ROM: Officiell version av MIUI från miuiandroid.org finns ute

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by Hund, Oct 21, 2011.

1. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Om jag går in och väljer 'None' som ljud för SMS delivery sound får jag FC på settings.
    Är det så bara för mig?

2. brollann

brollann Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Oh noo ny version men vad jag ser i changelog är det ju inte mycket som är fixat till SGS2 mest HTC telefoner så jag avvaktar nog med att byta då jag är tokigt nöjd med telefonen som den är. Navigatorn fungerar inte som den ska men annars inget att klaga på direkt med 1.10.21.

3. Aletheia

Aletheia Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Yes märkde det. wipe:ade allt jag kom åt och den bootad. Segt att göra om allt bara :( har ingen vettig backup pga md5 problemet.

Jag sökte på nordic i den tråden du nämnde och tog första bästa rom, tror det var NEE nånting...

Last edited: Oct 28, 2011
  4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ah segt. Det gick att göra backup om man hade Siyah-kerneln. Ska nog köra Samsungrom nu ändå, batista antagligen...Batteritiden var mycket bättre framförallt, och webbläsaren flöt mycket bättre. Sen hade MIUI helt klart fördelar med. Men jag orkar inte flasha med odin och roota om igen, undviker helst det...

5. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma problem här! Tog hem uppdateringen via update programmet, sen skulle luren starta om och stannar på galaxy loggan. Det sura är att jag är bortrest och kommer inte åt datorn förrän imorgon kväll. Recoveryn går inte att nå, men downloadern går fint.
    Aldrig varit några problem innan, så strular det nu!
    [EDIT] Tur man har plattan med sig :)

6. brollann

MINA ENHETER

Gjorde precis samma nu på morgonen minus att jag är hemma, känns inget skoj att behöva rootra om pga att uppdateringen gick åt pipan:ehm:

7. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Igår gjorde jag en full wipe och flashade 1.10.28.

Är det bara för mig det tar längre tid att starta kameran?

8. brollann

MINA ENHETER

Fick igång den med nya updaten, men valde trots det att dra in en backup jag hade på kortet av leo-checkrom mest pga imorgon behöver jag navigatorn då jag ska och snurra med bilen i okänd ort, men jag kommer gå tillbaks till miui inom en snar framtid då jag verkligen vart frälst.

9. Ellerström

Ellerström Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

wipe:ade allt igår kväll (kunde inte hålla mig) och la in den från scratch. första intrycken är att den blev betydligt rappare, allt går som blixten :) minus möjligen kameran, som tar någon millisekund längre tid på sig att starta jämfört med .21:an. självklart är detta mina subjektiva intryck och det återstår att se om det bara är placebo. men just nu så äger denna rom fullständigt!

tråkigt med alla som har problem. hoppas att det löser sig och att ni är villiga att testa MIUI igen! :)

10. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Fungerar GPSen dåligt, kolla inställningarna. Adressen för mig var satt till "3.europe..."och den fungerade mycket bättre när jag tog bort 3an.

11. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Nu jobbar dom på Android 4.0. :)

12. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Snap!
    Du skulle inte ha berättat det där, nu kommer jag sitta och köra F5 på alla nyheter om MIUI-development. :P

13. Zorkis

Zorkis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Källa?

14. pki

pki Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Samsung Tab S10+
  15. Zorkis

Zorkis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hrmm, hur kan de arbeta med den när sourcen inte ens har kommit ut? Antar att de kör med SDK-filerna då.

16. brollann

MINA ENHETER

Kan ju hända de har fått icecream till nån telefon, jag antar att Google har skickat ut 4.0 till tillverkare. Men har säkert fel:)
    Aja imorgon åker miui in igen att ha en "samsung" rom känns deprimerande;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

17. axellus

axellus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, samma hände mig. Skulle updatera till nya och så fastnar jag i bootläget. Använt cwm senaste månaderna och nu kommer jag inte in i cwm läget... Minns inte ens hur jag ska göra för att lösa detta nu? Är det odin som gäller? Har det kommit till mac ännu? Kan jag slänga in en av mina backups jag gjort via CWM? eller är det full wipe som gäller nu??

Väldigt tacksam för svar, känner mig vilsen, rädd och ensam nu när min telefon är fucked (använder min gamla Hero, så ni förstår säkert hur dåligt jag mår)

18. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det enda vet är att Odin inte finns till Mac, däremot finns det ett program som heter Heimdall som jag använder. Det finns med GUI men jag kör via terminalen och för att flasha en kernel så gör du så här:
    *Installera heimdall
    *Hämta hem en kernel och packa upp filen så att du får en fil med namn "zImage".
    *Starta telefonen i download mode och koppla in USB
    *Starta terminalen och skriv "heimdall detect" - då ser du om den upptäcker enheten.
    *För att flasha skriver du sedan "heimdall flash --kernel sökväg/till/zImage".
    Låt mobilen starta om så bör det fungera!

Men om du inte är hemma med att använda heimdall så bör du läsa på lite innan i alla fall.
    Men det viktigaste är att du skriver rätt sökväg till zImage då du skriver "flash-kommandot". Jag brukar helt enkelt använda cd-kommandot och ta mig till sökvägen där filen ligger så att kommandot bara blir "heimdall flash --kernel zImage".

Hoppas det går att förstå vad jag skrivit :P

19. Zorkis

Zorkis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du behöver en USB-jigg för att kunna tvinga mobilen in i download mode. Sedan följer du precis som Ekke säger. Det ska inte vara några problem.

20. axellus

axellus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Download mode kommer jag till! Så det är lugnt. Men han skriver om att flasha en kernel.. För mig är en kernel exempelvis Siyah. Kan jag inte flasha exempelvis MIUI?