ROM: Officiell version av MIUI från miuiandroid.org finns ute

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Hund, 21 oktober 2011.

1. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Mitt inlägg var inte riktat mot just dig utan mot alla som envisas med att på sin höjd läsa första posten och sen göra sitt "replay" utan att ens se om det finns fler med samma problem tråden eller lösningar finns för de problem man har.

Du behöver inte ta åt dig om det nu inte var precis så du gjorde och jag känner att Swedroids användare generellt håller en hög standard gällande sitt forumanvändande och vill helst inte se att det bli ett svenskt XDA där trådar växer till tusentals sidor utan ett enda meningsfullt inlägg, detta inlägg är förövrigt mitt sista meninglösa inlägge i den här tråden :).

Nu är det ju så att det var vi användare som mer eller mindre tvingande ut en version av Miui för GS2. Egentligen finns det inte mycket att fixa med själva Miui, själva grunden för rommen är en ombyggd CM7 och om inte den fungerar fullständigt kommer heller inte Miui göra det och om alla vet finns inte alla drivrutinerna för GS2 öppet för oss användare att ta del av och därför gör det situationen lite knepig, en del quirks har ju 'Team Hacksung' löst men det finns en hel del kvar att lösa.

Som sagt vill ni garanterat ha en fullt fungerande GS2 med alla funktioner är Touchwiz det rätta valet vill ni också ha en fullt stabil telefon är det en Vanilla Touchwiz ni är ute efter, går ju att ha root på en sån med.

Ledsen om jag uppfattades som trevlig, jag är egentligen bara trött, magsjuk och allmänt le, på att sitta hemma och ha tråkigt ;).

Last edited: 9 november 2011
  2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Apropa "quirks", har du någon susning om USB-debugging krånglar? Har kollat igenom men inte hittat i tråden. Gick bra ett tag i början men varje gång jag "kör in min kabel" så skriker den att debugging är på. Försöker stänga av efter att jag dragit ut kabeln men det hjälper inte. Måste helt enkelt starta om luren för att meddelandet ska försvinna och att det externa minnet ska "hitta tillbaka".

......då är vi två som är trötta. Gammal som man är så åkte man på bältros häromdagen och det är fan i mej inget roligt :cry:

3. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Nej det problemet har jag inte upplevt eller läst om, fast faktum kvarstår. Alla drivrutiner finns inte för GS2 och Xiamo hade med största sannolikhet inte släppt Miui för GS2 ännu om inte vi användare mer eller mindre krävt det, innan hade vi bara portningar från bland annat Bmarko och Galnet. Om du upplever så stora problem tycker jag inte att du skall använda Miui ännu (kanske aldrig, då vi inte vet om det någonsin kommer fungera utan problem).

Usch då, bältros låter inget vidare hoppas du kryar på dig snart.

4. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Nä, fy fan för bältros. Borde förbjudas på studs.

Jag testade lite hit och dit och kom fram till att det här med USB-debugging beror på något problem med Siyah-kernel. Slänger man in orginal MIUI så funkar det igen. Nåja, det få ju gå det oxå ;)

För övrigt så bryr jag mej inte så mycket om buggar utan testar mest för att det är kul. Lite besvär ska man ju ha annars är det inte så spännande ;)

5. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Ja se där ett problem som alltså inte kan skyllas på Miui, skulle tro att de flesta batteri problemen är sådana också då många med mig har bra batteritid utan att ha gjort något moddande för att få bra tid. Har min telefon bra tid kan allas GS2 telefoner ha det (förutsatt att deras hårdvara faktiskt är hel och fungerande). Vanligtvis är det ju något program som ligger i bakgrunden och förhindrar "deep sleep".

Själv kan jag inte tänka mig någon annan rom än Miui och skulle byta telefon utan den. Tycker att Touchwiz är fult och Vanilla Android är ännu fulare och klumpigare.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 9 november 2011
  6. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Nä, någon batterifobi lider jag inte av men tyckte det varade något längre med Siyah. Bryr mej egentligen inte så mycket eftersom jag ändå laddar varje natt. Ska fan till att hålla på att jaga batteritid i stället för att hitta på något trevligt som även gynnar frugan ;) Personligen tycker jag mest det är kul att hålla på att pilla för nöjes skull.

När det gäller TW och Vanilla så är jog nog ganska benägen att hålla med och jag har alltid tryckt in någon launcher som går att fräscha till för att få ett hyggligt utseende. Har faktiskt inte provat MIUI förrän denna tråden startade och tycker också det är jäkligt trevligt. Dessutom håller jag på med en massa ikoner som jag moddar i PH-shop som kommer från "Gladhander". Hittade det av en ren händelse och föll direkt. Har lagt upp det på min blogg så du kan kika där (smygreklam?? he he) ;)

7. Gnarqen

Gnarqen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjoba. Är det nån mer än jag som mottagningen försvinner för? Ligger telefon bara i fickan så dör min mottagning så jag måste starta om dem. I övrigt så är jag sjukt nöjd med Miui. Tacksam för svar.

8. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Nope. Har inte haft problemet med MIUI men däremot med Batista. Prova att byta till ett annat modem och se om det hjälper.

EDIT: Länk till modem: https://swedroid.se/forum/46634-modem-filer-ki3-ute.html

9. Gnarqen

Gnarqen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Grett, ska prova de. Men då tog min s2 och satte sig på tvären. Skulle ta en backup via rom manager och då vill den inte boota. Samma sak hände förra gången jag skulle ta en backup. Nån annan med samma problem?

10. Shurris

Shurris Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Japp, händer mig varje gång jag försöker komma in i recovery efter jag har flashat MIUI. Har leter efter en lösning med tyvärr inte lyckas hitta någon ännu. Är ju värdelöst om man inte kan komma in i recovery.:(

11. Gnarqen

Gnarqen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mycket värdelöst. Blev tvungen att flasha stock och göra om allt igen :(

12. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Finns ett (något omständigt) sätt att fixa backup. Flasha först in Siyah kernel. Gå sedan in i Recovery mode och kör en full backup på systemet. Då funkar det. MEN; Siyah har en bugg ihop med MIUI angående USB-debugging så när man är klar kan man lägga på MIUI igen från recovery mode utan att först återställa luren. Efter ca: 10 minuters svettigt arbete så är allt tillbaka till normalläget och dessutom har man en backup som funkar.

Det var väl enkelt ;)

13. Gnarqen

Gnarqen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja det verkar ju hur enkelt som helst :) iaf enklare än att flasha stock och roota igen och monga på :)

14. Gnarqen

Gnarqen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

det funkade inte. Har fått starta om telefon 2 ggr idag. Tydligen får den in i flightmode som inte går att stänga av utom om man startar om den. Väldigt störande faktiskt.

15. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Leta upp Dialer eller Phone eller va tusan den nu heter under tjänster som är igång och döda den, MIUI startar om den automagiskt och ni får tillbaka signalen utan omstart.

16. rantarunt

rantarunt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Gnarqen... du behöver inte starta om telen... Force Close "Dialer" under alla program... Då kommer tele ut ur flight mode...

17. Gnarqen

Gnarqen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja de funkade ju. Slog även på compatibility (stavning?) mode på dial så nu har den inte gått in i flightmode på flera timmar :)

18. rantarunt

rantarunt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 15 november 2011
  19. fluffen

fluffen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Kanske är en dum fråga men. Jag tycker kvaliten på kameran är verkligen sämst jämfört med stock rom där det är knivskarpt. Håller de på att fixa detta eller är det bara jag? :-$

20. tarmelof

tarmelof Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

skulle uppdatera till sista miui versionen med appen updater som följer med i rommen. men nu stannar luren vid samsung loggan vid uppstart. jag kommer inte in i recovery men jag kommer in i downloadmode någon som har ett förslag på hur jag ska gå till väga för att få liv i telefonen igen?

flasha stock rom med odin så nu lever telefonen igen

Last edited: 13 november 2011