Officiell uppdatering (Nordic)_2.73.405.5

Diskussion i 'Hero' startad av FOO, 11 sept 2009.

  1. WoberT

    WoberT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Åhh tack så hemskt mycket.. jag är ju trögare än trögast. Har ju läst om det här problemet flera gånger haha :D
     
  2. WoberT

    WoberT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Däremot har jag ju också märkt att alla kontakter nu är google kontakter, förut låg dem som phone. Sen är ju alla connections till facebook borta också.
     
  3. nbulp

    nbulp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  4. kamidev

    kamidev Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, jag använde Modaco 2.2 ett tag och kör nu 2.3. En mycket positiv upplevelse, så långt.

    Själva installation tog lite tid. Jag installerade en recovery image (se http://android.modaco.com/content/h...ed-recovery-image-on-your-device-permanently/) och använde den för att först göra en nandroid backup, sedan radera telefonen och därefter installera 2.2. Men det var absolut värt det: jag fick en betydligt snabbare och smidigare telefon.

    Att uppgradera till 2.3 från 2.2 var oerhört smidigt. Inga ominstallationer och tog bara några minuter. People-widgeten ser bra ut och verkar fungera men jag använder nästan aldrig den. Föredrar små genvägar framför stora widgetar som tar plats. Ler. Kan bero på att jag har ganska många program.
     
  5. fialku

    fialku Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HTC One M8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HTC One M8
    Telefon 2:
    Iphone 4S
    Jag har några funderingar över denna uppdatering.

    Efter att ha läst dom flesta inläggen så drar jag mig lite för att uppdatera min hero av flera skäl.
    Jag tänker som så att det är lika bra att vänta på dounat så slipper jag göra om samma procedur inom loppet av en månad.

    Min fråga är då om det går bra att göra som jag tänkt eller måste jag ha kört Nordic uppdateringen innan jag uppdaterar till dounat?
     
  6. antroid

    antroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alltså ärligt talat, uppdateringen har gjort telefonen något snabbare, kanske, men det laggar fortfarande i kalendern bl.a. Browsern dock snabbare. Märker ni andra också av lagg efter uppdatering eller är det bara jag? :confused:
     
  7. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Var laggar det i kalendern? Tycker den fungerar mycket bättre nu. Animationen när man växlar dag i "Time View" hackar iofs lite men det stör inte mig eftersom det ändå går fort.

    I övrigt så upplever jag knappt något lagg alls längre efter uppdateringen. Bara om den gör något CPU intensivt i bakgrunden, som när den synkar eller när man lyssnar på Spotify över Bluetooth.
     
  8. antroid

    antroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lagg när jag öppnar kalendern, dvs. tar kanske två sek för kalendern att visa sig. Samma sak med att öppna upp en kontakt, lagg i någon sek. Händer dock bara ibland. Testade precis och då flöt det på hur bra som helst. Märkligt. Kan också tyckas vara overkill att klaga på lagg i enstaka sek...
     
  9. MrBase

    MrBase Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Själv tycker jag att det var ett stort lyft med uppdateringen, allt funkar bättre. Den största och viktigaste saken enligt mig är att det inte laggar när man skriver på tangentbordet längre , vilket var oehört irriterande innan och gjorde att man skrev fel hela tiden. Finns saker som kunde varit bättre men det kommer säkert fixas i Donuten :)
     
  10. torkel_b

    torkel_b Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Eländes elände, efter uppdateringen så fungerar inte mitt hörlursurtag längre, varken med medföljande headset eller en vanlig 3.5 mm plugg. Någon som har samma problem? :mad:

    Hoppsan, en omstart löste problemet... :)

    Sen kan jag tipsa om en sak, efter uppdateringen så gick jag till Market/My Downloads och där fanns alla appar jag laddat ned innan, bara att markera och välja att ladda ned. Jag körde inte med wifi då, efter jag laddat ned 4 appar så fick jag för mig att slå på wifi och gick tillbaka till My downlaods och då var bara de jag laddat ner senast kvar...
    Så, byt inte från 3G om ni vill ha tillbaka alla appar relativt enkelt (enklast kanske är via mybackup men det orkade jag inte testa...).
     
    Last edited: 23 sept 2009
  11. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Två sekunder tar det nog aldrig för mig, men om jag inte tittat på kalendern på ett tag så att android hunnit döda kalender processen så kan det ta lite tid innan den är helt färdigladdad.
     
  12. viktor

    viktor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick hem min Hero idag som jag köpte från Handyattacke. En med T-mobile märkning. Jag kan inte tanka ner den senaste updaten från HTC. Kan heller inte uppdatera med de ni har lagt ut. Någon som har liknande problem?
     
  13. MarkusH

    MarkusH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Får du något felmeddelande?
     
  14. budha

    budha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är också intresserad av att få veta om det går att köra in nordisk rom och övriga. Har själv beställt en hero från handyattack.de. Skulle va bra att veta om jag borde avbeställa den.
     
  15. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Det går bra.
     
  16. budha

    budha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Härligt :)
     
  17. viktor

    viktor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    "Error [131:( Customer ID ERROR
    The ROM Update Utility cannot update your Android phone.
    Please get the correct ROM Update Utility and try again."

    Så står det. Jag använder följande fil att updatea med som någon här la ut.
    RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.5_WWE_release_signed_NoDriver.exe
     
  18. Hakanson

    Hakanson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Svenska menyer

    Hejsan!

    Nybliven ägare av en Hero, känns bra! Men......

    Har syncat telefonen samt laddat in den senaste uppdateringen från www.htc.com/se

    Men får dessvärre inte fram några svenska menyer, kan bara välja mellan franska och engelska menyer.

    Någon som vet hur man gör? Dessutom stod att installationen skulle gå på cirka 10 minuter, gick bra mycket fortare. Kanske inte blev en full installation?
     
  19. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det gick mycket fortare för mig också, det beror säkerligen en del på hur mycket muskler uppdateringsburken har så det tror jag inte du behöver oroa dig för.

    Jag fick göra ett val när jag startade telefonen första gången efter uppdateringen där man valde menyspråk och skrivspråk. Fick du något sådant val? Var det bara franska och engelska att välja på? Är din Hero köpt i sverige?
     
  20. Hakanson

    Hakanson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Efter omstart fick jag bara Engelska och Franska och välja mellan.

    Köpte telefonen på pixmania.se, fick den med svenska laddare. På deras hemsida stod det att Heron var på Engelska och Franska. Tänkte när jag köpte den att det går säkert att uppgradera.

    Men den nya nordiska uppdateringen godkände mitt serienummer och installationen flöt på utan problem. Så man tycker ju att de Svenska menyerna skulle finnas med?