Officiell uppdatering (Nordic)_2.73.405.5

Diskussion i 'Hero' startad av FOO, 11 sept 2009.

  1. goober

    goober Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Låter som många har lyckats uppgradera till den senaste ROMen utan större problem.

    Det måste ju vara fler än jag som sitter med någon linuxdist och inte kan använda HTCs mjukvara. Har försökt uppgradera via en virtuell XP SP3 maskin (VirtualBox) men utan framgång. Installationen av HTC Sync går bra och det verkar som att drivrutinerna finns där de ska också (får upp en device My HTC i enhetshanteraren). Men HTC Sync vill ändå inte hitta telefonen. Det går bra att föra över filer till och från minneskortet.
    Finns det någon lösning på detta eller är jag tvingad att våldgästa en vän med Windows för att få senaste ROMen?
     
  2. Jens

    Jens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Quotar mig själv med ett problem.

    Android har stött på ett problem kommer med allt som MyBackup backupade.

    Måste radera hela telefonboken igen och göra en restore från datorn ikväll, allt blev helskumt med Mybackup. Den gjorde om alla telefonkontakter till Googlekontakter, men dom går inte att synka!

    Någon som kan hjälpa mig komma på hur man lägger alla kontakter i "Windows kontakter" i en fil så man kan tanka in dom i google via datorn? Hittar ingen funktion för det.

    / Jens
     
  3. PatBenson

    PatBenson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade samma problem (VMware+Vista i Kubuntu) den senaste HTC sync 2.0.4 funkade inte , det installeras men synkar inte (ikonen är grå - ej grön) men när telefonen bootar om så stoppar uppdateringen.
    Ska testa att installera senaste sync på ett annat sätt som angivet här på forumet och se om det löser det.

    Postar om jag hittar någon lösning, även tacksam för hjälp om någon har någon lösning.
     
  4. kaIIe

    kaIIe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har haft problem med HTC Sync, känns som det när man läser alla trådarna :S
     
  5. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Då har du inte läst särskilt noggrant. På'n igen!
     
  6. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Exakt...nödvändigt att skapa en ny tråd för den här frågan. Jag löste mitt problem med Google...han brukar veta det mesta :)
     
  7. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har en väldigt viktig fråga!

    Är htc:s nya ROM mindre laggig än modacos senaste?
    Läste nånstans i tråden att notificationmenyn laggade när man drog ner den i htc:s nya .. kan någon som använt båda yttra sig?!
     
  8. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    HTC Sync gillade inte riktigt att prata med den nya uppdateringen av Hero... så då tog en Thiesen i med hårdhandskarna och tog fram stora burken med vasselin och ett bräckjärn och svor så att fåglarna utanför föll ner döda på marken... efter att ett pentagram hade blivit uppritat på golvet och en svart get och 5 svarta ljus hade blivit inköpta så gick det att trycka i HTC Sync på Vista Ultimate 64bit...
     
    Last edited: 17 sept 2009
  9. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Japp... den rycker lixom till lite i början när man ska dra ner den men efter det kan man dra upp och ner (öhm... nu ska ni inte får lika konstiga associationer som jag fick) utan problem tills nästa gång man vill kolla i den rullgardinen...
     
  10. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hur är det för övrigt då? något annat som är sämre på den officiella?
     
  11. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Allvarligt talat så snackar vi om en oerhörd petitess här, jag märker det faktiskt inte, tror jag :) Det lagg som var innan uppdateringen mellan homescrensen var däremot sjukt irriterande så jag är supernöjd efter uppdateringen!
     
  12. Drutten

    Drutten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det där är varken lagg eller en bugg utan antagligen fullt medvetet. Dom vill väl att hela texten ska synas direkt utan att man behöver dra ner fingret så långt. Om det nu är samma sak vi pratar om.
     
  13. Killbom

    Killbom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mitt failar på usb anslutningen :(
     
  14. skepnaden

    skepnaden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med, det är nog fullt medvetet för att visa den översta texten med mobil operatör och nät. Absolut inget jag stör mig på och snarare något jag uppskattar eftersom nedrullningen faktiskt går snabbare och man få se det vitala (nya notifications) tidigare.
     
  15. MrBreeze

    MrBreeze Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nyligen fått hem en Hero från sydeuropa och försökte ladda ner ROM-uppdateringen men får bara "Sorry, this software download is not suitable for your device." från HTC.
    Försökte ladda ner från HTC-siterna på spanska, franska och engelska men samma svar.

    Någon som har tips på hur man kan få den att bli svensk istället för engelsk (org. spansk)?
    Om inte kanske någon kan tipsa om var jag hittar den läckta uppdateringen.
     
  16. deekay

    deekay Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör chompSMS, men när jag fått ett SMS vägrar trackballen att pulsera.. Vet inte hur det är med vanliga SMS-applikation, men fungerar för allt annat, missat samtal etc. :(
     
  17. azzpa

    azzpa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Tack mannen! gjorde precis samma fel som dig med serienumret du va till stor hjälp med din post!!!
     
  18. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    även jag vart tvungen att resetta telefonen efter ha använt mybackup för att överföra allt, skulle råda att endast överföra bokmärken, meddelanden och liknande med mybackup, då allt annat tycks bli helt fel.
     
  19. WoberT

    WoberT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har lite problem.. först o främst så funkar det inte o synca.. telefonen hittas och synkningen startar mot windows contacts.. men det händer inte mycket, står o tuggar länge o sen står det att 1 contact förts över. Jag har över 300 på telefonen.

    Men skitsamma, körde backup med mybackup till minneskortet och har nu flashat om telefonen. So far so good. Nu måste jag ju komma in på market för att hämta hem mybackup igen så att jag kan få tillbaks allting. Meeeen det går inte alls. Den står bara och tuggar på "Android Market Terms of Service" sen accept eller decline, men accept är grå för att texten inte kommer fram. Sen kommer jag inte längre. Blir galen om jag inte får in mina kontakter igen.
     
  20. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Stäng av WiFi, och acceptera villkoren via det mobila bredbandet, var lösningen för mig.