ROM: Officiell version av MIUI från miuiandroid.org finns ute

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Hund, 21 okt 2011.

1. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Telefonen har ballat ur en gång fick dra ur batteriet. Sedan fungerade inte touchen. Nu verkar det ok igen men känns ju kanske inte superstabilt direkt.

2. matokt

matokt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hur gör man för att komma till recovery? Var inte riktigt nöjd

3. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Någon klant hade satt GPSens adress till "3.europe.ntp......" Ta bort 3an så fungerar GPS 1000 ggr bättre.

Ekke gillar detta.
  4. tjockboi

tjockboi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det bara jag, eller är kameran så jävla kass? Jag lekte lite med inställningarna men bilderna blev kassa endå, fokusen funkade knappt.

Ett litet smakprov.

5. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Testa gå in i settings och välj:
    Auto focus "ON"
    Focus mode "Auto"

Edit:
    Om du nu inte redan gjort det, men det är svårt att veta då du inte skrivit vilka inställningar du testat, men hoppas det löser sig.

6. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Tack för tipset, ska testa!

7. tjockboi

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kanske borde ha skrivit det... Provade det, hjälpte inte mycket. Annars en väldigt trevlig rom.

8. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Okej, trist :(
    Verkar som att en del har mer problem med kameran än andra, förhoppningsvis kommer det någon fix nästa release(vilket borde vara nu på fredag).

9. Vainyards

Vainyards Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S7 Jobbtele
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tab S2 T815 3g Wifi
    Kan meddela att det verkar gå fint att updatera via OTA. Gjorde igår, hade inga problem.

10. Ellerström

Ellerström Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Först och främst vill jag bara förtydliga en sak; denna romen är inte en officiell MIUI rom från MIUI.com (eller en.MIUI.com för den engelska versionen av sidan). Denna kommer från MIUIandroid.com som är den engelska fan-siten av MIUI. MIUI teamet är i full gång med betatestandet av sin rom för SGSII och kommer att släppa den inom kort, enligt deras facebooksida (från i måndags, men intet nytt än så länge):

Hey guys, Official... | Facebook

Dock så är det troligt (min egen uppfattning) att MIUIandroid.com har fått tag på den betaversion som MIUI teamet testar just nu.

Sedan så vill jag bara säga att jag har kört MIUI på min SGSII sedan jag fick telefonen (i juni) och jag är grymt nöjd. Iom senaste versionen från MIUIandroid.com så fungerar BT audio perfekt för mig (med mitt Philips SHB9001). Byta låt, play, paus, svara, lägga på etc.

Dock så har den några buggar som jag stött på; videoinspelning fungerar ej (med en kvalité som överstiger mms) och den har tappat kontakten med nätverket ett par ggr (ominstallation fixade biffen för mig). Sedan så är den lite ostabil, har haft några FC på program och två random reboots. Men summa summarum så är det en mycket bra rom och när den officiella släpps så kan vi hoppas att den är helt buggfri (håller tummarna)!

Sorry för det långa inlägget.

11. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Haft MIUI sen igår och har upplevt ungefär samma saker. Lite småinstabil, touchen har slutat fungera och lite så någon gång och lite FCs. BT audio fungerar äntligen med play/pause med mw600 för mig, kan nämna att jag aldrig haft det fullt fungerande med Samsungs romar (fel på MIN telefon, det fungerar perfekt med en annan SGS II jag har testat). Älskar att man enkelt kan byta hela temat, och att det är riktigt snyggt och finns många fler inställningar :) Sedan finns ju lite nackdelar med, webbläsaren verkar laggigare än stock och batteriet sämre (än så länge, kan ju behöva några cycles kanske). Överlag en jäkla bra rom, potential att bli super :)

12. Ellerström

Ellerström Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Håller helt med. Bytte från iPhone (jag har haft iPhone sedan 2G:n kom 2007) och denna romen kombinerar det bästa med iPhone och Android. Bästa romen jag testat för Android! :)

När vi får en Officiell version så kommer den säkerligen att vara buggfri (nära på iaf) och fungera som smort. <3

13. Shamejonas

Shamejonas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan inte instalera romen.

jag har rootat med cf-root och lagt in vanliga officiella kernaln och romen men efter det och har cwr appen och SU och när jag väljer install via Root manager så kommer det upp ett felmedelande med uppdate.zip att den inte kan vertifiera den eller något sånt. någon som vet vad jag måste göra? instalera cf-root igen? och sen lägga in en rom med den kernaln i mobilen?

Tack

14. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har du kört "Flash ClockworkMod Recovery" i ROM Manager-appen?

15. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Väldigt snyggt och trevligt med MIUI men tycker den är lite i buggigaste laget. Lite FC:s och annat smått och gott som gör att jag nog väntar ett tag till :(

16. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Det låter ju jäkligt konstigt, enda gången det bråkar för mig är när jag tafsar på kerneln. Är minst lika stabilt som stock. Allt rensat ordentligt innan flash gissar jag?

17. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Själv körde jag factory reset/wipe cache/wipe dalvik cache/format system och har haft lite småbuggar. Igår hamna telefonen i ett skumt läge som gjorde att menyerna "fastnade" hela tiden tills man tryckte på backknappen. Det gick inte heller att boota om telefonen pga det, fick dra ur batteriet. Sen har touchen slutat fungera en gång men började av sig själv igen. FCs har jag fått på launcher och lite annat. Lite småbuggigt, men nu när alla inställningar är fixat har jag inte fått något problem på hela dagen. Alla apps har fungerat idag. Ska fortsätta med romen som det ser ut nu ;)

18. Vainyards

Vainyards Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S7 Jobbtele
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tab S2 T815 3g Wifi
    Har inte haft några problem sen igår. Har mobilen i växeln på jobbet, enda jag upptäckt är att jag inte kan koppla med switchboard som funkade på stock rom. Ändå samma version av Android...men kan ha varit något med att jag glömt att ställa in delay tiden från då jag ringer kollega tills att den skall skicka in överföringen.

19. tjockboi

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Efter att ha installerat om så funkar kameran kalasbra nu! Grymt nöjd med rommen nu. Får vi se hur bra batteritid den har bara :3

20. rantarunt

rantarunt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,
    (Tillfällig lösning)
    Ni som får "no service" på era telefoner behöver inte starta om luren utan gå till Settings-->Programs-->Manage Applications... Hitta programmet Dialer(under All) och välj "Force stop" så får ni igång servicen...

Last edited: 26 okt 2011