritt. Tog väl 30 minuter totalt ungefär, men det sköttes helt automatiskt av telefonen.
    Så några positiva första intryck:
    Det är android 4.0(!!)
    GUI:t flyter på helt fantastiskt mkt bättre än innan.
    Touchskärmen verkar fungera enormt mycket bättre. Inte alls lika överkänslig som innan.. nu kan man skriva SMS och mail utan att få en massa feltryck.
    Några sämre intryck:
    Automatisk ljusstyrka på skärmen lever sitt eget liv. Kör gärna igång max-styrka i samband med att man kör igång någon app (vilket mer el mindre bländar i ett mörkt rum)
    Automatisk blixt i kamera appen fungerar i stort sett inte alls. (Något med ljussensorn som gått sönder i uppdateringen?)
    Många spel/appar krashar vid uppstart. (speciellt trist att många gameloft 3d-spel inte fungerar längre)
    Chrome (som fungerar fantastiskt på min nexus) fungerar mkt sämre på evon tyvärr. (för klen hårdvara?)
     
  3. nyx

    nyx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    632
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord
    Jag tror jag har stött på den första buggen efter uppdateringen. GPS:en verkar leva sitt eget liv. Jag kör Runkeeper och när jag går samma väg som före uppdateringen så blir sträckan nästan dubbelt så lång nu och spåret ser ut som en zigzag-söm där den ligger och slår fram och tillbaka.

    Det hände ju ibland även förut att GPS:en hade svårt att få låsning, men som nu när den inte får det alls vad det verkar.

    http://forumbilder.se/show.aspx?iid=22201280128AM370b
     
    Last edited: 4 jul 2012
  4. nyx

    nyx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    632
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord
    HTC ville att jag skulle skicka in telefonen på service då vi inte lyckades komma tillrätta med den krånglande GPS:en. Till slut så hittade jag orsaken och lösningen själv. När jag raderade GPS:ens cache så började den fungera normalt igen.